عزت الله اکبری اظهار کرد: اگر سازندگان لوازم خانگی، خودروسازان و برندهای غربی بخواهند به کشورمان بازگردند باید آن‌چه سیاست کشور ما است را اجرایی کنند و با سرمایه‌گذاران داخلی مشارکت کنند و فناوری و سرمایه را به داخل کشور منتقل کنند.

وی با اشاره به زمزمه‌هایی درباره زمینه‌های بازگشت برندهای خارجی به ایران پس از توافقات احتمالی برای بازگشت آمریکا به برجام، گفت: با توجه به بدعهدی‌های که برخی شرکت‌های خارجی تاکنون داشتند هر توافقی که بخواهد صورت بگیرد، باید مجلس در جریان آن باشد و آن را تصویب کند.

اکبری افزود: بازگشت خارجی‌ها نباید باعث تضعیف تولید و دانش داخلی شود و قطعاً مجلس اجازه تضعیف تولید داخل را نخواهد داد و باید شرکت‌های خارجی بر اساس سیاست و قواعد داخلی کشورمان عمل کنند.

اکبری با تاکید بر اینکه نباید از حضور برندها و شرکت‌های خارجی در کشورمان ذوق‌زده شویم، اظهار کرد: این نمی‌شود که غربی‌ها به کشور ما بیایند و هر اقدامی که می‌خواهند انجام دهند و هر وقت که دلشان خواست بروند و به اقتصاد کشور آسیب بزنند.

وی تاکیدکرد: هر شرکت یا برند خارجی که وارد کشورمان می‌شود و سرمایه‌گذاری می‌کند باید برای رونق تولید داخلی باشد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه نباید تاوان بدعهدی‌های غربی‌ها را مردم پرداخت کنند، گفت: الان بسیاری از تولیدکنندگان داخلی واردات کالاهای غیرضرور به بهانه برداشتن تحریم‌ها هستند ودولت باید مراقب باشد تا برداشتن تحریم‌ها به نفع تولیدکنندگان داخلی باشد نه اینکه به ضررشان باشد.