کسب و کار خانگی

منبع: آرگا

50

1400/1/31

09:57


بیکاری و یا درآمد پایین؟ احتمالاً این دوتا مشکل رو در اطرافیان خودت زیاد مشاهده کردی و خودت درگیرش شدی. تو این مقاله می خوام باهات درباره کسب وکار خانگی صحبت کنم و بهت ایده هایی رو معرفی کنم که اگر درآمدت پایینه می تونی در کنار کارت از اونها برای افزایش درآمد استفاده کنی. اگر هم که شغلی نداری می تونی اونها رو به عنوان شغل اصلی خودت انتخاب کنی.

کسب و کار خانگی

یکی از بزرگترین معضلات جامعه بیکاری هستش. بیکاری به خصوص برای جمعیت جوان کشور اصلاً خوشایند نیست به این دلیل که به اونها فرصت ساختن آینده رو نمیده و در دراز مدت باعث به وجود اومدن خیلی از معضلات اجتماعی مثل اعتیاد و … میشه. خیلی از افراد هم رفته رفته به دلیل گرونی ها از درآمد خودشون ناراضی تر میشن و دچار دو راهی کارمندی یا خروج از کارمندی و راه اندازی کار شخصی خودشون میشن. این اتقاق به خصوص برای جوانانی که تازه ازدواج کردن به وجود میاد. دلیلش هم اینه که شاید حقوق ماهانه اونها کفاف یک نفر رو میداد ولی پس از ازدواج هزینه ها بیشتر شده و یک سری هزینه جدید مثل کرایه خانه و… هم اضافه شده. اما راهکار چیه؟

اگر بیکاری و یا جایی استخدام شدی و از درآمدت راضی نیستی، باید یک منبع درآمد جدید برای خودت ایجاد کنی.

اگر سؤالاتی مثل اینکه من که مهارتی ندارم چطور باید یک کار برای خودم ایجادکنم؟ من به قدری در محل کارم کار روی سرم ریخته که نمی تونم حتی به راه انداختن یک کسب وکار جدید فکر کنم، نمی دونم از کجا باید شروع کنم و… تو سرته بهت پیشنهاد می کنم حتماً این مقاله رو تا آخر بخون.

شاید بهترین پاسخ به تمامی سوالات بالا این باشه که سعی کن برای خودت یک کسب و کار خانگی راه اندازی کنی. وقتی که یک کسب خانگی برای خودت راه اندازی می کنی،‌ اجاره مغازه نمی دی، می تونی هر زمان که خواستی کار کنی و این موضوع باعث میشه که در کنار کارت هم بتونی با خیال راحت کار کنی. از طرفی وقتی که کسب وکار خانگی خودت رو راه اندازی می کنی پس از مدتی که کارها رو غلطک افتاد، دیگه نمی تونی برای میزان درآمد خودت سقفی قائل بشی. یکی دیگر از مهم ترین مزایای کسب وکار خانگی این هستش که اگر شاغل باشی می تونی از یک همراه استفاده کنی و از اون بخوای که در زمانی که در محل کار هستید پاسخ مشتری ها رو بده.  این همراه می تونه دوست، همسر، پدر یا مادرت باشه. اگر هیچ مهارتی نداری و نمی دونی که چه کاری باید انجام بدی در ادامه یک سری ایده هایی رو بهت معرفی می کنم که می تونی از اونها استفاده کنی و به طور کامل اونها رو آموزش ببینی و سعی کنی که در این ایده‌های کسب و کار خانگی متخصص بشی. البته مراقب باشه که دچار کمال گرایی نشی و بخوای روند آموزش دیدن خودت رو طولانی کنی. نهایت یک ماه آموزش و تمرین در هریک از حوزه های زیر کافیه، بقیش رو باید در روند کاری خودت و در کنار کار آموزش ببینی.

ایده های کسب وکار خانگی:

برای راه اندازی کسب و کار خانگی ایده های بسیار زیادی وجود داره که در ادامه مقاله برخی از اونها رو با هم بررسی می کنیم.

تولید مواد غذایی:

تو می تونی از طریق پختن غذای خانگی و سفارش گرفتن از اداره جات یا مغازه ها برای خودتان یک کار پردرآمد ایجاد کنید. یادت باشه که خیلی از کارمندان و یا مغازه داران غذای  خودشون رو از رستوران ها تهییه می کنند. تو می تونی برای بازاریابی کردن غذای خودت به سلامت بیشتر وطعم بهتر اون نسبت به غذای رستوران اشاره کنی، چون که همیشه مردم حاضرند که برای سلامتی خودشون هزینه کنند. در ضمن می تونی در کنار غذا انواع ترشی هم تولید کنی و از کسانی که سفارش می گیری، به صورت رایگان به مشتری هات عرضه کنی و به این صورت برای خودت مزیت رقابتی ایجاد کنی. همچنین اگر بتونی یه سازکاری ایجاد کنی که از طریق اون سفارش مشتری هات رو ذخیره کنی، و پس از چند بار که از بین ترشی ها یک مدل رو انتخاب کردن از دفعات بعد، ترشی های خودت رو در ظرف هایی بزاری و روی اونها بنویسی همون همیشگی و برای مشتری بفرستی. این کار به مشتری احساس ارزشمندی میده.

کسب و کار خانگی

تولید محتوا و خدمات اینستاگرام یا سایت:

این کار یکی دیگه از کسب و کارهای خانگی هستش که می تونی در خانه  با داشتن یک موبایل و یک کامپیوتر یا لپ تاپ انجام بدی. موضوعی که باید بهش توجه داشته باشی اینه که هر چقدر بتونی به مهارت های خودت در این حرفه اضافه کنی درآمد بیشتری خواهی داشت. برای مثال اگر علاوه بر تولید محتوای متنی، ادمینی و فتوشاپ و کارهای طراحی پیج اینستاگرام را هم انجام بدی، به این دلیل که پروژه های بیشتری در زمینه های مختلف دریافت می کنی، در نتیجه می توانید درآمد خودت ر بیشتر کنی. بهت پیشنهاد می کنم که دریک یا چند تا از زمینه های فوق مختخصص بشی و سپس سعی کنی که در حوزه های مختلف تولید محتوا برای سایت یا اینستاگرام با دیگران ارتباط برقرار کنی. به این صورت سود بسیار خوبی از پروژه هایی که  به دیگران پیشنهاد می کنی یا پیشنهادهایی که از آنها دریافت می کنی، به دست میاد.

کسب و کار خانگی

ساخت جواهرات زینتی:

اگر با این حرفه آشنایی نداری به راحتی می تونی پس از مدتی آموزش دیدن به یک حرفه ای تبدیل بشی. شاید خیلیاتون فکر کنید که به دلیل وجود برندهای مختلف در این صنعت نمیشه دراین صنعت دووم آورد. اما باید بهتون بگم به دلیل قیمت کم تر، خلاقیت بیشتر و منحصر به فردی بیشتر، جواهرات خانگی طرفداران بسیار زیادی داره. فقط یک نکته می مونه و اون هم اینه که این کار به دقت و حوصله و وقت زیادی نیاز داره. در نتیجه برای کسانی که شغلی ندارند بهتر از افراد شاغل هستش. اگر شما شاغلید بهتون پیشنهاد می کنیم به همراه یک دوست یا همسرتان این کار را شروع کنید.

تعمیر وسایل الکترونیکی

اگر تو هم عاشق تعمیر کردن و انجام کارهای فنی هستی، می تونی  تعمیر وسایل الکترونیکی را شروع کنی. از آنجایی که قیمت وسایل الکترونیکی مانند یخچال و تلویزیون و لباس شویی و …  بسیار گران شده، مردم به جای تعویض این وسایل ترجیح میدن تا آنها را تعمیر کنند. تو هم اگر به این مسائل فنی علاقه داشته باشیی میتونی  با شرکت در یک کلاس، آموزش تعمیرات رو به طور کامل فرا بگیری.

پست و فیلم آموزشی

اگر در مهارتی خوب هستی یا در زمینه ای دانش کافی داری می تونی از طریق اینتساگرام و یوتیوب اون رو به دیگران آموزش بدی. یادت باشه اگر در یوتیوب، ویدیوهات رو دوست داشته باشن و دیده بشه می تونی درآمد دلاری کسب کنی.

تا به اینجا برخی از ایده ها  جهت شروع یک کسب‌ و کار خانگی را بهت معرفی کردم. الآن نوبت به این قضیه می رسه که محلی برای ارائه محصول یا خدماتت انتخاب کنی. از آنجایی که هزینه راه اندازی مغازه یا دفتر کار بسیار زیاده بهت پیشنهاد می کنم از طریق راه انداختن صفحه اینستاگرام و تلگرام محصولات و یا خدماتتان را در اختیار مشتریان قرار دهید. همچنین شما می توانید پس از مدتی برای خودتان سایت راه اندازی کنید و محصولات و یا خدماتتان را از طریق آن به مشتریان ارائه دهید.

در سایت ماهان تیموری ایده های بیشتری برای راه اندازی کسب و کار خانگی بهت معرفی کردیم که می تونی اونهارو بررسی کنی. همچنین انواع مهارت های مورد نیاز برای افزایش فروش اینترنتی و مدیریت کسب وکار رو بهت گفتیم که می تونی با استفاده از اونها کسب و کار خانگی خودت رو راه اندازی کنی.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو