طرز تهیه کیک کارپاتکا

طرز تهیه کیک کارپاتکا , دستور پخت کیک کاپاتکا

کیک کارپاتکا، یک کیک خاص با تزیین ویژه و زیبا است که بافت خاصی نسبت به کیک های دیگر دارد. این کیک سه لایه است. دو لایه آن از خمیر کارپاتکا تهیه می شود. این خمیر بسیار لطیف است و مانند خمیر بامیه داغ می شود. بین این خمیر، محلبی تهیه و قرار می گیرد. از آن جا که باید خیمر پخته شود و محلبی بین آن فیلینگ شود، نیاز به زمان زیادی برای آماده سازی دارد. این کیک با پودر قند و میوه تزیین می شود و نیاز به تزیین خاصی ندارد. این کیک را می توان به عنوان عصرانه یا دسر تهیه نمود. این کیک جزو کیک های کافی شاپی نیز محسوب می شود. برای مشاهده آموزش طرز تهیه کیک کارپاتکا در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک کارپاتکا
کره یا مارگارین۱۲۵ گرم
آب۱ لیوان
آرد۱ لیوان
تخم مرغ۵ عدد
بکینگ پودر۱ قاشق چای خوری
مواد لازم برای محلبی
کره یا مارگارین۱۲۵ گرم
آردیک و نیم قاشق غذا خوری
نشاسته۲ قاشق غذا خوری
شیر۲ لیوان
زرده تخم مرغ۲ عدد
شکر۱ لیوان
وانیل۱ قاشق چای خوری
پودر قند و میوهبرای تزیین

طرز تهیه کیک کارپاتکا

مرحله اول

برای تهیه کیک کارپاتکا خوشمزه و مجلسی در ابتدای کار، خمیر را درست می کنیم. برای این مرحله، در قابلمه کره و آب را می ریزیم و می گذاریم روی حرارت تا آب شود و بجوشد. سپس یک لیوان آرد را اضافه کرده و با لیسک چند دقیقه هم می زنیم.

مرحله دوم

سپس از روی حرارت برداشته و می گذاریم تا خنک شود. در این فاصله که خمیر در حال خنک شدن است، محلبی را تهیه می کنیم. در ادامه برای این کار، یک کاسه بر می داریم، سپس آرد و نشاسته و شکر را با هم مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله کم کم شیر را اضافه می کنیم و هم می زنیم. تخم مرغ را هم اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا یکدست شود. مواد را درون یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مرتب هم می زنیم تا غلیظ شود.

مرحله چهارم

وقتی مواد به قوام رسید و غلیظ شد، کره و وانیل را اضافه کرده و هم می زنیم تا با هم به طور کامل یکدست شود. سپس از روی حرارت بر می داریم تا خنک شود. خمیری که در مرحله اول تهیه کردیم و خنک شد، بکینگ پودر را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

سپس تخم مرغ ها را دانه به دانه اضافه می کنیم. هر کدام را که اضافه کردیم با همزن با دور کند می زنیم تا کامل یک دست شود. تخم مرغ بعدی را اضافه می کنیم. یک قالب کمر بندی را برداشته و کف آن را کاغذ روغنی پهن می کنیم.

مرحله ششم

سپس نصف خمیر را درون آن می ریزیم. بدون این که به خمیر فشار بیاوریم، با قاشق روی آن را حالت می دهیم. توجه داشته باشید که نیازی نیست که خیلی صاف شود. فر را با دمای ۱۶۵ درجه سانتی گراد از قبل گرم کرده ایم.

مرحله هفتم

در این مرحله کیک را درون آن به مدت ۳۰ دقیقه قرار می دهیم تا نیمه اول کیک بپزد. وقتی نیمه اول کیک پخت، آن را از قالب خارج کرده و نیمه دوم خمیر را نیز به همین صورت می پزیم. سپس نیمه دوم را هم خارج کرده و کنار می گذاریم تا خنک شود.

مرحله هشتم

وقتی هر دو نیمه خنک شد، ابتدا یک نیمه را به آرامی بدون این که صدمه ای به آن برسد، درون قالب کمربندی قرار می دهیم. در ادامه روی آن را از مواد محلبی می ریزیم و به صورت کاملا یکدست روی سطح کسک پخش می کنیم.

مرحله نهم

پس از اینکه مواد را پخش کردیم، نیمه دوم کیک را روی آن قرار می دهیم و به مدت ۴ ساعت درون یخچال استراحت می دهیم. در ادامه بعد از آن، از یخچال خارج کرده و پودر قند روی آن می پاشیم. سپس با میوه دلخواه تزیین می کنیم.