پیکرتراشی بدون جراحی

منبع: زیبامون

156

1400/2/1

13:25


در این بخش از زیبامون با تمام چیزهایی که لازم هست در رابطه با پیکرتراشی بدون جراحی بدانید ، آشنا خواهید شد.

پیکرتراشی بدون جراحی

دستیابی به اندام ایده آل می تونه سخت باشه. در حالی که ورزش هدفمند و یک رژیم غذایی مناسب می تونه معجزه هایی رو برای سلامت جسمی ایجاد کنه اما این عادت ها همیشه برای شکل دادن به مناطق خاصی از بدن موثر و کارآمد نیستند و شاید نشه با ورزش کردن و رعایت رژیم غذایی شکل و فرم مورد نظر رو برای اندام خودتون ایجاد کنید.

اگه براتون این سوال پیش اومده که چه جوری افراد مشهور و اینفلوئنسرها حتی در سخت ترین مناطق (مثل شکم و ران و چانه) ظاهر زیبا و فوق العاده ای دارند باید بدونید که پاسخ این سوال پیکر تراشی (body sculpting) هست.

پیکر تراشی بدن یکی از عمل های زیبایی هست که معمولا در دسته بندی عمل های زیبایی بدون نیاز به جراحی قرار میگیره و شامل خارج کردن چربی اضافی بدن بوده و کمک میکنه تا شکل و ظاهر متناسب و خیلی خوبی برای بدن به وجود بیاد و به گونه ای باعث کانتورینگ بدن (body contouring) میشه. 

در این روش ، چربی های اضافی و سمج بدن با روش های ویژه و خاصی از بدن خارج شده و از این طریق باعث شکل دادن به بدن خواهد شد. در واقع بیشتر روش هایی که فقط برای خارج کردن چربی از بدن مورد استفاده قرار می گیرند در دسته بندی عمل های زیبایی غیر جراحی قرار می گیرند و پیکر تراشی هم در این دسته بندی قرار داره.

در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید و اطلاعات دقیق تری رو در رابطه با روش پیکر تراشی بدون جراحی کسب کنید.

 

پیکرتراشی بدون جراحی چیست؟

پیکر تراشی بدن یک عمل زیبایی بدون نیاز به جراحی هست که در آن فرآیند تخریب سلولهای چربی با درجه حرارت شدید ، ارتعاشات صوتی یا تزریق اسید انجام میگیره و از این طریق چربی های اضافی و مزاحم از قسمت های خاص بدن خارج یا دفع میشه و در نهایت اندامی کانتور شده و بدون عیب و نقص رو به وجود میاره.

بیشتر روش هایی که برای پیکر تراشی مورد استفاده قرار میگیره معمولا جز روش های غیر تهاجمی دسته بندی میشه و عوارض جانبی کمی رو به همراه داره.

 

چاقی

 

پیکر تراشی بدون جراحی چگونه انجام می شود؟

به طور کلی ، 5 روش مختلف برای پیکرتراشی بدون جراحی وجود داره و با توجه به شرایط هر بیمار و اولویت شخصی مراجعه کننده ، ممکنه یکی از این روش ها برای پیکر تراشی مورد استفاده قرار بگیره. اگرچه هر کدوم از این روش ها نتایج مشابهی رو برای بدن به وجود میارن اما روش انجام این روش ها کاملا متفاوت هست.

هنگامی که مشخصات هر روش رو درک کنید و بشناسید ، می تونید با اعتماد به نفس بیشتری ، روش درمان مناسبی رو برای پیکرتراشی بدن خود انتخاب کنید.

 

رایج ترین روش های پیکرتراشی بدون جراحی عبارتند از:

 

  1. کرایولیپولیز - Cryolipolysis
  2. کاهش چربی با لیزر - Laser fat reduction
  3. کاهش چربی با اولتراسوند - Ultrasound fat reduction
  4. تزریق اسید دیوکسی کولیک - Deoxycholic acid injections
  5. تحریک عضلات - Muscle stimulation

 

1. آشنایی با روش کرایولیپولیز برای پیکر تراشی بدن جراحی

کرایولیپولیز که معمولا با نام تجاری CoolSculpting هم شناخته شده هست شامل فرآیندیه که در ان سلول های چربی با انجماد کردن تخریب میشن. دمایی که در آن چربی یخ می زنه به اندازه کافی پایین هست و به پوست آسیب نمی رسونه و این روش گزینه مناسبی برای کانتورینگ در مناطقی از بدن هست که به رژیم و ورزش مقاوم هستند.

 این روش برای از بین چربی های اضافی در شکم ، ران ، پهلو ، بازو ، پشت ، زیر باسن و غبغب مناسب است.

CoolSculpting با استفاده از دستگاهی که دارای خاصیت مکنده هست انجام میشه. این دستگاه بر روی شکم ، ران ها یا قسمت هایی از بدن که دارای چربی های بیشتری هست قرار میگیره و ضربه های کوچکی رو به این قسمت ها وارد میکنه. سپس دستگاه این قسمت ها رو تا دمای مناسب خنک کرده و سلولهای چربی از بین رفته رو در حالت منجمد نگه میداره.

اگرچه مشخص شده که انجماد کردن چربی های اضافی بدن میتونه 20 تا 25 درصد از چربی هی بدن رو از بین ببره اما نتیجه حاصل از این روش فوری و سریع نیست. به این دلیل که مدتها طول می کشه تا سلولهای چربی مرده و یخ زده  از بدن خارج شوند و کاهش قابل توجهی در وزن بدن ایجاد بشه.

در کنار این روش از پیکر تراشی باید یک رژیم غذایی سالم ، ورزش مداوم و ماساژ رو داشته باشید تا نتایج و ادامه دفع سلولهای چربی پس از درمان به حداکثر برسه و اثربخشی موثری داشته باشه.

 

پیکر تراشی بدون جراحی 1

 

2. آشنایی با روش لیزر برای پیکر تراشی بدن جراحی - پیکرتراشی حرارتی

کاهش چربی بدن با لیزر یا پیکرتراشی با لیزر معمولا با عنوان SculpSure هم شناخته شده هست در نقطه مقابل کاهش چربی با روش انجماد قرار داره و در این روش از حرارت و گرما برای از بین بردن چربی های اضافی بدن استفاده میشه. اگرچه این گرما برای پوست و اندام های داخلی بی خطره اما به اندازه کافی گرم هست (107.6 تا 116 درجه فارنهایت) تا بتونه چربی های سمج و سرسخت در ناحیه شکم رو از بین ببره.

این روش برای از بین بردن چری در شکم و بازوها موثر است.

معمولا هر جلسه از این روش 25 دقیقه طول میکشه و سلولهای چربی در بخش هایی از بدن که تحت درمان قرار گرفتند باید تجزیه شوند. به طور کلی این فرآیند ممکنه 12 هفته طول بکشه تا سیستم لنفاوی شما سلولهای چربی مرده رو به طور کامل از بین ببره و شل بودن پوست هم برطرف بشه. بنابراین بعد از انجام این روش برای پیکرتراشی ، باید کاملا صبور باشید.

 

3. آشنایی با روش اولتراسوند برای پیکر تراشی بدن جراحی

کاهش چربی با روش اولتراسوند متدی هست که در ان از امواج صوتی بسیار متمرکز برای تجزیه کردن سلول های چربی بدن استفاده میشه. این روش پیکرتراشی مورد تایید FDA بوده و با نام های UltraShape یا Liposonix هم شناخته شده و معروف هست.

این روش برای از بین بردن چری در شکم و بازوها موثر است.

در این روش دستگاه مخصوص بر روش شکم یا هر قسمت از بدن که دارای چربی اضافی و سمج هست مالیده میشه و چیزی که باعث منحصر به فرد شدن این روش میشه ، شدت ارتعاشات آن هست و ممکنه هر جلسه تا یک ساعت طول بکشه.

 

پیکر تراشی بدون جراحی 2

 

4. آشنایی با روش تزریق اسید دیوکسی کولیک برای پیکر تراشی بدن جراحی

این روش از پیکرتراشی بدون جراحی نسبت به روش هایی که در بالا معرفی شدند کم تهاجمی تر هست. اسید دئوکسی کولیک یک صفرای طبیعی هست که در بدن وجود داره و به تجزیه چربی در هنگام هضم غذا کمک می کنه. از تزریق این اسید برای هدف کانتورینگ بدن و پیکر تراشی بدون جراحی استفاده میشه.

تنها مارک تزریقی اسید deoxycholic که مورد تأیید FDA هست با نام Kybella شناخته میشه و و در حال حاضر فقط مجاز به استفاده از آن در قسمت زیر چانه هست.

 

5. آشنایی با روش تحریک عضلات برای پیکر تراشی بدن جراحی

روش نهایی برای پیکرتراشی بدن بدون جراحی ، به جای اینکه بر روی از بین بردن چربی های اضافی و لجباز تمرکز داشته باشه بر روی تقویت عضلات شکم و بازو متمرکز هست. در این روش ، تحریک الکتریکی عضله (EMS) با استفاده از انرژی الکترومغناطیسی انجام میشه که باعث میشه تا ماهیچه ها به همان شکلی که در هنگام ورزش منقبض میشن ، تنش و انقباض پیدا کنند.

این انقباضات باعث میکروتیرار (مشارکت بیشتر) و مصرف چربی در عضلات میشه. با گذشت زمان ، این فرآیند می تونه به همان روشی که ورزش کردن به عضله سازی کمک کنه ، انجام بگیره (اما بدون تعریق).

CoolTone یکی از مارک های معروف در این زمینه هست که باعث تقویت عضلات شده و با استفاده از نفوذ عمیق به لایه چربی بدن ، همراه با فناوری خنک کننده ، هم در حل چربی اضافی موثره و هم باعث تقویت عضلات بدن میشه.

 

حتما بخوانید: توصیه های جراحان زیبایی برای یک نتیجه عالی از عمل زیبایی

 

چه تفاوتی بین پیکرتراشی بدن جراحی و پیکر تراشی با جراحی وجود دارد؟

روش هایی که در بالا معرفی شدند در دسته بندی پیکر تراشی بدون جراحی قرار می گیرند و برای اینکه نتیجه حاصل از این روش های زیبایی رو مشاهده کنید باید صبر و تحمل بالایی داشته باشید. زیرا اثربخشی از این روشها با گذشت زمان مشخص خواهند شد.

در روش پیکر تراشی با جراحی از یک برش کوچک در بدن استفاده میشه و از این طریق چربی های اضافی بدن خارج خواهند شد. این روش از پیکر تراشی دارای نتایج فوری هست اما سطح درد و بهبودی بعد از عمل آن بالا بوده و گاهی اوقات بهبودی بعد از عمل جراحی پیکرتراشی ممکنه تا 6 هفته طول بکشه.

 

حتما بخوانید: عمل زیبایی و ترمیمی ماموپلاستی - پاسخ به سوالات رایج

 

عوارض پیکرتراشی بدون جراحی 

پیکرتراشی بدون جراحی معمولا دارای کمترین میزان ناراحتی و عوارض جانبی هست اما با توجه به روشی که برای پیکرتراشی بدون جراحی انتخاب میشه ممکنه عوارض جانبی متفاوتی هم به وجود بیاد که در ادامه به برخی از رایج ترین عوارض پیکر تراشی بدون جراحی اشاره کردیم:

 

  • در روش پیکر تراشی کرایولیپولیز با پیکر تراشی با دمای سرد ممکنه با احساس کشش در محل هدف ، درد یا سوزش و قرمزی یا تورم موقتی مواجه بشید. اگه این علائم ظاهر بشن ، معمولا خفیف بوده و طی 3 تا 11 روز متوقف خواهند شد.

 

  • در روش پیکرتراشی با حرارت یا لیزر ممکنه در مناطق هدف سفتی یا کبودی رو تجربه کنید. این علائم هم معمولا خفیف بوده و در طی چند روز از بین خواهند رفت.

 

  • در روش پیکرتراشی با اولتراسوند از انجایی که این روش شامل افزایش درجه حرارت در بدن هست ممکنه با عوارض جانبی مثل سفتی یا کبودی در قسمت هایی از بدن که مورد هدف قرار گرفتند مواجه بشید. احساس گرما و افزایش تعریق در ناحیه مورد نظر در طی استفاده از این روش طبیعی هست.

 

  • اگه از روش تزریق برای پیکرتراشی استفاده کرده باشید ممکنه با درد ، تورم ، کبودی و احساس بی حسی و سفت شدن پوست رو تجربه کنید. به طور معمول ، این عوارض جانبی (در صورت خفیف) طی یک یا دو هفته فروکش می کنند.

 

  • در روش پیکرتراشی با تحریک عضلات ممکنه لرزش غیر ارادی عضلات در ناحیه تحت درمان به وجود بیاد. علاوه بر این درد عضلانی و قرمزی پوست هم ممکنه ایجاد بشه ، اما این دردها نباید شدید باشند و یا مدت زمان طولانی ادامه پیدا کنند. عوارض جانبی ناشی از این روش معمولا شبیه به درد عضلات بعد از ورزش کردن شدید هستند.

 

حتما بخوانید: جدیدترین جراحی زیبایی اندام سری سلبریتی ها + عکس

 

پیکرتراشی با ویزر

پیکرتراشی با ویزر نوعی پیکرتراشی بدون جراحی هست که با عنوان  ویزرلیپو (VaserLipo) هم شناخته شده است. در این روش از یک سری امواج اولتراسوند برای شکستن چربی های اضافی بدن استفاده میشه و بعد از اینکه سلول‌های چربی توسط امواج فرکانسی قوی شکسته شدند، جراح چربی های شکسته شده رو با استفاده از لیپوساکشن از بدن خارج میکنه.

در واقع این روش ترکیبی از پیکرتراشی و لیپوساکشن هست و به دلیل استفاده از امواج اولتراسوند مزایای بیشتری رو نسبت به روش لیپوساکشن به همراه داره. 

برای پیکرتراشی با ویزر ابتدا یک محلول به نام تامی سنت به بافت چربی تزریق میشه و از انجایی که این محلول دارای حباب های ریز هوا هست و میتونه به راحتی در بین سلول های چربی راه پیدا کنه. سپس امواج ویزر بر روی بافت چربی اعمال میشه و باعث منبسط و ترکیده شدن این حباب ها درون بافت چربی خواهد شد و باعث میشه تا بافت چربی در این محلول حل بشه و در نهایت با یک ساکشن ملایم این چربی های حل شده از بدن خارج خواهند شد. 

 

پیکرتراشی با ویزر

 

حتما بخوانید: ابدومینوپلاستی چیست + مزایا ، معایب و هزینه 1400

 

سخن آخر

پیکرتراشی میتونه یکی از روش های موثر برای از بین بردن چربی های اضافی و سمج در بدن باشه که در مقابل ورزش کردن و رژیم گرفتن بسیار مقاوم هستند. این روش شکل و ظاهر بسیار عالی و متناسبی رو برای بدن به وجود میاره و کمک میکنه تا اندام متناسب و ایده آلی داشته باشید. اما قبل از هر اقدامی لازمه تحقیقات کاملی رو در رابطه با روش های مختلف پیکرتراشی داشته باشید و بعد از دریافت مشاوره از پزشکان متخصص بهترین و مناسب ترین گزینه رو برای پیکر تراشی انتخاب کنید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو