حراج نمونه اولیه از سکه‌ آمریکایی به قیمت ۸۴۰ هزار دلار

حراج نمونه اولیه از سکه‌ آمریکایی به قیمت ۸۴۰ هزار دلار


منبع: روزیاتو

114

1400/2/6

18:14


یک قطعه سکه مسی که در سال ۱۷۹۴ در فیلادلفیا و توسط دفتر U.S Mint ضرب شده بود در یک حراجی به قیمت ۸۴۰ هزار دلار و بسیار بالاتر از آن چیزی که انتظار می‌رفت به فروش رسید. اریک بردلی، سخنگوی این حراجی گفت: «این سکه با قدمت که با نام «بدون ستاره و با موهای افشان» شناخته می‌شود، عصر جمعه با قیمت ۳۱۲ هزار دلار کار حراجی خود را آغاز کرد اما در کمتر از یک دقیقه پیشنهاد بسیار بالاتر و ۸۴۰ دلاری آن از راه رسید و معامله نیز با همین قیمت انجام گرفت.»

بردلی همچنین تاکید کرد که این سکه قبل از آن در دست یک تاجر آمریکایی به نام باب سیمپسون بوده و او انتظار داشته تا این سکه در حراجی بتواند برچسب قیمتی معادل ۳۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار دلار را روی آن ببیند و او اصلا انتظار نداشته تا سکه با قدمتش ۸۴۰ هزار دلار، یعنی تقریبا بیش از دو برابر حداقل قیمتی که او انتظار داشته معامله شود.»

این سکه بسیار به دلار نقره‌ای (Silver Dollar) که بعدا در فیلادلفیا ضرب شد شباهت دارد. جیسون لیپسون یکی دیگر از اشخاصی که در این مزایده حضور داشته می‌گوید: «قبل‌ها این سکه‌های بدون ستاره مورد توجه کلکسیونرهای بسیاری قرار می‌گرفت.»

به عنوان یک الگوی ثابت، در قسمت روبروی این سکه فردی با موهای بلند دیده می‌شود و کلمه Liberty و عدد ۱۷۹۴ دیده می‌شود. این در حالی است که در پشت این سکه شکل یک عقاب کوچک روی سنگ نشسته وجود دارد. این الگو پس از این که ضرب سکه‌های نقره‌ای روی کار آمد کم کم به دست فراموشی سپرده شد. البته این الگو دچار فرسایش شیمیایی شده و به شکل اصلی و معمولی خود نیست. دلیل آن هم احتمالا دفن شده بودن این سکه در محل ضرابخانه اصلی است. خراش‌ها و خط‌های زیادی هم بخاطر سطح قهوه‌ای آن وجود دارد. به گفته حراجی مذکور این سکه ۸ بار در دست افراد مختلف چرخیده است.

سیمپسون ۷۳ ساله این سکه را در سال ۲۰۰۸ خریداری کرده بود تا آن را به کلکسیون دیگر سکه‌های خود اضافه کند. او در این باره می‌گوید: «من فکر می‌کنم سکه‌ها هم باید به عنوان یک اثر هنری به حساب بیایند. من بیش از حد از دیدن آن‌ها لذت می‌برم.»

بیشتر بخوانید:

گشتی در موزه سکه کرمان از مجموعه گنج‌علی خان دیار کریمان

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

منبع: apnews
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

لغو پاسخ

ورود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو