طرز تهیه قرابیه نارگیلی

طرز تهیه قرابیه نارگیلی تبریزی ترکیه ای خوشمزه خانگی

این شیرینی جزو شیرینی های پذیرایی و برای عید نوروز توصیه می شود. این شیرینی یک شیرینی اصیل مربوط به شهر تبریز است. این شیرینی علاوه بر خوشمزگی، بسیار ترد و خوشمزه است.در دستور آن از پودر نارگیل استفاده شده است که باعث خوشمزه تر شدن و مقوی شدن قرابیه ها می شود. این شیرینی را می توان در خارج از یخچال و به مدت چند روز تا چند هفته در ظرف در دار قرار داد و نگه داری کرد.

مواد لازم قرابیه نارگیلی
کره یا مارگارین۱۲۵ گرم
روغن۱ استکان
پودر قند۳ قاشق غذا خوری
نشاسته۳ قاشق غذا خوری
پودر نارگیلکمی کمتر از ۱ استکان
آرد۳ لیوان
برای غلتاندن قرابیه
پودر نارگیل۱ استکان
پودر قند۱ استکان سر خالی

طرز تهیه قرابیه نارگیلی

مرحله اول

برای تهیه قرابیه نارگیلی خوشمزه در ابتدای کار، یک کاسه بر می داریم. کره را که نیم ساعت قبل از یخچال خارج کرده ایم را درون کاسه می ریزیم. سپس روغن و پودر قند را به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله دوم

بعد از آن، نشاسته و پودر نارگیل را اضافه می کنیم و با هم مخلوط می کنیم. در این مرحله آرد را کم کم اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا یک خمیر لطیفی بدست آید. بعد از حدود دو و نیم لیوان آرد، آرد را با احتیاط اضافه می کنیم.

مرحله سوم

از خمیر تکه های کوچک برداشته و کف دست، گرد می کنیم. کف سینی فر را با کاغذ روغنی کاور می کنیم. توپک هایی که بزرگتر از فندق و کوچکتر از گردو است را با خمیر درست کردیم، روی کاغذ روغنی قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله فر را حدود ۱۰ دقیقه از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کرده ایم. سینی فر را درون فر با همان دما قرار می دهیم تا حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بپزد. در این فاصله یک کاسه بر می داریم و پودر نارگیل و پودر قند را با هم مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

شیرینی ها که پخت از فر خارج کرده و همان طور در حالت داغ، در مخلوط پودر قند و نارگیل می غلتانیم. سپس در ظرف سرو قرار می دهیم. می توان قرابیه ها را در ظرف در بسته قرار داد تا طروات خود را در مدت چند روز تا چند هفته حفظ کند.