پیوستن ستاره سریال پزشک دهکده به پویش جلوگیری از بیماری های همه‌گیر آتی دنیا

منبع: روزیاتو

90

1400/1/30

20:13


اگر سریال محبوب «پزشک دهکده» را دیده باشید می دانید که «تنها یک پزشک زن وجود داشت» و آن هم جین سیمور ، بازیگر انگلیسی بود که در نقش دکتر کویین بیماران شهر کوچک و دورافتاده ای در ایالت کلرادوی آمریکا را درمان می کرد.

حالا اما او سعی دارد بیماری واقعی را درمان کند که در نتیجه ی تجارت غیرقانونی حیوانات وحشی و بدرفتاری با حیوانات، گریبان دنیا را خواهد گرفت.

این هنرپیشه ی ۷۰ ساله طی یک سال گذشته با یک نهاد خیریه ی فعال در حوزه ی حفاظت از محیط زیست به نام «سرزمین آزاد» در همکاری بوده است تا درباره ی پویشی به نام «پایان بخشی به همه‌گیری ها» آگاهی بخشی کند که توسط این نهاد به راه انداخته شده است.

هدف از این پویش کاهش خطر وقوع همه‌گیری های دیگر در آینده با حفاظت از طبیعت و احیای آن و همینطور استفاده از روش های پایدار است.

جین سیمور با همین دلیل به پویش «توقف تجارت غیرقانونی حیوانات وحشی» رسانه ی بریتانیایی ایندیپندنت نیز پیوسته است که خواستار توقف شکار غیرقانونی، قاچاق و مصرف خوراکی حیوانات وحشی است.

سیمور به ایندیپندنت گفته: «من فکر می کنم خیلی مهم است که مردم متوجه شوند که کرونا چه از آزمایشگاه آمده باشد و چه از جای دیگر، منشأ آن به وضوح حیوانی است. این اتفاق به خاطر تجاوز انسان ها به قلمروی حیوانات رخ داده است.»

و حالا او معتقد است مهم ترین چیز آن است که همگی برای جلوگیری از قاچاق غیرقانونی حیوانات وحشی و پیدا کردن راهی برای کشاورزی پایدار تلاش کنیم.

سیمور در گفتگویی مجازی که از خانه اش در کالیفرنیا صورت گرفت، به ایندیپندنت گفت در اوایل سال گذشته ی میلادی به کرونا مبتلا شده بود، گرچه هرگز تستی برای آن نداد.

او گفت که شدت بیماری اش خیلی زیاد نبود اما گاهی لرز می کرد و علائمی شبیه به آنفولانزا داشت.

به عقیده ی سیمور، هنگام بازی در آخرین فیلمش در اسپانیا به کرونا مبتلا شده بود.

در اوایل سال ۲۰۲۰ وقتی ویروس کرونا برای اولین بار در اروپا شروع به گسترش کرد، سیمور در مادرید، پایتخت اسپانیا بود. او که خطر را حس کرده بود خیلی زود اسپانیا را ترک کرد تا خود را به پیش شریک زندگی و فرزندانش در کالیفرنیا برساند. یک روز بعد از خروج او تمام اسپانیا در قرنطینه ای سراسری فرو رفت.

طی ماه های بعدی که ایالت کالیفرنیا نیز مانند اغلب دیگر نقاط دنیا در قرنطینه بود، سیمور بیش از پیش به ضرورت و اهمیت تلاش های تا آن زمان خود برای توقف تجارت غیرقانونی حیوانات وحشی پی برد.

سیمور در گفتگوی خود بر اهمیت دریافت واکسن کرونا نیز برای کمک به توقف گسترش این ویروس تأکید کرد.

او که هر دو نوبت واکسن خود را دریافت کرده از مخالفت برخی با دریافت واکسن ابراز تعجب کرد و در اینباره گفت: «فکر می کنم این مسأله به طور کلی اهمیت زیادی برای جامعه دارد چون تنها بحث حفظ جان خودتان نیست، بحث حفظ جان دیگران است.»

علاقه ی سیمور به فعالیت در حوزه ی حیات وحش تقریباً بر حسب تصادف آغاز شد. سیمور ۱۰ سال قبل خیریه ی خود به نام «بنیاد قلب های باز» را با هدف حمایت از نهادهای غیرانتفاعی در حال ظهور و توسعه و تشویق آن ها راه اندازی کرد.

او در سال ۲۰۱۹ به کنفرانسی درباره ی تغییرات آب و هوایی در کلرادو دعوت شد و از آنجا بود که به گروهی از حامیان محیط زیست پیوست که بعدها از آن ها خواسته شد تا با یکدیگر وارد همکاری شوند و در خصوص نهادهای مختلف آگاهی بخشی کنند.

این اتفاق سرآغاز آشنایی سیمور با مسأله ی قاچاق حیوانات وحشی شد که او را مصمم ساخت تا به حمایت از فعالین این حوزه بپردازد.

بیشتر بخوانید:

صحبت های بازیگر سریال پزشک دهکده در مورد زندگی خصوصی و طلاق های فراوانش

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو