امروز و فردا آسمان بیشتر مناطق کشور بارانی است

63

1400/2/7

11:22


امروز و فردا آسمان بیشتر مناطق کشور بارانی است

سلامت نیوز:یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.کبری رفیعی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز به جز استان‌های بوشهر و هرمزگان برای برخی مناطق سایر استان‌های کشور رگبار، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود و همچنین در مناطق مستعد انتظار وقوع تگرگ را داریم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، وی ضمن اشاره به اینکه در نوار مرزی غربی کشور احتمال ورود گرد و غبار از کشور‌های همسایه وجود دارد، ادامه داد: امروز در استان‌های آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، گیلان، مازندران، قزوین، البرز، تهران، نیمه شمالی سمنان، اصفهان، یزد، نیمه شمالی کرمان، مرکزی، همدان، کرمانشاه، شمال استان‌های ایلام و فارس بارش‌ها شدت بیشتری دارند.


این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا چهارشنبه همین شرایط جوی را برای بیشتر مناطق کشور انتظار داریم، افزود: فردا بیشترین بارش‌ها در سواحل دریای خزر، شمال غرب و غرب کشور، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و مرکز کشور رخ می‌دهد.


رفیعی اظهار کرد: روز پنجشنبه ادامه بارش‌ها برای مناطقی از شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال شرق و شرق، جنوب شرق و مرکز کشور پیش‌بینی می‌شود.


وی عنوان کرد: طی روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه با توجه به اینکه نفوذ جریانات خنک شمالی را خواهیم داشت، کاهش نسبی دما در سواحل دریای خزر و شمال شرق رخ می‌دهد ودمای هوا در این مناطق حدود ۵ تا ۷ درجه کاهش می‌یابد.


این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی چند روز آینده دریای خزر مواج و متلاطم است، در خصوص آخرین وضعیت جوی تهران توضیح داد: آسمان تهران امروز نیمه ابری است و در برخی ساعات برای آن افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و امروز ییشینه دمای پایتخت به ۳۱ درجه و کمینه دمای آن به ۲۰ درجه بالای صفر می‌رسد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو