واکنش ستاره‌های سینما به اعلام حکم دادگاه قاتل جورج فلوید | گناهکار، گناهکار، گناهکار!

115

1400/2/2

01:12


همزمان با انتشار خبر گناهکار بودن افسر پیشین پلیس مینیاپلیس در ماجرای قتل جورج فلوید، برخی چهره‌های هالیوودی به این ماجرا واکنش نشان دادند و آن را فصلی تازه در کتاب عدالت برای سیاهان آمریکا دانستند.

واکنش ستاره‌های سینما به اعلام حکم دادگاه قاتل جورج فلوید | گناهکار، گناهکار، گناهکار!

گروه سینمایی هنرآنلاین: درک شووین که بهار گذشته حدود ۹ دقیقه زانوی خود را بر گردن شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست فشار داد و او را کشت، کمتر از یک سال بعد در دادگاه در هر سه مورد اتهامی گناهکار شناخته شد. به این ترتیب، شووین در قتل درجه دو، قتل درجه سه و قتل عمد درجه دو از نگاه داده گناهکار است و به احتمال فراوان به ۴۰ سال زندان محکوم می‌شود.

جامعه سیاهان آمریکا که مدت‌ها منتظر صدور رای دادگاه بودند، با اشک و شادی و فریاد پیروزی از آن استقبال کردند و با در دست داشتن تصاویر فلوید بوق خودروهای خود را در خیابان‌ها به صدا درآوردند. بلافاصله پس از آنکه قاضی پیتر ای. کیهیل حکم نهایی دادگاه قاتل فلوید را خواند، برخی هالیوودنشینان هم در توییتر و شبکه‌های اجتماعی به آن واکنش نشان دادند.

وایولا دیویس، بازیگر نامزد اسکار و ستاره «بلک باتم ما رینی» نوشت: «گ ن ا ه ک ا ر! می‌بایست همین می‌شد. حالا ... روحت شاد و در آرامش باد جورج فلوید. تو و خانواده‌ات سربلند شدید.» واکنش کری واشنگتن، دیگر بازیگر رنگین‌پوست آمریکایی هم چنین بود: «این مبارزه علیه بی‌عدالتی پایان نیافته است. ما کلی کار داریم و باید همچنان مبارزه کنیم.»

شاندا رایمز، تهیه‌کننده سیاهپوست تلویزیون آمریکا هم در توییتر خود نوشت: «صدور حکم دادگاه جورج فلوید را به ما بازنمی‌گرداند اما عدالت یک حقیقت است.» ایوا دوورنی، سینماگر تحسین‌شده و نامزد اسکار هم خیلی کوتاه این واکنش را نشان داد: «۳!» که نشانه گناهکار شناخته شدن افسر پلیس در سه مورد اتهامی است.

کریس اوانز از جمله بازیگران و ستاره‌های سفیدپوست بود که به ماجرای پایان دادگاه قتل جورج فلوید واکنش نشان داد. بازیگر ۳۹ ساله آمریکایی و ستاره مجموعه فیلم‌های دنیای سینمایی مارول نوشت: «عدالت. عشق من نثار خانواده و دوستان جورج فلوید.»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو