روش های رفع گرفتگی توالت ایرانی و فرنگی

روش های رفع گرفتگی توالت ایرانی و فرنگی


منبع: بیتوته

97

1400/2/7

08:32


روش های رفع گرفتگی توالت ایرانی و فرنگی



روش های گرفتگی توالت فرنگی, روش های گرفتگی توالت ایرانی, نحوه ی گرفتگی توالت فرنگی

راه های رفع گرفتگی توالت ایرانی و فرنگی

 

رفع گرفتگی توالت ایرانی و فرنگی

شاید برای خیلی از افراد پیش آمده باشد که لوله ی توالت منزل شان گرفته باشد و نه علت آن و نه روش های از بین بردن گرفتگی ها را بدانند. به همین منظور در این مقاله، برای شما توضیحات لازم را آورده ایم. با ما همراه باشید.

روش های رفع گرفتگی توالت ایرانی و فرنگی

مسدود شدن توالت فرنگی و مسدود شدن توالت های ایرانی اغلب در سیفون یا لوله ی توالت وجود دارد. در اینجا چند روش برای خلاص شدن از شر گرفتگی توالت ایرانی و فرنگی آورده شده است. با ما همراه باشید.

 

با بهترین متخصصان شهر خود گپ بزنید و از صحبت های آن ها بهترین را انتخاب کنید و از آن ها استفاده کنید.

 

دلایل عمده گرفتگی توالت چیست؟

مسدود شدن توالت ایرانی و فرنگی با مدفوع

گرفتگی توالت فرنگی با سلفون

مسدود شدن توالت با حوله كاغذی

گرفتگی توالت با مو

گرفتگی توالت با پد بهداشتی

 

ترفندهایی برای گرفتگی توالت فرنگی و ایرانی

استفاده از پمپ

استفاده از دستگاه فشرده سازی هوا

استفاده از فنر لوله بازشو

استفاده از فنر لوله باز شو خانگی گرفتگی

باز کردن توالت با اسید

باز کردن توالت آب گرم

رفع گرفتگی توالت با جوش شیرین

 

باز کردن گرفتگی توالت فرنگی, نحوه ی باز کردن گرفتگی توالت فرنگی, راهنمای باز کردن گرفتگی توالت فرنگی و ایرانی

دلایل گرفتن توالت فرنگی و ایرانی

 

روش های رفع گرفتگی توالت ایرانی و فرنگی:

چگونه می توان از گرفتگی توالت و توالت ایرانی خلاص شد؟

در اینجا چند روش برای از بین بردن گرفتگی توالت و گرفتگی توالت ایرانی آورده شده است که می توانید برای حل مشکل گرفتگی توالت یا توالت ایرانی این بخش را بخوانید:

 

از بین بردن گرفتگی توالت و توالت ایرانی با پمپ

برای حل این مشکل با کمک پمپ، ابتدا آب را در چاه ریخته و شروع به پمپاژ می کنیم. فشار وارد شده به سیفون از طرف پمپ، فاضلاب داخل آن را هل می دهد و انسداد برطرف می شود.

 

رفع گرفتگی توالت های ایرانی و فرنگی با دستگاه فشرده سازی هوا

اما اگر انسداد شدیدتر باشد، پمپ کمک چندانی نمی کند و ما باید به سراغ دستگاه فشرده سازی هوا برویم. در دستگاه فشرده سازی هوا می توان فشار را چندین برابر تنظیم و افزایش داد. این دستگاه با فشار زیاد هوای داخل مخزن خود را تخلیه کرده و انسداد را باز می کند.

 

از بین بردن گرفتگی توالت فرنگی و توالت ایرانی با فنر لوله بازکن

علاوه بر پمپ و دستگاه فشرده سازی هوا، می توان از فنر لوله بازکن برای از بین بردن گرفتگی توالت و لوله های فاضلاب استفاده کرد. فنر لوله بازکن علاوه بر باز شدن گرفتگی با مقاومت بالا، امکان لایروبی و رسوب زدایی را هم فراهم می کند.

 

برطرف کردن گرفتگی توالت با مدفوع یا دستمال یا مو

در این بخش از بین بردن توالت های ایرانی و فرنگی مسدود شده با فنر لوله بازکن، مراحل حذف توالت فرنگی مسدود شده را با کمک لوله بازکن خانگی را شرح می دهیم:

 

اولین مرحله رفع گرفتگی توالت فرنگی است:

گیره آویز لباس را به خوبی باز کنید و سر آن را شبیه قلاب کنید. برای اینکه به لوله ی توالت شما آسیب نرساند، سر آن را با یک تکه پارچه محکم بپوشانید. سر آویز تیز است. می توانید برای ایجاد گرفتگی توالت از پارچه و مقداری نوار چسب استفاده کنید.

 

مرحله دوم رفع گرفتگی توالت فرنگی است:

انتهای سیم را که با پارچه پوشانده اید به داخل لوله فاضلاب بفرستید و آن را به جهات مختلف به دیواره لوله فاضلاب منتقل کنید. مراقب باشید پارچه از سیم جدا نشود و داخل لوله گیر کند. ضربه هایی که می زنید در حدی نباشد که آسیبی به لوله ی توالت بزند.

 

مرحله سوم رفع گرفتگی توالت فرنگی است:

شیر آب را با فشار زیاد باز کنید یا فلاش مخزن یا سیفون را بزنید. این روش دقیقاً مانند استفاده از فنر لوله بازکن، گرفتگی توالت فرنگی را از بین می برد.

 

اما هر یک از این روش ها در برخی موارد کاربرد بیشتری دارند. به عنوان مثال، برای باز كردن گرفتگی توالت، بهتر است از یك دستگاه فشرده سازی هوا استفاده شود و نوك تیز فنر می تواند به توالت آسیب برساند یا با استفاده از فنر، مواد زائد داخل لوله را خارج می كند.

 

طرز گرفتگی توالت ایرانی, روش های رفع گرفتگی توالت ایرانی و فرنگی, نحوه ی رفع گرفتگی توالت ایرانی و فرنگی

روش برطرف کردن گرفتگی توالت با گیره ی آویز لباس

 

باز کردن توالت فرنگی با آب گرم:

برای باز کردن توالت با آب گرم، ابتدا مقداری آب گرم با فشار داخل چاه توالت بریزید؛ اجازه بدهید مدتی بماند تا تاثیر خود را بگذارد. اگر مشکل رفع شد. توالت خود را با آب ولرم و یا سرد بشویید.

این روش برای گرفتگی توالت با مدفوع کاربرد دارد.

 

دقت کنید، هرگز از آب جوش استفاده نکنید زیرا این کار باعث ترک خوردن توالت شما می شود. همین که از آب گرم شیر استفاده کنید کافی است.

 

روش رفع گرفتگی توالت فرنگی با نایلون، سلفون و چسب :

اگر توالت فرنگی شما گرفتگی دارد و لوله ی آن خالی نمی شود. راه حل جالب و کاربردی برای شما داریم.

 

ابتدا یک نایلون دسته دار بزرگ که کاملا روی دهانه ی توالت فرنگی را بپوشاند را انتخاب کنید. سپیس آن را به صورت دو لا روی دهانه ی توالت فرنگی قرار بدهید، بالای آن را چند دور چسب پهن بچسبانید تا محکم شود و هوایی از آن نفوذ نکند.

 

سپس اضافه های نایلون را با کاتر برش بزنید و با چسب لبه های آن را محکم کنید. دور تا دور نایلون اطراف کاسه ی توالت فرنگی را با چسب 3یا5 سانتی بپوشانید. دقت کنید هیچ هوایی نباید به داخل و خارج از توالت شود. چند چسب هم روی نایلون به صورت + بزنید.

 

پس اتمام اینکار دکمه ی مخزن توالت فرنگی را بزنید، باید نایلون با کند و به سمت بالا بیاید، اکنون شما با کف دست آن را به پایین فشار بدهید. این کار را تکرار کنید تا راه توالت فرنگی باز شود.

 

باز دکمه ی مخزن را بزنید و کارهای بالا را تکرار کنید تا راه آن باز شود. سپس داخل توالت را با آب بشویید.

 

اگر نایلون باد نکرد، در قسمتی از آن هوا رد و بدل می شود. آن جا را حتما چسب بزنید و یا آن قسمت را باز کنید و با دستمال خشک کنید و باز بچسبانید.

 

این کار را می توانید با سلفون انجام بدهید. و یا با چسب 5 سانتی هم می توانید انجام بدهید به این صورت که چسب ها را به صورت نواری کنار هم و مقداری از لبه های آن ها روی هم قرار بگیرند. استفاده کنید و بچسبانید تا کاملا روی آن پوشیده شود و هوایی به داخل آن نفوذ نکند. و بقیه ی مراحل مانند بالا است.

 

مراحل باز کردن گرفتگی توالت فرنگی و ایرانی, نحوه ی باز کردن گرفتگی توالت, باز کردن گرفتگی توالت فرنگی

از بین بردن گرفتگی توالت با سلفون و نایلون

 

رفع گرفتگی توالت ایرانی و فرنگی با دستمال و یا مو و یا نوار بهداشتی :

برای رفع گرفتگی توالت ایرانی و فرنگی با دستمال و یا مو و یا نوار بهداشتی، باید یا این موارد از لوله توالت خارج شوند و یا به وسیله ی فنرهای مخصوص به سمت جلو و فاضلاب هدایت شوند. بنابراین در توالت فرنگی بهتر است آن ها را خارج کنید.

 

اگر باز نشد از مقداری اسید استفاده کنید. دقت کنید اسیدهای موجود در بازار 98 یا 99 درصد هستند. بنابراین استفاده از این اسیدها برای باز کردن لوله ی توالت، مضرات خود را دارد. مانند آسیب دیدن شیر و اتصالات چسب های نشت گیری اطراف توالت. آسیب زدن به ریه های شما. آسیب به پوست شما. انتشار گازهای اسید در هوا. آسیب به اتصالات لوله های فاضلاب.

 

باز کردن گرفتگی توالت با مخلوط سرکه و جوش شیرین :

شما می توانید در خانه اسیدی ضعیف تر مانند مخلوط سرکه و جوش شیرین استفاده کنید.

 

نصف فنجان سرکه را با یک فنجان آب گرم مخلوط کنید. سپس نصف فنجان جوش شیرین را داخل کاسه ی توالت فرنگی بریزید و بعد مخلوط سرکه و آب را به آن اضافه کنید؛ اجازه بدهید حدود 20-30 دقیقه باقی بماند. این مخلوط مانند اسید عمل می کند و باعث باز شدن و تمیز شدن لوله های توالت می شود.

 

اگر امکان رفع گرفتگی توالت ایرانی، فرنگی یا گرفتگی لوله و غیره در خانه را ندارید، می توانید از متخصصان لوله باز کن بخواهید تا این کار را برای شما انجام بدهند.

 

گردآوری: بخش خانه داری بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو