ناسا، چهار فضانورد را با «دراگون» به فضا فرستاد

منبع: برترین ها

92

1400/2/3

14:44


«ناسا» سازمان فضایی آمریکا چهار فضانورد را برای پیوستن به ایستگاه بین المللی، به فضا فرستاد.

«ناسا» سازمان فضایی آمریکا چهار فضانورد را برای پیوستن به ایستگاه بین المللی، به فضا فرستاد.

 ناسا این چهار فضانورد را با سفینه «دراگون» ساخت شرکت «اسپیس ایکس» از مرکز فضایی «کندی» واقع در «کیپ کاناورال» ایالت فلوریدا با راکت فالکون-۹ راهی فضا کرد.

اولین ماموریت عملیاتیِ فضاپیمای دراگون

چهار فضانورد؛ «شان کیمبرو» (Shane Kimbrough) و «مگان مک آرتور» (Megan McArthur) دو فضانورد آمریکایی ناسا، «آکی هیکو هوشیده» (Akihiko Hoshide) ژاپنی از آژانس اکتشافی هوا فضای ژاپن «ژاکسا» (JAXA) و «توماس پسکه» (Thomas Pesquet) فضانورد فرانسوی از آژانس فضایی اروپا «اسا» (ESA) می باشند که در این سفر عازم ایستگاه بین المللی فضایی شدند.

ایستگاه بین المللی فضایی که در فاصله حدود ۴۰۰ کیلومتری از مدار زمین قرار دارد، هم اکنون هفت فضانورد در آن به سر می برند، حال آنکه ظرفیت نهایی این ایستگاه برای ۹ نفر تعبیه شده است.

این دومین مأموریت از زمان ازسرگیری پروازهای فضایی با سرنشین از خاک آمریکا و اولین پرتاب ناسا با سه سازمان مختلف در ۲۰ سال گذشته است.

این سفر برای مأموریت Crew-۲ با دو فضانورد ناسا، یک فضانورد سازمان فضایی اروپا ESA و یک فضانورد از سازمان هوافضای ژاپن JAXA برنامه ریزی شده است.

در این پرتاب از موشک تقویت کننده قابل استفاده مجدد ماموریت Crew-۱ استفاده شد و کپسول «کرو دراگون» (Crew Dragon ) همان کپسولی است که در این ماموریت به فضا رفت.

آخرین بار که فضانوردان از سه سازمان فضایی مختلف از خاک آمریکا به ایستگاه بین المللی فضایی رفتند در سال ۲۰۰۲ و با شاتل فضایی«ایندیدور» ( Endeavour) بود. این بار آنها با فضاپیمای «کرو دراگون» متعلق به شرکت فضایی اسپیس ایکس به این ایستگاه در حال چرخش می روند.

ویدئویی از اولین ماموریت عملیاتی فضاپیمای دراگون با چهار فضانورد را مشاهده می‌کنید.

اولین ماموریت عملیاتیِ فضاپیمای دراگون

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو