طرز تهیه شیرینی حاجی بادام

طرز تهیه شیرینی حاجی بادام شیراز کرمانی خواص حاجی بادام ایرانی خانم جمشیدیان کالری آپارات

شیرینی حاجی بادام یکی از شیرینی های سنتی ایرانی و مربوط به شهر یزد است که برای شب عید می توان تهیه نمود. این شیرینی به خاطر کوچکی آن، پر برکت است و در کنار چای می تواند به عنوان پذیرایی مناسب یا عصرانه نیز تهیه شود. این شیرینی در سایز فندق و کمی بزرگتر تهیه می شود. داخل آن تو خالی می شود. وجود جوز هندی در این شیرینی عطر و طعم خاصی به آن می دهد و آن را با بقیه شیرینی ها متفاوت می کند. برای مشاهده آموزش طرز تهیه شیرینی حاجی بادام در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی حاجی بادام
زرده تخم مرغ۵ عدد
پودر قند۳۰۰ گرم
هل۱ قاشق مربا خوری
جوز هندی۱ قاشق مربا خوری
آرد نخودچی۷۵ گرم
پودر بادام۱۵۰ گرم
بکینگ پودر۱ قاشق مربا خوری

طرز تهیه شیرینی حاجی بادام

مرحله اول

برای تهیه شیرینی خوشمزه حاجی بادام ابتدا یک کاسه بزرگ بر می داریم. زرده ها را درون آن می ریزیم. سپس پودر قند و هل و جوز هندی را به آن اضافه می کنیم. تمام مواد را با همزن برقی به مدت ۴ تا ۵ دقیقه می زنیم تا حجم آن دو برابر شود و رنگش تغییر کند.

مرحله دوم

در این مرحله آرد نخودچی و پودر بادام و بکینگ پودر را در یک ظرف دیگر با هم مخلوط می کنیم و بعد از این که آن ها را الک کردیم، کم کم به مخلوط تخم مرغی اضافه می کنیم. با نوک انگشت خمیر را مخلوط کرده و آن را جمع می کنیم.

مرحله سوم طرز تهیه شیرینی حاجی بادام

توجه داشته باشید که این خمیر نیاز به ورز دادن ندارد. آرد نخودچی را کم کم اضافه می کنیم تا به صورت خمیر در آید. اگر خمیر لطیفی بدست آمد، نیاز نیست بقیه آرد را اضافه کنیم. سینی فر را بر می داریم. کف سینی را کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله چهارم

سپس روی کاغذ را با مقداری کمی روغن مایع چرب می کنیم. در ادامه از خمیر به اندازه فندق بر داشته و با دست شکل می دهیم و روی کاغذ روغنی با فاصله می چینیم. سپس فر را با دمای ۱۹۰ درجه سانتی گراد از قبل گرم می کنیم.

مرحله پنجم

سینی فر را درون فر گرم شده با همان درجه ۱۹۰ به مدت۱۰ تا ۱۲ دقیقه قرار می دهیم تا شیرینی ها پخته شود. سپس بعد از پخت، سینی را از فر خارج کرده و حدود ۵ دقیقه در محیط قرار می دهیم تا خنک شود. این شیرینی را می توان به مدت یک ماه در ظرف در دار نگهداری کرد.