فیلم افتتاحیه هفتاد و چهارمین جشنواره کن معرفی شد

58

1400/1/31

08:31


هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن روز هفتم ژوئیه ۲۰۲۱ با نخستین نمایش جهانی موزیکال عاشقانه «آنت» به کارگردانی لئوس کاراکس و بازی ماریون کوتیار و آدام درایور آغاز به کار می کند.

فیلم افتتاحیه هفتاد و چهارمین جشنواره کن معرفی شد

گروه سینمایی هنرآنلاین: «آنت» همزمان با نمایش در بخش مسابقه جشنواره فیلم کن ۲۰۲۱، در سینماهای فرانسه هم روی پرده می رود. فیلم نخستین تجربه انگلیسی‌زبان کاراکس، سینماگر ۶۰ ساله فرانسوی است و بخشی از موسیقی متن آن هم از یکی از کارهای قدیمی گروه اسپارکس گرفته شده است. ران و راسل میل در ۱۹۷۱ این گروه آرت-راک را بنیان نهاده بودند.

سازمان‌دهندگان جشنواره کن کاراکس را فیلمسازی رویاپرداز و مرموز توصیف کردند که قرار است با ششمین فیلم بلند داستانی خود «آنت» در افتتاحیه جشنواره امسال حاضر باشد. او پیش‌تر با «پولا ایکس» و «موتورهای مقدس» در بخش مسابقه کن شرکت کرده و «عشاق روی پل» کاراکس هم در ۱۹۹۱ در بخش خارج از مسابقه جشنواره به نمایش درآمده است.

پیر لسکیور، رئیس و تیری فرمو، دبیر هنری جشنواره فیلم کن در سخنان جداگانه شیوه فیلمسازی کاراکس را تحسین کردند و تازه‌ترین تجربه کارگردانی او «آنت» را هدیه‌ای ارزشمند به عاشقان سینما، موسیقی و فرهنگ دانستند که به زیباترین شکل ممکن سینما و پرده نقره‌ای را به هم پیوند می‌زند.

هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن به جای تاریخ همیشگی در میانه‌های بهار، امسال به دلیل شیوع کرونا به ششم تا هفدهم ژوئیه (۱۸ تا ۲۶ تیرماه) منتقل شده و قرار است اسپایک لی ریاست هیات داوران بخش مسابقه را بر عهده داشته باشد. لی سال گذشته هم رئیس داوران کن بود که برگزار نشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو