ببر هیرکانی، یوز آسیایی و گوزن زرد ایرانی در راه بازار کتاب | علی گلشن و معرفی عروسک‌های ۱۲ کشور

95

1400/2/3

11:37


علی گلشن در جلد نخست مجموعه «عروسک‌های ملل» به عروسک‌های دوازده کشور پرداخته و از هر قاره یک کشور را معرفی کرده است.

ببر هیرکانی، یوز آسیایی و گوزن زرد ایرانی در راه بازار کتاب | علی گلشن و معرفی عروسک‌های ۱۲ کشور

گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: علی گلشن نویسنده، پژوهشگر و مدیرموزه عروسک‌ها، با این توضیح که از مجموعه یازده جلدی «جانوران ایران» پنج کتاب را برای چاپ به انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سپرده به هنرآنلاین گفت: «ببر هیرکانی»، «شیر آسیایی»، «یوز آسیایی»، «گوزن زرد ایرانی» و «گرگ خاکستری» عناوین این کتاب‌هاست که مراحل نشر را طی می‌کنند.

او که کتاب «عروسک‌های ملل» را نیز در انتشارات کانون در دست چاپ دارد، افزود: به عروسک‌های دوازده کشور در این کتاب پرداخته شده؛ چون تعداد عروسک‌ها زیاد است این مجموعه در دو یا سه جلد دیگر ادامه پیدا می‌کند. در جلد نخست سعی شده از هر قاره یک کشور را داشته باشیم.

گلشن با این توضیح که عروسک‌های ملل در قالب داستان به مخاطب معرفی می‌شوند، ادامه داد: در هر کشوری که عروسک به آن تعلق دارد داستانی اتفاق می‌افتد که عروسک در آن نقش دارد و از طریق آن داستان شخصیت‌های اصلی که کودکان آن کشور هستند عروسک‌ها را مطرح می‌کنند. هم‌چنین مخاطب با فرهنگ و آداب و رسوم، معماری خانه‌ها، لباس‌های محلی، غذاها و فستیوال‌های هر کشور نیز آشنا می‌شود. در جلد نخست به کشورهای مختلفی چون تاجیکستان، هند، آلمان، روسیه، ایران و مکزیک پرداخته شده است.

«معرفی اسب ترکمن در ایران» و مجموعه ۴ جلدی «کتاب‌شناسی گزیده برای کودکان و نوجوانان و کتابخانه‌های آموزشگاهی»، «یوزپلنگ ایرانی» (دو کتاب برای کودکان و نوجوانان) و «کوچندگان قشقایی» از جمله آثار گلشن است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو