ثبت نام لاتاری ۲۰۲۲ مهاجرتی ایالات متحده امریکا، به مانند دوره های قبلی انجام و هزاران نفر ایرانی در آن ثبت نام کردند و نتایج لاتاری نیز، طبق روال در اردیبهشت اعلام می شود. زمان قرعه کشی لاتاری ۲۰۲۲ امریکا، ماه مارس میلادی بوده و نتایج لاتاری ۲۰۲۲ در ماه می میلادی یعنی اردیبهشت منتشر می شود.

لاتاری مهاجرتی ایالات متحده آمریکا، یک قرعه کشی است که هر ساله توسط اداره مهاجرت امریکا انجام و هزاران نفر از سراسر جهان در آن برنده می شوند و خود را برای گرفتن ویزای آمریکا و گرین کارت این کشور آماده میکنند. در واقع، افرادی که تمایل به مهاجرت به کشور پهناور و ثروتمند امریکا دارند، با تکمیل صحیح فرم ثبت نام در قرعه کشی قرار می گیرند و شانس خود را برای دستیابی به این هدف مهم امتحان میکنند. 

هر ساله شمار زیادی از ایرانیان و فارسی زبانان نیز در این قرعه کشی شرکت میکنند و با برنده شدن در لاتاری و انجام صحیح مراحل بعدی موفق به گرفتن ویزای امریکا می شوند. 

امسال طبق آخرین اطلاعیه رسمی اداره مهاجرت آمریکا، نتایج لاتاری 2022 در تاریخ 8 می 2021 میلادی معادل 18 اردیبهشت 1400 اعلام خواهد شد و کلیه ثبت نام کنندگان این دوره می توانند از این تاریخ به بعد نتایجشان را چک کنند.

اما برای مشاهده نتایج لاتاری ۲۰۲۲ به کجا مراجعه کنیم؟

آموزش مشاهده جواب لاتاری

در ادامه به آموزش مشاهده جواب لاتاری ۲۰۲۲ و نحوه چک کردن نتیجه لاتاری 2022 آمریکا برای فارسی زبانان می پردازیم. ابتدا برای چک کردن نتایج لاتاری، وارد لینک زیر شده و اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید:

http://bia2safa.net/goto/web/url/2429421

در بخش اول لینک فوق می بایست کد رهگیری 16 رقمی ثبت نام که اصطلاحاً به آن کانفرمیشن نامبر می گویند را وارد نمایید. سپس نام خانوادگی خود را به لاتین و سال تولد خود را به میلادی و دقیقاً مطابق با فرم ثبت نام درج و یک شماره تلفن همراه برای ارسال نتیجه ثبت کنید. تنها با همین چند کار ساده نتیجه شما چک و از طریق پیامک به اطلاع شما می رسد.

گم کردن کد رهگیری لاتاری

اما ممکن است شما هم از آن دسته از افرادی باشید که برای مشاهده جواب، در زمان اعلام نتایج لاتاری ۲۰۲۲ مشکل دارند. مثلا ممکن است اطلاعات فرم ثبت نام خصوصا کد رهگیری (کانفرمیشن نامبر) خود را گم کرده باشید. معمولا افراد زمانی که خود یا از طریق مجموعه های نامعتبر ثبت نام می کنند با این مشکلات مواجه هستند، بنابراین خونسردی خود را حفظ کرده و نگران نباشید زیرا می توانید کانفرمیشن نامبر و اطلاعات مورد نیاز برای چک کردن نتیجه لاتاری را بازیابی کنید.

برای بازیابی کانفرمیشن نامبرتان به نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد و ایمیل وارد شده در فرم ثبت نام نیاز دارید. 

حال ممکن است از خود بپرسید پس از مشاهده جواب لاتاری 2022، در صورت برنده شدن یا نشدن چه کارهایی باید انجام دهید.

اگر جواب خود را مشاهده کردید اما از نتیجه لاتاری راضی نبودید یعنی برنده نشدید، آرامش خود را حفظ کرده و آگاه باشید که می توانید دوباره ثبت نام کنید. با ثبت نام مجدد در لاتاری، با تجربه تر از قبل شانس خود را امتحان می کنید. این نکته را مد نظر داشته باشید ممکن است بدون اینکه آگاه باشید با عدم رعایت استانداردهای لازم از قرعه کشی حذف شده باشید؛ بنابراین می توانید برای ثبت نام دوره جدید از افراد آگاه و متخصص در این زمینه، کمک بگیرید. در این صورت سال بعد، به هنگام مشاهده جواب لاتاری، اطمینان دارید که ثبت نام شما درست و اصولی انجام شده است. 

نتایج لاتاری

اما اگر شما از آن دست افراد خوش شانس بودید و پس از چک کردن نتیجه لاتاری 2022، متوجه شدید که در لاتاری برنده شدید، باید خود را برای انجام امور برندگان آماده کنید. پیش از هر چیزی، اطلاعات خود را افزایش دهید و در مورد اینکه برندگان لاتاری گرین کارت چه کارهایی باید انجام دهند، آگاهی کسب کنید. این را بدانید که بسیاری از برندگان لاتاری ممکن است از نتایج اطلاع نداشته باشند و امکان دارد بسیاری از آنان، دچار نقص مدارک باشند، فرم هایشان را اشتباه پر کنند و یا به علت عدم آگاهی در مصاحبه ریجکت شوند. بنابراین، هر چقدر شما اطلاعات خود را افزایش دهید و سعی کنید از تجارب افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید، مسلما در آخر نتیجه بهتری می گیرید و می توانید به راحتی ویزا و گرین کارت امریکا را از آن خود کنید.

پس در صورت قبولی، بلافاصله بعد از اعلام نتایج لاتاری، می توانید از کارشناسان مجرب و آگاه مشاوره دریافت کنید و با آگاهی مراحل بعدی را خودتان پشت سر بگذارید. اما اگر باز با مشکل مواجه بودید و یا خواستید از انجام باقی امور به صورت کاملا استاندارد و اصولی اطمینان حاصل کنید، می توانید صفر تا صد امور خود را به آنان بسپارید.