با آغاز نیمه دوم اما پرسپولیس کاملا متفاوتی در زمین دیدیم. اصلا انگار این تیم زیر و رو شده بود. همان ابتدای کار کمال کامیابی‌نیا روی یک کرنر گل مساوی را زد و بعد نوبت به شهریار مغانلو رسید تا دو گل بعدی را بزند. این یکی از سریع‌ترین و مقتدرانه‌ترین کام‌بک‌های فوتبالی بود که ظرف تنها ۹ دقیقه رقم خورد. از سوی دیگر خیلی‌ها منتظر گلزنی شهریار مغانلو بودند که این اتفاق هم رخ داد و بغض او بعد از ۳۵۰ دقیقه، با یک دبل شکست. البته که مغانلو قبل از گلزنی هم برای سرخپوشان بد بازی نمی‌کرد. به این ترتیب پرسپولیس با شش امتیاز در صدر جدول گروهش قرار گرفت و البته که تساوی الوحده امارات برابر گوا هم این تیم را خوشحال‌تر کرد. درحال‌حاضر گوا با دو امتیاز از دو تساوی بدون گل برابر الریان و الوحده روی پله دوم قرار گرفته و دو تیم اماراتی و قطری هم با یک امتیاز سوم و چهارم هستند. گوا، حریف بعدی پرسپولیس که میزبان مسابقات این گروه هم هست تیم عجیبی به نظر می‌رسد، چراکه به شکلی غیرمنتظره موفق به متوقف کردن دو رقیب عربی‌اش شده است. به هر حال پرسپولیس در این گروه بخش زیادی از راه را برای صعود پیموده است.

در گروه چهارم اما فولاد خوزستان با یک گل برابر الوحدت اردن به پیروزی دست یافت. الوحدت شاید روی کاغذ تیم نامداری به نظر نرسد، اما حریف جان‌سخت و مقاومی است و شاگردان جواد نکونام با ارائه یک بازی حساب‌شده توانستند از سد این تیم عبور کنند. تنها گل فولاد در این بازی را شیمبا از روی نقطه پنالتی به‌ثمر رساند. بعد از مسابقه بار دیگر شاهد تعریف و تمجیدها از عملکرد فنی فولاد بودیم و خیلی از کارشناسان نمایش این تیم را پسندیدند. وضعیت این گروه اما با شکست غیرمنتظره و سه بر یک السد قطر برابر النصر عربستان پیچیده شد. درحال‌حاضر النصر و فولاد با چهار امتیاز اول و دوم هستند و الوحدت و السد با یک امتیاز روی پله‌های سوم و چهارم قرار گرفته‌اند. قعرنشینی تیم ژاوی چیزی نبود که کسی انتظارش را داشته باشد. نهایتا در گروه دوم هم تراکتور با وجود برتری آماری با نتیجه مساوی بدون گل برابر شارجه میزبان متوقف شد. شاگردان رسول خطیبی در روز اول هم تا آستانه کسب پیروزی برابر پاختاکور ازبکستان پیش رفتند، اما سه امتیاز را از دست دادند. حیف خواهد بود اگر این فرصت‌سوزی‌ها در نهایت به زیان تراکتور ایران تمام شود؛ مخصوصا که در دیگر بازی این گروه پاختاکور برابر نیروی هوایی عراق صفر - صفر مساوی کرد. در پایان روز دوم شارجه با چهار امتیاز صدرنشین این گروه است، پاختاکور و تراکتور با دو امتیاز روی پله‌های بعدی ایستاده‌اند و نیروی هوایی عراق با یک امتیاز قعرنشین است.

در‌حال‌حاضر مسابقات به فشرده‌ترین شکل ممکن در جریان است و بازی بعدی هم خیلی زود از راه خواهد رسید. بر این اساس روز سه‌شنبه تراکتور به مصاف نیروی هوایی عراق می‌رود که حتما نماینده کشورمان باید سه امتیاز این بازی را بگیرد، فولاد با النصر عربستان مصاف بسیار دشواری خواهد داشت و پرسپولیس هم رودرروی گوا قرار می‌گیرد. بازی بعدی استقلال اما چهارشنبه‌شب برابر الدحیل خواهد بود. این مسابقه حکم رویارویی آبی‌پوشان با هافبک سابق‌شان یعنی علی کریمی را دارد. در مجموع از شب‌های جذاب فوتبالی در آسیا لذت ببرید.