با گران‌تر شدن کتاب، اوضاع کسب و کار من راکد وهم‌زمان قدرت خرید شما کم‌تر شده است. اما فکری به ذهن من رسیده است. من هر روز چند سوال که از میان کتاب‌های مورد علاقه شما طرح شده است در وب‌سایتم قرار می‌دهم و از شما می‌خواهم با جواب دادن به این سوال‌ها جایزه دریافت کنید. این جایزه درصدی تخفیف است که هر چه به تعداد بیش‌تری سوال پاسخ دهید، به مقدار آن افزوده خواهد شد. 

شما با اشتیاق این تعامل را می‌پذیرید و در مقابل هم‌زمان من به فروش بیش‌تر و شما به تخفیف بالاتر دست خواهید یافت. 

شاید با خودتان فکر کنید که به جای پیچیده کردن فرآیند، می‌توانستم از همان اول به شما اعلام کنم که کتاب‌ها را با درصدی تخفیف به فروش خواهم رساند. اما باور کنید یا نه، شما در این فرآیند به ظاهر پیچیده بیش از آن‌که به پاداشی که منتظرتان است فکر کرده باشید، به شوق محک زدن اطلاعات‌تان درباره‌ی کتاب‌هایی که پیش‌تر خوانده‌اید، به وب‌سایت من مراجعه می‌کنید. به عبارت دیگر جذابیت پیروزی در این بازی شما را به سایت من کشانده است نه صرفا گرفتن تخفیف.

این کار شما را سرگرم و در عین حال سطح اطلاعات شما را در چشم خودتان شفاف‌تر می‌کند. پاداش اصلی شما رضایتی‌ست که در نتیجه‌ی انجام این بازی به دست آورده‌اید و اگر این پاداش با درصدی تخفیف هم همراه شده باشد، رضایت‌مندی شما از شرکت در این تعامل دو چندان می‌شود.

طولی نمی‌کشد که شما برای به دست آوردن سقف پاداش پیش‌بینی شده، هر روز و هر روز به وب‌سایت من مراجعه می‌کنید و چه بسا تلاش کنید با خرید کتاب‌هایی که به افزایش اطلاعات‌تان در این زمینه کمک می‌کند، نتایج بهتری به دست آورید.  

انسان‌ها در هر سن، با هر طرز فکر و با هر خلق و خو، تمایل عجیبی به بازی کردن دارند. اضافه کردن عنصر سرگرمی به یک فرآیند عاری از مفهوم بازی و سرگرمی، بدون آن‌که دردسری برای شما ایجاد کند، به پرجاذبه شدن این فرآیند منجر می‌شود و این همان کاری‌ست که در اصطلاح به آن بازی‌وار‌سازی یا گیمیفیکیشن می‌گویند.

به دیگر سخن گیمیفیکیشن یا بازی‌وارسازی عبارت‌ست از تبدیل فعالیت یا کاری که ماهیت بازی‌ ندارد به یک بازی پر جاذبه. برای این کار، شما از اصول و فنون طراحی بازی در زمینه‌ای غیر از بازی کمک می‌گیرید. همان‌طور که من با یک طراحی ساده، فعالیت کتاب‌فروشی را برای مشتریانم به یک بازی تبدیل کردم.

Gamification چه طور به بازاریابی کسب‌وکارها کمک می‌کند؟

شاید تصور کنید که برای راه‌اندازی یک بازی جذاب در کسب‌وکارتان به هزینه‌ای بسیار زیاد یا سابقه‌ای طولانی نیازمندید. اما بازی‌وارسازی تقریبا برای هر محصول یا خدمت و با هر بودجه‌ای قابل ارایه است. اما چیزی که بیش از همه در این فرآیند باید مورد توجه قرار گیرد، هوش‌مندی شما در طراحی یک بازی جذاب است. بازی که حس خوشایند و عمیق برنده شدن را به مخاطب‌تان القا نکند، پیشاپیش محکوم به ناکامی‌ست. بازی که جذابیتی برای تکرار دوباره نداشته باشد، برای مخاطبان شادی، لذت و اعتماد به نفس ایجاد نکند، هر چند با هزینه‌ای زیاد طراحی شده باشد، با استقبال مخاطب‌تان مواجه نخواهد شد.

یک Gamification موفق باید در خاطر مخاطب ثبت شود، حس خوب پیروزی، شادی و عزت‌نفس را در او رقم بزند، مخاطب را به انجام دوباره و چندین باره دعوت کند و چنان تجربه خوشایندی در او ایجاد کند که مشتاق به اشتراک‌گذاری این حس با دوستانش شود.

Gamification یکی از روش‌هایی‌ست که اپلیکیشن‌ها با به‌کارگیری آن می‌توانند دفعات مراجعه و استفاده کاربران و جذابیت نام تجاری خود را برای مخاطبان افزایش دهند. بازی‌وارسازی حتا می‌تواند روی تصمیم کاربران در خرید‌های آینده‌ی محصول یا خدمات شما مستقیما تاثیر بگذارد. 

این ترفند، ترافیک وب‌سایت یا دانلود اپلیکیشن شما را افزایش می‌دهد و تکرار ورود کاربران به پلتفرم شما، موجب بیشتر دیده شدن امکانات و خدماتی می‌شود که ممکن است تا پیش از این از دید کاربر پنهان مانده باشند.بهبود رتبه وب‌سایت یا اپلیکیشن و پر تکرار شدن نام برند تجاری، از دیگر مزایای بازی‌وارسازی‌ست.

دیجی‌پی از پرداخت هوشمند تا بازی‌وارسازی

دیجی‌پی، ‌اپلیکیشنی که با توجه ویژه به Gamification برای ایجاد تجربه خوشایند در مشتریان تلاش می‌کند. این سوپر اپلیکیشن یک ابزار قدرت‌مند و جامع برای پاسخ به همه‌ی نیازهای روزمره‌ی شما در پرداخت الکترونیک و خدمات آنلاین بانکی‌ست. 

امکان شارژ کیف پول برای انجام تراکنش‌های درون برنامه‌ای و خرید از شرکت‌های دیجی‌کالا، خرید شارژ سیم‌کارت، خرید بسته‌های اینترنت همراه، پرداخت قبض‌های آب، برق، گاز، تلفن، موبایل، جریمه خودرو و مالیات با ۱۰٪ بازگشت مبلغ قبض به کیف پول دیجیتال، پرداخت عوارض جاده‌ای، پرداخت عوارض شهرداری، پرداخت هزینه طرح ترافیک، انتقال وجه کارت به کارت، انتقال وجه از کیف پول به کیف پول سایر کاربران از جمله امکانات این سوپراپلیکیشن است. 

افزون بر این دیجی‌پی با راه‌اندازی دو بازی به نام‌های «سرزمین دیجی‌پی» و «کهکشان دیجی‌پی» و ارایه پاداش و جایزه در مقابل کسب امتیاز در بازی، استفاده از اپلیکیشن را با انجام بازی در محیط اپ و دریافت پاداش برای کاربر جذاب‌تر کرده است. 

با دانلود و نصب سوپر اپلیکیشن دیجی‌پی افزون بر دست‌یابی به اپلیکیشن پرداختی با ده‌ها قابلیت بی‌نظیر و منحصربه‌فرد،‌ از تجربه‌ی خوشایند بازی‌های آنلاین طراحی شده در آن لذت ببرید.