تمرینات هوازی برای این بیماران مفید است

52

1400/1/30

10:22


محققان دریافتند، بیماران قلبی برای جلوگیری از حمله قلبی، سکته مغزی باید تمرینات هوازی بیشتری انجام دهند.

تمرینات هوازی برای این بیماران مفید است

به گزارش بهداشت نیوز، نتایج یک بررسی نشان داد، بیماران قلبی برای جلوگیری از حمله قلبی، سکته مغزی باید تمرینات هوازی بیشتری انجام دهند.

کارشناسان دریافتند، برای جلوگیری از حملات قلبی و مغزی و افزایش طول عمر، افراد سالم باید سطح فعالیت‌های هوازی خود را حفظ کنند، در حالی که افرادی که دارای فاکتورهای خطر مانند فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت هستند باید فعال‌تر شوند.

یک مطالعه بزرگ نشان می‌دهد که افزایش سطح فعالیت در افرادی که فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت دارند، با کاهش احتمال حوادث قلبی و مرگ و میر همراه است.

این تحقیق در «ESC Preventive Cardiology ۲۰۲۱»، یک کنگره علمی آنلاین انجمن قلب و عروق اروپا (ESC) ارائه شده است. 

محقق این پژوهش از هلند می‌گوید: تحقیقات قبلی نشان داد که بهبود فعالیت بدنی برای سلامتی مفید است. با این حال، این مطالعات در جمعیت عمومی انجام شده است. در این مطالعه، ما علاقه مند بودیم تا ببینیم آیا در افرادی که دارای فاکتورهای خطر قلبی عروقی هستند مانند فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت، اثرات مشابهی وجود دارد یا نه. 

این مطالعه ۸۸ هزار و ۳۲۰ نفر را تحت بررسی قرار داد. شرکت کنندگان تحت معاینه فیزیکی قرار گرفتند و پرسشنامه هایی در مورد تاریخچه پزشکی و سبک زندگی خود از جمله ورزش تکمیل کردند. پرسشنامه ها پس از تقریباً چهار سال تکرار شد.

شرکت کنندگان در مطالعه با توجه به سطح فعالیت در ابتدا و چهار سال بعدی به پنج گروه تقسیم شدند: کاهش بزرگ ، کاهش متوسط ​​، بدون تغییر ، بهبود متوسط ​​و بهبود قابل توجه.

محقق این  پژوه می‌گوید: «مطالعه ما نشان می دهد که برای جلوگیری از حملات قلبی و مغزی و افزایش طول عمر، افراد سالم باید سطح فعالیت بدنی خود را حفظ کنند، در حالی که افرادی که دارای عوامل خطر هستند باید بیشتر فعال شوند. ارتباطاتی که ما یافتیم حتی در افراد کم تحرک‌تر بارزتر بود؛ این نشان می‌دهد که افراد غیرفعال بیشترین سود را دارند». 

برای جلوگیری از بیماری قلبی، دستورالعمل‌های اروپایی حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته با شدت متوسط ​​یا ۷۵ دقیقه در هفته فعالیت بدنی هوازی با شدت شدید یا ترکیبی معادل را توصیه می‌کنند.

منبع: فارس

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو