ویدئو: افشاگری لیلی زرقانی درباره افشین پرورش/ کمپین نه به افشین پرورش از سوی مدافعان حقوق زنان

منبع: ایران آرت

66

1400/1/31

09:50


خانم هنرمند می‌گوید: پرورش از برخی پول می‌گیرد و آنچه آنها می‌خواهند را می‌نویسد، او به هیچ وجه خبرنگار نیست و با ظاهر یک فیمنیست آزارگر زنان است.

ایران آرت: پس از آنکه فریماه ساغری در کلاب هاوس به افشین پرورش، اتهام آزار جنسی نسبت داد، لیلی زرقانی هنرمند نقاش و مرمت‌گر آثار هنری در یک ویدئو لایو اینستاگرامی اتهام‌های تازه‌ای به او منسوب کرد.

خانم زرقانی در این ویدئو یک ساعته ضمن بازگویی ماجرای آزار روحی و روانی که افشین پرورش به او داده گفت: پرورش از برخی پول می‌گیرد و آنچه آنها می خواهند را می‌نویسد، او به هیچ وجه خبرنگار نیست و با ظاهر یک فیمنیست آزارگر زنان است.

لیلی زرقانی گفت: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ مطلبی در نقد وضعیت موزه هنرهای معاصر تهران در ایلنا نوشتم، افشین پرورش ابتدا در صفحه‌اش از من تعریف و تمجید کرد، اما چند روز بعد وقتی پیشنهادی درباره نوشتن یک نقد را رد کردم در صفحه‌اش به من هتاکی کرد و اتهامات ناباورانه‌ای نسبت داد که زندگی من را برای دو سال به یک کابوس مداوم بدل کرد.

این هنرمند که ویدئو را با بغض آغاز کرد و در نیم ساعت نخست چندین بار منقلب شد و اشک ریخت از تلخی‌های اتهام‌های ناروای پرورش و تغییر نگاه برخی از دوستان و اطرافیانش گفت.

خانم زرقانی چندین بار تاکید کرد: کافی ست صفحه افشین پرورش را به دقت نگاه کنید، او به هیچ وجه خبرنگار نیست، او یک فرصت‌طلب است، از عده‌ای پول می‌گیرد و علیه کسانی که آنها می‌خواهند مطلب می نویسد، در صفحه‌اش فقط علیه چند نفر می‌نویسد.

این هنرمند با گلایه از نقاشان و نیز مدافعان حقوق زنان گفت: اصلا نمی‌فهمم چرا صفحه او را فالو می‌کنید و برایش لایک می‌گذارید.

بخش پایانی این لایو اینستاگرامی با حضور یکی از دوستان خانم زرقانی همراه بود که در فعالیت‌های اجتماعی به نفع حقوق زنان فعالیت می‌کند، او خواستار راه‌اندازی کمپین نه به افشین پرورش توسط زنان شد.

بخش‌هایی از این ویدئو را ببینید:
 


 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو