تغییر لوگوی گوگل به افتخار یک دانشمند

منبع: برترین ها

79

1400/2/6

14:40


گوگل امروز لوگوی خود را به مناسبت نود و چهارمین زادروز آن مک‌لارن (Anne McLaren) دانشمند انگلیسی که از پیشگامان علم باروری و یکی از چهره‌های برجسته زیست‌شناسی رشد بود، تغییر داد.

خبرگزاری ایسنا: گوگل امروز لوگوی خود را به مناسبت نود و چهارمین زادروز آن مک‌لارن(Anne McLaren) دانشمند انگلیسی که از پیشگامان علم باروری و یکی از چهره‌های برجسته زیست‌شناسی رشد بود، تغییر داد.

تغییر لوگوی گوگل به افتخار یک دانشمند

گوگل امروز سالگرد تولد ۹۴ سالگی آن مک لارن، دانشمند پیشگام علم باروری را جشن گرفته است. کارهای مهم این دانشمند نامی، به روش "لقاح مصنوعی"(IVF) منجر شده است.

آن مک لارن دانشمند بریتانیایی از چهره‌های برجسته زیست شناسی رشد بود. وی ۲۶ آوریل ۱۹۲۷ در لندن متولد شد. اشتیاق او به علم باعث شد او در دانشگاه "آکسفورد" جانورشناسی بخواند. تحقیقات پیشگامانه وی در دهه ۵۰ با آزمایش بر روی موش‌ها موفق به ایجاد جنین در خارج از بدن مادر شد.

در سال ۱۹۹۱ مک لارن به عنوان وزیر خارجه و بعداً به عنوان معاون رئیس انجمن سلطنتی منصوب شد. آن مک لارن یکی از شاخص‌ترین زیست شناسان تولید مثل در قرن بیستم محسوب می‌شود.

تغییر لوگوی گوگل به افتخار یک دانشمند

در دهه ۱۹۵۰ ، مک لارن شروع به کار و آزمایش بر روی موش‌ها کرد تا درک بیشتری از زیست شناسی رشد پستانداران به دست آورد. پس از رشد موفقیت آمیز جنین موش در شرایط آزمایشگاهی، مک لارن و همکارش جان بیگرز امکان ایجاد جنین سالم در خارج از رحم مادر را نشان دادند.

یافته‌های او که در سال ۱۹۵۸ منتشر شد، زمینه را برای توسعه فناوری لقاح مصنوعی(IVF) هموار کرد. ۲۰ سال بعد نیز لقاح مصنوعی برای اولین بار با موفقیت در انسان استفاده شد.

مک لارن(۸۰ ساله) و همسر سابقش دونالد میشی(۸۳ ساله) در ۷ ژوئیه سال ۲۰۰۷ در حین تصادف جاده‌ای جان باختند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو