نکاتی درباره فیلم شانگ چی(Shang-Chi)، ابرقهرمان آسیایی

نکاتی درباره فیلم شانگ چی(Shang-Chi)، ابرقهرمان آسیایی


306

1400/2/1

15:46


نخستین تریلر فیلم شانگ چی و افسانه‌ی ده حلقه (Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings) محصول سال 2021، نکات کشف نشده‌ای از دنیای مارول را نشان می‌دهد.

نکاتی درباره فیلم شانگ چی(Shang-Chi)، ابرقهرمان آسیایی

۳ ساعت پیش
نخستین تریلر فیلم شانگ چی و افسانه‌ی ده حلقه (Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings) محصول سال 2021، نکات کشف نشده‌ای از دنیای مارول را نشان می‌دهد.

نکاتی درباره فیلم شانگ چی(Shang-Chi)، ابرقهرمان آسیایی

ترجمه‌ی اختصاصی سلام سینما- نخستین تریلر از فیلم «شانگ چی و افسانه‌ی ده حلقه» نمایش داده شد و در آن نیم نگاهی به دنیای جدید مارول می‌اندازد. در این تریلر صحنه‌های اکشن و ماجراجویی‌های فراوان همراه با معرفی بعضی از بهترین شخصیت‌های جذاب کتاب‌های مصور مارول وعده داده شده است. 

رونمایی از تریلر فیلم شانگ چی و افسانه‌ی ده حلقه 

بعد از شکست مارول در گرفتن حق انتشار کتاب مصوری بر اساس سریال تلویزیونی«کنگ فو»(Kung Fu)، شانگ چی در اوایل دهه‌ی 70 میلادی بر پایه‌ی محبوبیت در حال رشد آمریکایی‌ها به هنرهای رزمی آسیایی خلق شد.

بعد از اولین حضور شانگ چی در شماره‌ی اختصاصی مارول در سال 1973، ماجراهای شانگ چی بلافاصله با استقبال فراوانی رو‌به‌رو شد و تبدیل به اولین ابرقهرمان آسیایی شد که توانست کتاب‌های مصور مختص به خود را داشته باشد: «دست‌های شانگ چی: استاد کنگ فو»(The Hands of Shang-chi: Master of Kung Fu). این مجموعه در کل شامل 130 کتاب بود که 125 کتاب مصور آن به صورت ماهیانه، یک کتاب سالیانه و 4 کتاب انحصاری قطور بود. 

کتاب‌های-مصور-شانگ چی

با وجود این که زمان زیادی از فتح دنیای مارول توسط شانگ چی می‌گذرد اما هنوز این مجموعه بخش فعالی در دنیای مارول است و شانگ چی به عنوان یکی از بزرگ ترین ابرقهرمانانی شناخته می‌شود که بدون هیچ سلاح خاصی مبارزه می‌کند. پس طبیعی است که مارول بخواهد به چنین شخصیتی جان بدهد و ان را روی پرده‌ی نقره‌ای به تصویر بکشد.

در ادامه به نکاتی که با دیدن تریلر فیلم بدان پی بردیم می‌پردازیم.

27.شانگ چی می‌تواند با دست‌هایش چوب بشکند

یکی از مهم‌ترین آزمون‌ها برای جنگجویان  در فیلم‌های کنگ فو شکستن چوب، آن هم تنها با یک دست است. این آزمون تنها برای ثابت کردن قدرت آن‌ها نیست بلکه برای این است که چنین قدرتی را روی هدفی خاص متمرکز کنند. در صحنه‌ی نخستین، شانگ چی را می‌بینیم که در یک سالن ورزشی کوچک در حال بررسی فرو رفتگی‌های یک ستون چوبی است که بعد وی به آن ضربه می‌زند. با دیدن این صحنه متوجه می‌شویم که این فرورفتگی‌ها توسط مشت‌های خود شانگ چی به وجود آمده است. 

شانگ چی-و-ستون-چوبی

 

26.شانگ چی ده سال است که در سان فرانسیسکو به تنهایی زندگی می‌کند

در تریلر متوجه می‌شویم که شانگ چی ده سال است که به تنهایی زندگی می‌کند. به نظر می‌رسد که پدرش به او اجازه‌ی این کار را داده است. برای شخصیتی با موقعیت شانگ چی این کار کمی غیرمعمول به نظر می‌رسد. با وجود این که پدر شانگ چی فرد ثروتمندی است وی زندگی کاملا متواضعانه‌ای را به عنوان پیشخدمت در هتل «فیرمانت»(Fairmont) در پیش گرفته و در آپارتمان تک خوابه‌ای ساکن است. 

25. قدرت کنگ فو

با نگاه گذرایی به آپارتمان کوچک شانگ چی متوجه علاقه‌ی او به«قدرت کنگ فو»(Kung Fu Hustle) می‌شویم. «قدرت کنگ فو» در سال 2004 نمایش داده شد  و یکی از فیلم‌های موج نو هنرهای رزمی به شمار می‌آید. پوستر کوچکی از این فیلم پشت تخت شانگ چی آویزان است. 

24.شانگ چی و کیتی

در صحنه‌های نخستین تریلر به دوستی بین شانگ چی و کیتی پی می‌بریم. کیتی همکار شانگ چی و سرش تو‌ی کار خودش است. او ناخواسته و به واسطه‌ی ارتباطش با شانگ چی وارد یک دنیای کاملا ناشناخته می‌شود. نقش کیتی توسط آوکوافینا که به تازگی در انیمیشن «رایا و آخرین اژدها»(Raya and the Last Dragon) به صداپیشگی پرداخته، به تصویر کشیده شده است. 

شانگ چی و کیتی

 

23. یک دنیای کاملا جدید

به نظر می‌رسد که زندگی کیتی از جایی دچار تغییر می‌شود که وی همراه با شانگ چی به یک بار کارائوکه می‌روند. اگرچه در تریلر صدای آهنگی که می‌خوانند پخش نمی‌شود اما از تصاویر کاملا پیداست که آهنگ«یک دنیای کاملا جدید»(A Whole New World) انیمیشن «علاءالدین»(Aladdin) را می‌خوانند. متن این آهنگ با اتفاقاتی که قرار است بیفتد کاملا همخوانی دارد. زیرا در انیمیشن«علاءالدین» این آهنگ توسط زوج جوانی خوانده می‌شود که در حال کشف دنیای بسیار بزرگ‌تر از دنیای خودشان هستند. 

آوکوافینا-در نقش-کیتی-شانگ چی-و-افسانه‌ی-ده-حلقه

22. ماندریان واقعی

تریلر نخستین نگاه را به«ونوو»(Wenwu) دارد. ونوو که ماندریان واقعی است، یک فرمانده‌ی جنگی و رهبر سندیکایی به نام ده حلقه است. ونوو مرد بسیار قدرتمندی است که پسر خودش را به عنوان یک قاتل حرفه‌ای تربیت کرد به امید این که وارث لایقی برای امپراطوری خودش باشد. 

ماندریان واقعی-ونوو-پدر شانگ چی

21.ضدقهرمان ماسک دار «دلال مرگ»(Death Dealer)

تریلر شانگ چی و افسانه‌ی ده حلقه ضد قهرمان مرموزی به نام«دلال مرگ» را به تصویر می‌کشد. وی در کودکی مربی شانگ چی بوده است. «دلال مرگ» عضو سندیکای ده حلقه می‌باشد و قرار است به عنوان یکی از دشمنان اصلی شانگ چی در طول داستان حضور داشته باشد. احتمالا این افراد خود را جانشینان لایق‌تری برای سندیکا می‌دانند یا این که می‌خواهند از شرافت رهبرشان دفاع کنند زیرا شانگ چی از پیوستن به آن‌ها خودداری کرده بود. 

دلال مرگ-شانگ چی و افسانه‌ی ده حلقه

20.شانگ چی در کودکی

در ترریلر نوجوانی شانگ چی را می‌بینیم که به همان ستون چوبی ضربه می‌زند. این نکته بیان‌گر این است که ونوو، پدر شانگ چی، از کودکی به تربیت وی می‌پردازد که بعدها شانگ چی جای او را بگیرد. 

 

شانگ چی در کودکی

19. تمرینات شانگ چی

در بخش بعدی شاهد تمرینات شانگ چی هستیم. همزمان با این تصاویر صدای ماندریان را می‌شنویم که می‌گوید"اون جوری تربیت شده که خطرناک‌ترین قاتل‌های دنیا قادر به کشتنت نباشن." 

در این تصاویر شانگ چی را در نوجوانی می‌بینیم که در حال مبارزه با چندین نینجا به صورت همزمان است و در نهایت هم برنده می‌شود. 

 

تمرینات شانگ چی

18. یک نور آبی

در تصاویری که در فلش بک‌ها می‌بینیم، ماندریان شانگ چی جوان را به رستورانی دعوت می‌کند. ناگهان شانگ چی به مردی وسط رستوران حمله می‌کند. هنگام حمله یک نور آبی دور مشت وی شکل می‌گیرد. هنوز مشخص نیست که این نور دقیقا نشان دهنده‌ی چه چیزی است. 

 

یک نور آبی

17.گردنبند شان چی

در فلش بک‌ها متوجه می‌شویم که شانگ چی گردنبندی خاص دور گردن خود دارد. به نظر می‌رسد که این گ دنبند یادگاری از مادرش باشد. 

گردنبند شانگ چی

 

16.مسابقه‌ی مرتال کمبات(Mortal Combat)مانند شانگ چی

در تریلر شاهد مسابقه‌ای همانند مرتال کمبات(Mortal Combat) می‌باشیم. در یک صحنه جمعیتی را می‌بینیم که دور قفسی جمع شده‌اند. دلال مرگ و مرد خطرناک دیگری همراه با شانگ چی منتظر ورود به قفس هستند. 

مسابقات مرتال کمبات مانند شانگ چی

15.ده حلقه

تریلر همچنان به ده حلقه می‌پردازد، سندیکایی که توسط ماندریان هدایت می‌شود. به نظر می‌رسد که آن‌ها ارتشی خصوصی برای فتح دنیا هستند اما از ظاهر قضیه برمی‌آید که آن‌ها چیزهای بیشتری در چنته دارند.  

رهبر آن‌ها قاتل‌هایی را تربیت کرده که از هر سرباز تفنگ به دستی خطرناک‌تر می‌باشند. 

سندیکای ده حلقه

14.دستبندهای شانگ چی

در تصاویر مشخص است که شانگ چی دستبندهایی به دست دارد که با نور آبی می‌درخشند. آیا این دستبندها نمادی از ده حلقه است؟ یا شاید هم همان ده حلقه‌ی جادویی معروف‌اند. 

دستبندهای قدرتمند شانگ چی

13.معبدی برای مادر شانگ چی

در صحنه‌ای حساس در معبد شاهدد شانگ چی هستیم که دورتادورش را آب گرفته، با نگاهی سریع به سمت چپشاهد زیارتگاه کوچکی هستیم که به نظر می‌آید متعلق به مادر شانگ چی است. 

معبدی برای مادر شانگ چی

 

12.قدرت‌های شانگ چی

شانگ چی تنها یک استاد هنرهای رزمی نیست. وی همچنین می‌تواند قدرت بدن و ذهنش را کنترل کند. در صحنه‌ای متوجه این قدرت وی می‌شویم که سیلابی به سمت وی در حرکت است و شانگ چی با تبدیل کردن آن به یخ، سیلاب را متوقف می‌کند.

11.شانگ چی با پدرش همراه نمی‌شود

با وجود این که گذشته‌ی شانگ چی و هویت پدرش بارها در کتاب‌های مصور تغییر کرده، یک حقیقت ثابت مانده: او نمی‌خواهد به نیروهای تاریکی که توسط پدرش هدایت می‌شوند بپوندد.

این حقیقت با صحنه‌ای در تریلر مشخص می‌شود که ونوو از پسرش می‌خواهد که جای او را بگرد و در کنارش باشد اما شانگ چی به سادگی می‌گوید"این اتفاق قرار نیست بیفته"

10.دلال مرگ علیه شانگ چی

یکی از جذاب ترین بخش‌های تریلر جنگ بین شانگ چی و دلال مرگ است. این صحنه شامل تعقیب و گریز نیز هست.دلال مرگ از هلی کوپتری پایین می‌پرد و شانگ چی را دنبال می‌کند. 

مبارزه‌ی بین دلال مرگ و شانگ چی

9.صحنه‌ی نبرد جنگل

یکی دیگر از صحنه‌های نفس‌گیر، مبارزه‌ی داخل جنگل است. به نظر می‌آید که این صحنه بزرگداشتی برای فیلم«خانه‌ی خنجرهای معلق»(The House of Flying Daggers) می‌باشد. 

 

نبرد جنگل

8.گردنبندی آشنا

در یک جا شاهد نبرد بین یک زن و شانگ چی هستیم که قادر است شانگ چی را در جنگ داخل قفس شکست دهد. به نظر می‌آید آن زن گردنبندی همانند گردنبند شانگ چی دارد یا شاید هم زن گردنبند را از او گرفته است. در هر صورت آن زن، «ژیالینگ»(Xialing)، خواهر بیگانه‌ی شانگ چی است. 

گردنبندی آشنا

7.شمشیری جالب

در صحنه‌ای شانگ چی با یکی از رقیبانش داخل اتوبوسی در حال نبرد است. رقیب ریشوی وی، شمشیری دارد که به دست قطع شده‌اش متصل است و با انرژی قرمز رنگی می‌درخشد. مشخص نیست که این انرژی تکنیکی است یا جادویی. 

 

شمشیری جالب

6.نبرد داخل معبد

در صحنه‌ی دیگری شانگ چی در حال مبارزه با مردی داخل معبد بودایی‌هاست. شانگ چی در این صحنه لباس مخصوص مبارزه‌اش را به تن کرده است.

5.نبرد خارج از معبد

یکی از جالب‌ترین صحنه‌ها در تریلر فیلم، صحنه‌ی نبرد بزرگ خارج از یک معبد چینی است. سربازها سوار بر اسب به قلب نبرد می‌تازند. 

نبرد خارج از معبد

 

4.نبرد داخل اتوبوس

در صحنه‌ی پایانی شاهد نبرد بین شانگ چی و رقیبان وی داخل اتوبوس متحرکی در سان فرانسیسکو هستیم. این صحنه از ان لحاظ قابل توجه است که نشان دهنده‌ی قابلیت‌های آکروباتیک شانگ چی در فضای بسته است. 

 

نبرد داخل اتوبوس

3.سگ‌های فو

موجودات عظیم‌الجثه‌ی عجیبی در صحنه‌های مختلف تریلر دیده می‌شوند که در حال دفاع از معبد می‌باشند. آن‌ها به ظاهر شبیه شیر هستند اما در حقیقت سگ‌های فو می‌باشند. موجوداتی که از اساطیر بودایی گرفته شده‌اند و از مکان‌های مقدس حفاظت می‌‌کنند. 

سگ‌های فو

 

2.حضور یکی از شخصیت‌های فیلم مردعنکبوتی

اگر با دقت نگاه کنیم شاهد حضور «زک چری»(Zach Cherry) در صحنه‌ی مبارزه‌ی داخل اتوبوس هستیم. چری در فیلم«مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه»(Spiderman: Homecoming)حضور داشت. 

زک چری

 

  1.حرکات دست شانگ چی

تریلر فیلم با حرکت خاص دست شانگ چی به اتمام می‌رسد. خیلی‌ها این حرکت را امضای شخصیت شانگ چی می‌دانند.

حرکت خاص شانگ چی

منبع:screenrant

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو