همه چیز درباره میکرودرم ابریژن | فواید و کاربردها

منبع: زیبامون

139

1400/2/5

13:11


در این بخش از زیبامون با تمام چیزهایی که لازم هست در رابطه با میکرودرم ابریژن بدانید ، آشنا خواهید شد.

همه چیز درباره میکرودرم ابریژن | فواید و کاربردها

با افزایش سن ، مشکلات پوستی هم به تدریج ایجاد میشن و این مشکلات ممکنه از جوش و آکنه گرفته تا افزایش رنگدانه روی پوست ، ایجاد لکه های قهوه ای و تیره ، اسکار و جای زخم ، نا هموار شدن بافت پوست و حتی مسدود شدن منافذ پوستی رو شامل بشه.

اگرچه روش های درمانی مختلفی برای هر کدام از این مشکلات پوستی وجود داره اما اگه احساس کردید که روش های درمانی مثل لایه برداری فیزیکی یا شیمیایی از پوست و همچنین سایر روش های درمانی برای برطرف کردن مشکلات پوستی موثر و کارآمد نیستند بهتره به فکر اقدامات بزرگتر و موثر تر برای برطرف کردن مشکلات پوست خود باشید.

میکرودرم ابریژن (microdermabrasion) یکی از روش های فوق العاده موثر و کارآمد برای برطرف کردن بسیاری از مشکلات پوستی هست که نه تنها باعث ایجاد پوستی درخشان ، شفاف و سالم در مدت زمان کوتاهی میشه بلکه کمک میکنه تا مشکلات پوستی به بهترین و موثرترین شکل ممکن برطرف بشن.

در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید و اطلاعات دقیق و کاملی رو در رابطه با فواید و کاربردهای میکرودرم ابریژن کسب کنید.

 

میکرودرم ابریژن پوست چیست؟ | میکرودرم ابریژن صورت

میکرودرم ابریژن یک عمل زیبایی غیر تهاجمی هست که در طی آن ، متخصص مراقبت از پوست ، لایه بالایی پوست رو با استفاده از یک وسیله کوچک دستی از بین می بره. در واقع ، میکرودرم ابریژن می تونه پوست رو لایه برداری کنه ، علائم پیری رو کاهش بده و باعث یکدست شدن پوست بشه و جز روش هایی هست که برای تمام انواع پوست مناسب بوده و بی خطر محسوب میشه.

در طول انجام میکرودرم ابریژن متخصص پوست ، کریستال های ظریف رو با استفاده از یک اپلیکاتور مخصوص با سطح ساینده روی پوست مالش میده تا لایه بالایی و ضخیم پوست رو به آرامی سنباده زده تا جوان و شاداب به نظر برسه. 

در تکنیک میکرودرم ابریژن ، ذرات ریز اکسید آلومینیوم (aluminum oxide) یا بی کربنات سدیم (sodium bicarbonate) رو بر روی پوست پاشش می کنن تا یک سطح ساینده رو به وجود بیاره.

در واقع میکرودرم ابریژن نوعی اسکراب شدید پوست هست که سلول های مرده پوست رو از بین می بره ، منافذ پوست رو به طور سطحی پاک می کنه ، ظاهر گلگلون و درخشانی برای پوست به وجود میاره و باعث میشه تا پوست صورت جوان تر ، شاداب تر و پرتر به نظر برسه.

 

میکرودرم ابریژن پوست

 

حتما بخوانید: چگونه پوست درخشان و بی عیب و نقص داشته باشیم؟

 

کاربرد میکرودرم ابریژن چیست؟

میکرودرم ابریژن یک روش ایمن برای برطرف کردن مشکلات پوستی برای اکثر انواع پوست و رنگها به حساب میاد. هدف از انجام میکرودرم ابریژن ، این هست که رنگ چهره فرد روشن ؛ درخشان ، صاف و یکدست بشه. از این روش معمولا برای برطرف کردن مشکلات پوستی مثل موارد زیر استفاده میشه:

 

  • خطوط و چین و چروک
  • هایپرپیگمانتاسیون ، لکه های پیری و لکه های قهوه ای
  • منافذ بزرگ شده و جوش های سر سیاه
  • جوش و آکنه
  • علائم کشش روی پوست
  • رنگ پوست مات و مبهم
  • رنگ و بافت پوست ناهموار 
  • ملاسما
  • آسیب خورشید
  • جای زخم و اسکار

 

فواید میکرودرم ابریژن چیست؟

میکرودرم ابریژن یک روش لایه برداری فیزیکی در کلینیک محسوب میشه که در نهایت با از بین بردن سلول های مرده پوست باعث میشه تا پوست درخشان تری داشته باشید و سطح صاف و یکدستی رو برای پوست به وجود میاره. این تاثیر میتونه به نوبه خودش به بهبود بافت پوست و کاهش چین و چروک های سطحی پوست کمک میکنه.

در واقع ، میکرودرم ابریژن یکی از محبوب ترین روش های درمان پوست بدون جراحی هست. از جمله فواید میکرودرم ابریژم میشه به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • برطرف کردن رنگدانه های ناهموار روی پوست
  • از بین بردن خطوط ریز پوست صورت و گردن
  • پاک کردن منافذ پوست مسدود شده
  • از بین بردن منافذ پوستی بزرگ روی صورت
  • از بین بردن علائم پس از آکنه (جای جوش)
  • برطرف کردن بافت ناهموار روی پوست
  • برطرف کردن چربی بیش از حد پوست صورت
  • برطرف کردن خشکی پوست
  • افزایش سطح کلاژن و الاستین پوست
  • افزایش درخشش و شادابی پوست

 

قبل و بعد از میکرو درم ابریژن

 

حتما بخوانید: 5 قانون مراقبت از پوست به سبک سوپر مدلهای معروف دنیا

 

دستگاه میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن یک روش درمانی هست که در مطب یا کلینیک انجام میگیره و حدود یک ساعت طول می کشه. در طول انجام این روش باید بر روی صندلی مخصوص دراز بکشید. سپس پزشک متخصص یا ارائه دهنده خدمات میکرودرم ابریژن ، از یک دستگاه دستی مخصوص برای اسپری ملایم ذرات یا سمباده زدن لایه خارجی پوست در مناطق مورد نظر استفاده میکنه.

چند روش مختلف برای انجام میکرودرم ابریژن وجود داره که بر اساس دستگاه خاصی که مورد استفاده قرار میگیره دسته بندی میشه:

 

1. دستگاه دستی با نوک الماس (Diamond-tip hand piece)

این دستگاه میکرودرم ابریژن یک دستگاه دستی هست که در نوک آن از الماس استفاده شده تا با استفاده از ان ، لایه برداری ملایمی از سلول های مرده در پوست انجام بگیره. این دستگاه همزمان با لایه برداری ، پوست های اضافه و لایه برداری شده از سطح پوست رو بالافاصله مکش میکنه.

عمق سایش ممکنه تحت تأثیر فشار وارد شده به دستگاه و همچنین مدت زمان باقی ماندن مکش روی پوست متفاوت باشه. این نوع از دستگاه میکرودرم ابریژن به طور کلی در نواحی حساس تر صورت ، مانند نزدیک چشم استفاده میشه.

 

2. میکرودرم ابریژن کریستال (Crystal microdermabrasion)

میکرودرم ابریژن کریستال با استفاده از یک دستگاه دستی ساطع کننده کریستال ، به آرامی روی پوست بلورهای ظریف اسپری میکنه تا لایه های خارجی پوست رو از بین ببره. سلول های مرده و لایه برداری شده پوست هم مانند دستگاه نوک الماسه بلافاصله ساکشن میشن. بلورهایی که برای این نوع از دستگاه و میکرودرم ابریژن مورد استفاده قرار میگیره شامل اکسید آلومینیوم و بی کربنات سدیم است.

 

3. دستگاه هیدرودرمابراشن (Hydradermabrasion)

هیدرودرمابراشن یک روش جدیدتر برای میکرودرم ابریژن هست که شامل ترکیب همزمان تزریق پوستی محصولات و لایه برداری پوست بدون کریستال هست. این فرآیند تولید کلاژن در پوست رو تحریک می کنه و جریان خون در پوست رو به حداکثر می رسونه.

 

دستگاه میکرودرم ابریژن

 

عوارض جانبی میکرودرم ابریژن چیست؟

میکرودرم ابریژن هم مانند تمام روشهای درمانی برای مشکلات پوست ممکن هست با یکسری عوارض جانبی همراه باشه که در زیر تعدادی از این عوارض رو یاد اوری کردیم:

 

  • تورم پوست
  • قرمزی پوست ، شبیه به آفتاب سوختگی 
  • کبودی
  • احساس سوزش یا گزیده شدن پوست
  • افزایش حساسیت پوست به نور خورشید

 

لازمه بعد از اتمام مراحل میکرودرم ابریژن حتما ضد آفتاب بزنید زیرا این کار باعث میشه تا هم از بهترین نتایج میکرودرم ابریژن مطمئن بشید و هم عوارض جانبی بعد از میکرودرم ابریژن رو کاهش میده. لازمه بدونید میکرودرم ابریژن برای افرادی که پوست انها به راحتی زخم میشه یا دچار تبخال سرماخوردگی میشن ، مناسب نیست.

 

حتما بخوانید: روش های رفع دائمی موهای زائد | صورت و بدن

 

زمان بهبودی بعد از انجام میکرودرم ابریژن چقدر است؟

بیشتر افراد پس از میکرودرم ابریژن به زمانی برای استراحت و بهبودی احتیاج ندارند و معمولا بعد از گذشت یک هفته از انجام میکرودرم ابریژن شرایط پوست بهبود پیدا میکنه. اگه بعد از انجام این روش با عوارض جانبی مواجه بشید این عوارض نیز بعد از چند روز بهبود پیدا میکنند و شما میتونید در مدت زمان کوتاهی بعد از میکرودرم ابریژن نتیجه حاصل از این روش درمانی رو بر روی پوست خود مشاهده کنید.

 

پوست صاف و درخشان بعد از میکرودرم ابریژن

 

میکرودرم ابریژن در بارداری

دوران بارداری یکی از دوره های حساس در زندگی خانم ها محسوب میشه و بهتره در طول 9 بارداری خود از انجام روش های مراقبت و زیبایی پوست که ممکنه علاوه بر درمان مشکلات پوستی باعث ایجاد خراش ، بریدگی و یا سایر عوارض جانی برای پوست بشه ، خودداری کنند و انجام این روش های زیبایی رو به بعد از دوران بارداری خود موکل کنند.

از انجایی که میکرودرم ابریژن هم ممکنه باعث ایجاد تحریک یا زخم شدن پوست بشه بهتره در طول 9 ماه بارداری از انجام آن خودداری کنید. اما اگه احساس می کنید این کار باید در طول دوران بارداری انجام بگیره حتما ابتدا با پزشک متخصص زنان خود مشورت کنید و بعد برای انجام این کار حتما به یک کلینیک معتبر مراجعه کرده و میکرو درم ابریژن رو زیر نظر یک متخصص حرفه ای انجام بدید و شرایط بارداری رو قبل از انجام کار به این متخصص هم یادآور بشید.

 

حتما بخوانید: روش های غیر تهاجمی برای درمان پوست و بدن در سال 2019

 

سخن آخر

میکرودرم ابریژن یک روش درمانی - زیبایی است که هدف آن بهبود بافت پوست است. این روش مزایای زیادی به همراه داره و کمک میکنه تا از شر بسیاری از مشکلات پوستی مثل آکنه ، لکه های سیاه ، علائم کشش و خطوط صورت خلاص بشید. در واقع میکرودرم ابریژن ، روشی ساده برای پاکسازی مکانیکی پوست با استفاده از بلورهای الماس هست. این بلورها کمک میکنند تا سلولهای مرده از قسمت بالایی پوست پاک بشه و پوستی درخشان و شفاف رو به وجود میارن و تاثیر خوبی در بازسازی پوست داره.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو