حکم سه سال زندان افشین پرورش در سال ۹۸ و خبری تازه

منبع: ایران آرت

78

1400/2/4

11:02


افشین پرورش در چند سال اخیر در چند پرونده مختلف به زندان محکوم شده است اما از پرونده فروردین ماه ۹۸ او خبری تازه رسیده است.

ایران آرت: پرونده شکایت علی شیرازی از افشین پرورش در ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ منتج به دو سال حبس برای این هتاک اینترنتی شد؛ در بخش هایی از متن این حکم که در دادگاه کیفری مجتمع شهید قدوسی صادر شده آمده است: « ... بزه انتسابی محرز است و مستند به قانون مجازات اسلامی، متهم ( افشین پرورش به نشانی مجهول المکان ) در خصوص توهین به یک میلیون ریال جزای نقدی، در خصوص بزه افترا به یک سال حبس تعزیری، و در خصوص نشر اکاذیب در فضای مجازی به دو سال حبس تعزیری محکوم می نماید که مطابق ماده ۱۳۴ قانون فقط مجازات اشد اجرا می شود...»

اما اکنون خبر می رسد شکایت علی شیرازی از چهار فردی که با افشین پرورش به عنوان کارشناس هنری همکاری کرده اند نیز به زودی در دادگاه تجدید نظر منتج به حکم قطعی خواهد شد.

گفته می‌شود این چهار نفر در حکم اولیه هر یک به دو سال زندان و مبالغی جریمه نقدی محکوم شده اند.

علی شیرازی

هفته گذشته رسانه ها در خبری اعلام کردند در پی شکایت تهمینه میلانی از افشین پرورش این هتاک اینترنتی به خاطر نشر اکاذیب در فضای مجازی، به یکسال زندان تعزیری، به جهت توهین به پرداخت ۲۰ میلیون تومان و ۲۰۰ هزار تومان جزای نقدی، و بخاطر افترا به پرداخت ۲۰ میلیون تومان جزای نقدی درجه ۶ محکوم شده است.

گفتنی ست پیش از این دو شکایت هم افشین پرورش با شکایات هنرمندانی دیگر به زندان محکوم شده بود.

چندی پیش وکلای آیدین آغداشلو از تشکیل پرونده علیه او در آمریکا خبر دادند، آنها در یک فراخوان در شبکه های اجتماعی از پرورش مجهول المکان خواستند تا با اعلام نشانی پستی به دادگاه مراجعه و ادعاهای خود درباره آغداشلو را ثابت کند.

این روزها شنیده های متعددی هم در جامعه هنری زمزمه می شود مبنی بر این که از سوی چهره های هنری دیگری هم پرونده های شکایت علیه افشین پرورش در مراجع قضایی تشکیل شده است.

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو