چرا سریال‌های ترکیه‌ای تلخ و سیاه نیستند؟

منبع: برترین ها

502

1400/2/5

08:45


معاون برون‌مرزی رسانه ملی با بیان این مطلب درباره نگاه فرهنگی ترکیه در سریال‌سازی در مقایسه با رویکردهای ضعیف در تولید سریال‌های ایرانی گفت: باید در حوزه‌های هدف‌مان، تولیداتی داشته باشیم

روزنامه جوان: معاون برون‌مرزی رسانه ملی با بیان این مطلب درباره نگاه فرهنگی ترکیه در سریال‌سازی در مقایسه با رویکردهای ضعیف در تولید سریال‌های ایرانی گفت: باید در حوزه‌های هدف‌مان، تولیداتی داشته باشیم که مخاطب ما خود و فرهنگ خود را در آثار ما ببیند، چه بسا سریال‌های ایرانی خیلی‌های‌شان بدون نگاه به مخاطب بیرونی ساخته شده باشند و برخی از آن‌ها ملاحظاتی دارند که حتی ضرر پخش‌شان در خارج کشور بیشتر از پخش نشدنشان است. این یکی از حساسیت‌هایی است که بر اساس آن ما سریال‌های بازپخشی را هم گلچین می‌کنیم.
 

چرا سریال‌های ترکیه‌ای تلخ و سیاه نیستند؟

 
وی در پاسخ به این سؤال که تأثیری را که ترکیه در حوزه سریال‌سازی منطقه داشته است ما نمی‌توانیم داشته باشیم، عنوان کرد: برخی سریال‌هایی که ما در داخل کشور تولید می‌کنیم، الزاماً مطابق اهداف ما در بیرون مرزها نیست. در مورد ترکیه هم شما کافی است سریال‌های پخش خارجی‌شان را با سریال‌هایی که در داخل کشورشان تولید و پخش می‌شود، مقایسه کنید.
 
حجمی از غم و اندوه و سیاه‌نمایی که در سریال‌های داخلی ترکیه وجود دارد، به‌هیچ‌وجه در سریال‌های خارجی‌شان انعکاس ندارد. همه سریال‌های ترکیه‌ای که برای مخاطب خارجی در نظر گرفته شده، نشان‌دهنده اقتدار و زیبایی و جنبه‌های مثبت تاریخی فرهنگی و اجتماعی این کشور هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو