رژیم کتوژنیک، یکی از بهترین راه های کاهش وزن است. برنامه رژیم غذایی با تبدیل چربی به سوخت کاهش سریع تر وزن را نوید می دهد، با این حال شما فقط غذاهای کم کربوهیدرات می خورید. به همین ترتیب منابع زیادی با کربوهیدرات بالا وجود دارد که غیرمجاز هستند و باید با رعایت احتیاط نسبت به آنها از میوه های دیگر غافل نشوید.

آیا مصرف همه میوه ها در رژیم کتو بد است؟

میوه ها منبع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی محسوب می شوند و باید مرتب خورده شوند. برخی از میوه ها دارای محتوای فیبر بالا هستند و در واقع برابر تعداد کربوهیدرات روزانه شما نیستند یا به عبارت ساده حاوی کربوهیدرات خالص هستند. به گزارش تایمزسوفاندیا، در اینجا چند گزینه وجود دارد که می توانید بدون احساس گناه آنها را در برنامه غذایی خود بگنجانید زیرا نه تنها دوستدار کتو هستند بلکه برای سلامتی نیز فواید به همراه دارند.

بلوبری

بلوبری غنی از آنتی اکسیدان و مواد مغذی باعث کاهش وزن می شود، همچنین کاملا گزینه مناسب رژیم کتو است زیرا کربوهیدرات و قند آن در سطح پایینی قرار دارد. بلوبری به صورت خشک یا تازه در هر وعده کمتر از 11 گرم کربوهیدرات دارد که شما را از کتوز دور نمی کند. توت فرنگی نیز یک انتخاب عالی است، همچنین تمشک و توت سیاه نیز کربوهیدرات کمتری دارند.

بیشتر بخوانید:اصول تغذیه و خورد و خوراک بانوان باردار

هندوانه

هندوانه، میوه آبرسان مختص فصل تابستان است، همچنین با رعایت رژیم کتو می توانید به راحتی آن را در برنامه روزانه خود بگنجانید زیرا شما را از حالت کتوز خارج نمی کند. یک وعده حاوی 100 گرم هندوانه حاوی 90 درصد آب و 25 کربوهیدرات است. علاوه براین، هندوانه منبع عالی اسید آمینه ای به نام آرژینین است که به سوزاندن سریع چربی کمک می کند. طالبی میوه دیگری است که مانند هندوانه می توانید از خوردن آن در رژیم کتو لذت ببرید.

آلو

با وجود کمی قند زیاد آلو دارای تاییدیه حضور در رژیک کتو است. یک عدد آلو به اندازه متوسط معادل 150 گرم حاوی 13 گرم کربوهیدرات است به این معنی که می توانید به راحتی آن را با عدم عبور از حد مجاز کربوهیدرات روزانه به عنوان میان وعده مصرف کنید.

بیشتر بخوانید:لپه باعث جلوگیری از بالا رفتن میزان قند و فشار خون می شود

نارگیل

نارگیل یکی از بهترین میوه های دوستدار رژیم کتو است. در حالی که بسیاری دوست دارند از روغن نارگیل برای پخت و پز استفاده کنند مصرف نارگیل تازه و خام نیز آن را به انتخاب خوبی تبدیل می کند. نارگیل به طور طبیعی کم کربوهیدرات و چربی بیشتری دارد که آن را به یک ترکیب مناسب برای رژیم کتو تبدیل می کند.

کیوی

کیوی منبع بسیار خوبی از ویتامین C و بسیاری از مواد معدنی کمیاب است. آنچه بسیاری فراموش می کنند این است که حاوی کربوهیدرات کمی است که آن را به یک میوه عالی در رژیم غذایی کم کربوهیدرات تبدیل می کند، همچنین کیوی حاوی فیبر قوی است که به شما در کاهش مشکلات گوارشی و دفع تجمع سموم کمک می کند.

از خوردن کدام میوه ها باید اجتناب کنید؟

تصمیم گیری برای انتخاب میوه ها در رژیم کتو سخت است. با این حال، بسیار مهم است که خود را به کربوهیدرات کم محدود کنید تا مانع از دست دادن چربی خود نشوید. گزینه هایی مانند سیب، موز، انبه، انگور، هلو و حتی خرما به شدت بر میزان کربوهیدرات و قند تاثیر می گذارند. به عنوان یک قاعده مصرف این میوه ها را به ویژه در رژیم های غذایی خودداری کرده یا به حداقل برسانید.
مترجم: الهه زارعی