ربیعی: امتیازی خارج از چارچوب برجام نمی‌دهیم

منبع: برترین ها

40

1400/1/31

12:20


سخنگوی دولت گفت:‌ حاضر به دادن هیچ امتیازی خارج از چارچوب برجام در مذارکات وین نیستیم.. آمریکا می‌تواند به سرعت به تعهدات خود برگردد.

تسنیم: سخنگوی دولت گفت:‌ حاضر به دادن هیچ امتیازی خارج از چارچوب برجام در مذارکات وین نیستیم.. آمریکا می‌تواند به سرعت به تعهدات خود برگردد.

علی ربیعی سخنگوی دولت امروز در نشست خبری خود که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در کشور گفت: کارشناسان وزارت بهداشت معتقد هستند، رفتارها و خریدهای شب عید موجب تسری بیشتر ویروس شد.

وی افزود:‌ مردم پروتکل‌ها را رعایت کنند و با یک تغییر وضعیت عادی انگاری نکنند. همچنین متاسفانه در روزهای اخیر یکبار دیگر شاهد اوج گرفتن موارد ابتلا و درگذشت شماری از عزیزان مان بودیم که درد و رنج های بسیاری را بر جامعه تحمیل کرد. بررسی ها نشان می دهد دو عامل در شکل گیری موج چهارم کرونا موثر بوده است، یک عامل ویروس جهش یافته جدید است. با قدرت سرایت بالا و با پیشروی مهلک در بدن بیمار که قبل از عید نوروز وارد ایران شده است.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: ویروس‌های جهش یافته در هیچ مرزی محدود نمی ماند و بسرعت به سایر کشورها تسری پیدا می کند و ما هم از این قاعده مستثنی نبودیم و اینک ما یک پیک جهانی را شاهد هستیم از کشورهای همسایه تا کشورهای توسعه یافته با آمار مرگ بسیار بالا و اساسا در جهان پیک جدید مرگ آوری بیشتری داشته است.عامل دیگر، عدم رعایت پروتکل ها است. تجربه در ایران نشان می دهد زمانی که نرخ مرگ و میر پایین می آید مردم احساس آسودگی خاطر پیدا می کنند و در رعایت پروتکل های بهداشتی غفلت می کنند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا از نظر فنی امکان لغو تحریم‌ها وجود دارد گفت:‌ به لحاظ فنی امکان نقض کلی تحریم‌ها و احیای توافق در مدت زمان کوتاهی وجود دارد و امیدواریم در مذاکرات پیش رو این هدف برای همه طرف‌ها حاصل شود. ما برای احقاق حق‌مان هیچ عجله‌ای نداریم و حاضر به دادن هیچ امتیازی خارج از چارچوب برجام نیستیم. آمریکا می‌تواند به سرعت به تعهدات خود برگردد و ما هم به سرعت راستی آزمایی می‌کنیم و پس از آن به تعهداتمان باز خواهیم گشت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو