طرز تهیه شربت خاکشیر؛ خنکای روز‌های گرم

منبع: برترین ها

118

1400/2/8

12:39


هرچند همه نوشیدنی‌ها را می‌توان در هر فصلی تجربه کرد، اما بعضی نوشیدنی‌ها در فصل‌های خاصی بیشتر می‌چسبند. خاکشیر هم از همین نوع نوشیدنی‌هاست که در بهار و تابستان مشتریان بیشتری دارد.

کاغذرنگی: هرچند همه نوشیدنی‌ها را می‌توان در هر فصلی تجربه کرد، اما بعضی نوشیدنی‌ها در فصل‌های خاصی بیشتر می‌چسبند. خاکشیر هم از همین نوع نوشیدنی‌هاست که در بهار و تابستان مشتریان بیشتری دارد. این نوشیدنی طبعی سرد دارد و هوای گرم این فصول باعث می‌شود افراد تمایل بیشتری به آن پیدا کنند. خاکشیر کنار داشتن طعم بسیار خوب، فواید بسیار زیادی هم برای بدن دارد. طرز تهیه شربت خاکشیر آسان است و همین باعث شده آماده کردن آن چندان محدودیتی برای شما نداشته باشد.

طرز تهیه شربت خاکشیر برای خنکای روز‌های گرم

این شربت را می‌توان هم به صورت ترکیبی با انواع عرقیجات، زعفران، لیموترش و… تهیه کرد و هم می‌توان فقط با آب یا آب و شکر آماده کرد. طعم این نوشیدنی کاملا به سلیقه و دلخواه خود شما بستگی دارد.

همچنین شربت خاکشیر را می‌توانید به عنوان یک گزینه مناسب با وعده‌های غذایی میل کنید. اگر علاقه دارید با طرز تهیه شربت خاکشیر آشنا شوید، این مطلب را بخوانید.


مواد مورد نیاز شربت خاکشیر

شکر: یک لیوان
آب خنک: شش لیوان
خاکشیر: نصف لیوان
گلاب: دو قاشق غذاخوری


مراحل طرز تهیه شربت خاکشیر

تهیه این نوشیدنی بسیار ساده است. کافی است مراحل زیر را طی کنید.

۱. شستن خاکشیر

برای پیش‌برد طرز تهیه شربت خاکشیر ابتدا باید خاکشیر را به طور کامل و دقیق بشویید تا خاک و گردوغبار در آن نباشد. برای شستن خاکشیر ظرفی را از آب گرم پر کنید و خاکشیر را داخل آن بریزید. پس از چند دقیقه آب را تخلیه کرده و مجدد داخل ظرف را آب گرم بریزید. این مراحل را سه بار تکرار کنید و مطمئن شوید همه خاک‌ها و ناخالصی‌های خاکشیر از آن جدا شود.

طرز تهیه شربت خاکشیر برای خنکای روز‌های گرم

راهکار دیگر برای تمیز کردن خاکشیر طی مراحل زیر است:

مقدار مشخص شده خاکشیر را در یک پارچ ریخته و روی آن به مقدار سه یا چهار لیوان آب بریزید.

پس از ریختن آب در پارچ با یک قاشق خاکشیر را به خوبی هم بزنید و مخلوط کنید.

پس از مخلوط کردن آب و خاکشیر باید پارچ را در یک جای ثابت قرار دهید. اجازه دهید خاکشیر‌ها به صورت کامل ته‌نشین شوند.

شما می‌توانید با استفاده از قاشق همه چوب‌های ریز درون خاکشیر‌ها را از محلول جدا کنید.

پس از آن نوبت جدا کردن سنگ و شن‌های ریز داخل خاکشیر است.

با قاشق دوباره شروع به هم زدن خاکشیر و آب کنید. در همین مدت با یک لیوان خاکشیر‌های مخلوط در آب را برداشته و در یک ظرف دیگر بریزید. این کار را تازمانی که آب پارچ تمام و سنگ‌ها ته‌نشین شود، ادامه دهید.

در آخر اجازه دهید خاکشیر دوباره ته‌نشین شود و تا جای ممکن آب کثیف داخل آن را خالی کنید.

طرز تهیه شربت خاکشیر برای خنکای روز‌های گرم

۲. آماده‌سازی و طرز تهیه شربت خاکشیر

پس از آنکه خاکشیر را شسته و آماده کردید، باید به طعم شربت هم فکر کنید. ابتدا خاکشیر‌های شسته شده و تمیز را در یک پارچ یا ظرف بریزید و شش لیوان آب خنک را به خاکشیر اضافه کنید.

سپس شکر را به شربت خاکشیر اضافه کرده و آن را کاملا با آب و خاکشیر مخلوط کنید. برای طعم دادن به شربت می‌توانید با شکر به آن گلاب، آبلیمو یا آب نارنج اضافه کنید. می‌توانید برای طعم بهتر این نوشیدنی چند تکه یخ نیز در آن بیاندازید.

برای خوشمزه‌تر شدن شربت خاکشیر می‌توانید آن را با تخم شربتی و عرقیاتی مانند بیدمشک، بهارنارنج، عرق نعنا، کاسنی و… تریکب کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو