به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، کمیسیون مبارزه با فساد عراق از بازداشت رئیس حزب «الحل» به اتهام دست داشتن در پرونده‌های فساد خبر داد.

یک منبع عالی رتبه اعلام کرد، کمیسیون مبارزه با فساد عراق جمال الکربولی، رئیس حزب «الحل» و همچنین لؤی الکربولی، برادرزاده وی را صبح امروز (یکشنبه) بازداشت کرد.

منبع مذکور همچنین اعلام کرد، بازداشت آنها پس از اعترافات سابق بهاء الجورانی، یکی از متهمان اخیر پرونده‌های فساد صورت گرفت که مشخص شد، این شخصیت‌ها در پرونده‌های فساد در وزارت صنعت و انجمن هلال احمر عراق دست داشته‌اند.

این منبع اعلام کرد، نیروهای این کمیسیون رئیس حزب الحل را طبق اعترافات علیه وی در منزلش بازداشت کردند و این بازداشت شدگان طی ساعات آتی جهت روشن شدن سرنوشتشان به دستگاه قضایی ارجاع داده خواهند شد.

منبع مذکور مدعی شد، برخی سیاستمداران برای نجات جمال الکربولی و برادرزاده وی و نیز بسته شدن پرونده‌های مطرح شده علیه آنها، فشار سیاسی زیادی به کمیسیون مبارزه با فساد اقتصادی وارد می‌کنند اما طرف‌های حقیقت‌یاب برای مشخص شدن واقعیت، این مسؤولیت را برعهده خواهند داشت و در درجه اول، این پرونده، یک پرونده قضایی است و هیچ طرف یا گروه اجرایی در آن مداخله نمی‌کند مگر برای اجرای تصمیمات.