استاندار ایلام گفت: پایانه مسافربری مرز مهران به منظور مهار کرونا تا اواسط اردیبهشت ماه جاری تعطیل اما مرز تجاری همچنان باز است.

محمد نوذری روز سه شنبه در دیدار با رییس و خبرنگاران ایرنا ایلام اظهار داشت: مرز مسافرتی مهران در این راستا بر روی زائران و مسافران این پایانه بسته می شود اما مرز تجاری با رعایت کامل دستورالعمل ها و پروتکل‌های بهداشتی باز است.

وی افزود: مرز مهران از مرزهایی است که بدلیل تردد با کشور عراق در بحث کرونا روی کشور تاثیرگذار بود و تا اطلاع ثانوی بر روی مسافران بسته است.

بیشترین محدویت های کرونایی در ایلام اجرا شد

استاندار ایلام تاکید کرد: پیک چهارم کرونا در ایلام بدلیل مجاورت ایلام با خوزستان و تردد شهرستان های حوزه جنوب بخصوص دهلران و آبدانان با این استان ایجاد شد و برای مهار آن بیشترین محدودیت ها در استان اجرا شد.

نوذری ادامه داد: پیک چهارم با شیوع کرونای انگلیسی ابتدا در خوزستان سپس در جنوب غربی کشور و در ادامه در سراسر ایران انتشار یافت.

وی وضعیت کرونا در استان را به شدت نگران کننده اعلام کرد و هشدار داد: در صورت اهمال در رعایت شیوه نامه های بهداشتی، نمی توان بدون همکاری مردم کرونا را مهار کرد.

استاندار ایلام اضافه کرد: آمار فوتی ها در ایلام افزایش یافته و در روزهای ابتدایی سال جاری ۲۴ نفر فوتی ثبت شده که نگران کننده و اکثر بیمارستان ها نیز از بیماران کرونایی پر شده است، درحالیکه در بهمن و اسفندماه سال گذشته ۲۵ روز بدون فوتی کرونا را شاهد بودیم.

نوذری با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی یادآور شد: تمام تلاش و تمرکز خود را برای مهار ویروس مرگبار کرونا در استان خواهیم کرد که در این زمینه به شدت نیازمند همکاری و همراهی مردم هستیم.

مهمترین دغدغه دولت رونق تولیدات داخلی است

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنانش به شعار امسال اشاره کرد و گفت: با توجه به شعار امسال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها مهم ترین دغدغه دولت تولید است چرا که تولید کلید حل مشکلات اقتصادی، مبنای کار و توسعه اقتصادی است.

استاندار ایلام با اشاره به فرصت باقیمانده تا پیان دولت دوازدهم اظهار داشت: در مدت باقیمانده از دولت پروژه های بالای ۷۰ یا ۸۰ درصد از جمله بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام در اولویت تکمیل قرار دارند و در بودجه ۱۴۰۰ نیز بر این مووضع تصریح شده است.

سلامت و امنیت انتخابات مهم ترین وظیفه مجریان است

نوذری در خصوص انتخابات نیز اظهار داشت: برای برگزاری انتخابات ابتدا باید سلامت و امنیت آن فراهم شود و مردم نیز طرف دیگر انتخابات هستند که امیدواریم همچون سال های گذشته حضوری پرشور داشته باشند.

وی افزود: انتخابات شهر و روستا را پیش رو داریم و در این راستا هیات های اجرایی در استان تشکیل شده است و داوطلبان نیز ثبت نام کرده اند.

نوذری اضافه کرد: صلاحیت داوطلبان از سوی هیات اجرایی بررسی و به هیات نظارت ارسال شده اند و ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری نیز اردیبهشت ماه جاری آغاز و تبلیغات نیز تا پایان خرداد به پایان می رسد و ۲۸ اردیبهشت نیز رای گیری خواهد شد.

مردم بزرگترین رسانه هستند

استاندار ایلام به نقش رسانه های استان اشاره کرد و گفت: رسانه های استان نقش بی بدیلی در تولید محتوا در همه زمینه ها ایفا کردند و همچنان به کمک آنها نیاز داریم.

نوذری به تلاش خبرگزاری ایرنا برای انتشار اخبار با حفظ بی طرفی اشاره کرد و افزود: این خبرگزاری در همه زمینه ها حضور فعالی داشته و انعکاس خبر بدون جانبداری که مهم ترین رسالت یک رسانه است، قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه مردم بزرگترین رسانه هستند، یادآور شد: در دنیای امروز نمی توان هر خبری را به مردم تحمیل کرد و ایرنا در این زمینه موفق عمل کرده است.

نوذری تصریح کرد: انتقاد سبب تغییر رویکرد می شود و نباید به بهانه ای برای ضعیف شدن ارتباط بین مردم و مسوولان مبدل شود.

استاندار ایلام ادامه داد: رسانه در بحث کرونا با تولید محتوات و اطلاع رسانی بموقع واقعیت ها را به مردم انتقال دادند هر چند شرایط سخت مردم قابل درک است، اما برای مهار کرونا و حفاظت از جان مردم راهی جز اجرای دستورالعمل های ستاد کرونا نیست.