تاثیر تلفن همراه بر کودکان (۴ اثر مضر تلفن همراه بر کودکان)

منبع: مینویسم

111

1400/2/1

16:51


تاثیر تلفن همراه بر کودکان

تاثیر تلفن همراه بر کودکان

آیا اجازه می دهید کوچکتربن اعضای خانه شما از تلفن همراه شما استفاده کند؟ آیا فرزند شما ساعت های طولانی را با تلفن صحبت می کند؟ به نظر شما آیا دادن تلفن همراه به آموزش کودکان بی ضرر است؟ برای پاسخ به این سوالات ادامه مطلب درباره تاثیر تلفن همراه بر کودکان (4 اثر مضر تلفن همراه بر کودکان) را بخوانید.

تلفن های همراه در زمان حاضر به پدیده ای گسترده تبدیل شده اند. این ابزارهای جیبی کمتر از یک کامپیوتر کوچک نیستند. آنها می توانند هر کاری انجام دهند، از یک تماس تلفنی تا گشت و گذار در اینترنت. نه تنها بزرگسالان، این فناوری روی بچه ها نیز تأثیر می گذارد. اما آیا می دانید تلفن های همراه چه اثرات مضر بر روی کودکان دارند؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تأثیر تلفن  همراه بر روی کودکان، ادامه مطلب را بخوانید.

تاثیر تلفن همراه بر کودکان

کودکان امروز در محیطی از فرکانس رادیویی که قبلاً در تاریخ بشر وجود نداشته است بزرگ می شوند. اشعه های ساطع شده از تلفن های همراه و دکل های تلفن همراه می تواند اثرات سوئی بر کودکان بگذارد. برخی از این موارد عبارتند از:

1. خطر سلامتی

در سال های اخیر، حدس و گمان های زیادی در مورد تأثیر اشعه های تلفن همراه بر بدن ما وجود دارد. مطالعه ای توسط مجله انجمن پزشکی آمریكا هنگامی كه تأثیر تلفن های همراه بر فعالیت مغز را بررسی كرد ، این موضوع را مطرح کرد. خطرات احتمالی و تاثیر تلفن همراه بر کودکان به شرح زیر است:

A. تومورهای غیر بدخیم

این مطالعه نشان داده است که کودکانی که از تلفن های همراه استفاده می کنند، ممکن است به تومور غیر بدخیم در مغز و گوش مبتلا شوند.

B. سرطان

سازمان WHO اشعه تلفن همراه را در دسته “سرطان زا برای انسان” طبقه بندی کرده است. کودکان بیش از 60 درصد اشعه ورودی مغز را نسبت به بزرگسالان جذب می کنند. پوست، بافت ها و استخوان های نازک مغز کودکان اشعه ها را دو برابر بزرگترها جذب می کنند. سیستم عصبی در حال رشد کودکان آن ها را در معرض این “ماده سرطانزا” قرار می دهد.

C. تأثیرات روی مغز:

دانشمندان کشف کرده اند که فقط 2 دقیقه تماس تلفنی می تواند فعالیت انتخابی مغز کودک را تا یک ساعت تغییر دهد. امواج رادیویی از تلفن همراه، نه فقط در اطراف گوش، بلکه به عمق مغز نفوذ می کند. فعالیت مغز آشفته می تواند توانایی یادگیری و سایر مشکلات رفتاری کودکان را مختل کند. اگر در زمان استراحت از تلفن استفاده کرده باشند، حتی می تواند بر روحیه و توانایی یادگیری در کلاس تأثیر بگذارد.

2. دانش آموزان

کودکان دقیقاً مانند نوجوانان به تلفن های همراه اعتیاد دارند. آنها دائماً با تلفن همراه خود بازی، گپ و گفتگو می کنند و با دوستانشان صحبت می کنند. در کنار وسایل مدرسه، بسیاری از دانش آموزان با تلفن های همراه خود آن را روزانه با خود به مدرسه می برند. آنها در وقت آزاد با تلفن صحبت می کنند و در طول کلاسها پیام می فرستند. بنابراین، آنها در فراگیری دروس ضعیف می شوند و از دانش آموزان دیگر عقب می مانند.

چگونه کودکان باهوش و اجتماعی تربیت کنیم؟

3. رفتار نامناسب

استفاده از تلفن های همراه می تواند کودکان را به سمت رفتارهای نامناسب سوق دهد. ارسال پیام کوتاه و ارسال تصاویر نامناسب یک مشکل فزاینده برای نوجوانان است. تصاویر در دستان فرد اشتباهی قرار می گیرند و به دیگران امکان دسترسی به عکسهای خصوصی را می دهند. کودکان همچنین می توانند از طریق دستگاه های چندرسانه ای خود به سایت های پورنوگرافی دسترسی داشته باشند.

4. قصور در امتحانات

اکثر دانش آموزان از تلفن همراه جهت تقلب استفاده می کنند. برخی از آنها می گوبند که از ماشین حساب آن استفاده می کنند در حالی که دیگر اطلاعات را در آن ذخیره می کنند. برخی نیز از آن برای ارسال پاسخ های عینی به کسانی که در سالن امتحان هستند استفاده می کنند.

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو