علامت اولیه ابتلا به کرونای انگلیسی

30

1400/1/31

11:05


متخصص بیماری های عفونی بیمارستان شهید بهشتی قروه در تشریح علائم ابتلای ویروس کرونای نوع انگلیسی گفت: درگیری گوارشی از علائم اولیه ابتلای ویروس کرونای انگلیسی است که بیشتر بیماران به همین دلیل درابتدا در مقابل پذیرفتن ابتلا به این بیماری مقاومت می کنند.

علامت اولیه ابتلا به کرونای انگلیسی

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر سیده فرشته صالحی اظهار کرد: در افراد مبتلا در ابتدا، علائمی شبیه سرماخوردگی ظاهرمی شود که رفته رفته به ویژه در بیمارانی با سیستم ایمنی ضعیف تر و دارای بیماری زمینه ای موجب درگیری های حاد تنفسی می شود.

این پزشک که سال گذشته به جهت خدمت در بخش بیماران کرونایی باوجود بارداری مورد تقدیر وزارت بهداشت نیز قرارگرفته است افزود: به این نکته باید توجه کرد که سن ابتلا در نوع جدید این ویروس پایین است و درصد قابل توجه ای از بستری های بخش کرونا را بیماران جوان و میان سال تشکیل می دهد.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه ویروس درگردش حال حاضر ویروس کویید 19 است بیان کرد: هرگونه علائم شبیه به سرماخوردگی یا آلرژی فصلی و همچنین، تب، ضعف و بیحالی به احتمال زیاد ابتلای به این ویروس است و مقاومت نکردن در مقابل پذیرفتن ابتلا به کرونا از سوی بیمار و مراجعه کننده در مراحل اولیه بیماری به پزشک متخصص تاحدود زیادی می تواند به درمان سریعتر این بیماری و ورود به مراحل حادتر جلوگیری کند.

منبع: ایسنا

نظرات


تصویری


ویدئو