نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی از برگزاری گفتگو‌هایی با هیئت آمریکایی در زمینه رفع تحریم‌های ایران سخن گفت.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی همچنین در توییت دیگری در واکنش به اظهارات غیر کارشناسی در خصوص برجام نوشت: کمبود دانش و گمانه زنی در خصوص مسائل حساس مرتبط با برجام، امری پسندیده نیست. مخالفان توافق هسته‌ای فراموش کردند محدودیت‌های سازمان ملل بر تجارت تسلیحاتی با ایران که کشور‌ها ملزم به رعایت آن بودند، ۱۸ اکتبر سال گذشته منقضی شد.

پیشتر نیز جوزپ بورل، مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرده بود مذاکرات وین درباره پرونده هسته‌ای ایران، پیشرفت‌هایی داشته است.

او در یک نشست خبری گفت: «ایران و آمریکا مایل به دستیابی به توافق هستند. من فعلا نمی‌توانم جزئیات را ارائه بدهم، اما می‌توانم بگویم که هر دو طرف به توافق نزدیک هستند.»

وی در ادامه با اشاره به اینکه هر دو کشور بر روی موضوعات جزئی‌تری متمرکز شده اند، افزود: مذاکرات وین از مسائل کلی به جزئیات اجرایی رسیده است.

این مقام اتحادیه اروپا بر تمایل به احیای برجام تأکید کرد.

لارنس نورمن، خبرنگار وال استریت ژورنال نیز به نقل از جوزپ بورل در صفحه توئیتر خود نوشته بود: «مذاکرات ایران ظرف هفته گذشته از حالت کلی به وضعیت متمرکزتری در حال حرکت است که شامل لغو تحریم‌ها و پایبندی به توافق هسته‌ای می‌شود. نشانه‌هایی از پیشرفت وجود دارد. بازگشت آمریکا به برجام جهان را بسیار امن‌تر می‌کند.»