طرز تهیه قرابیه بستنی

طرز تهیه قرابیه بستنی , دستور تهیه قرابیه بستنی

این شیرینی جزو شیرینی های پذیرایی و برای عید نوروز توصیه می شود. این شیرینی یک شیرینی اصیل مربوط به شهر تبریز است. این شیرینی علاوه بر خوشمزگی، بسیار ترد و خوشمزه است که در سه رنگ تهیه می شود. برای همین هم به نام قرابیه بستنی معروف شده است. این شیرینی را می توان در خارج از یخچال و به مدت چند روز تا چند هفته در ظرف در دار قرار داد و نگه داری کرد. برای مشاهده آموزش طرز تهیه قرابیه بستنی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم قرابیه بستنی
کره۲۰۰ گرم
روغن مایع۸۵ گرم
تخم مرغ۱ عدد
پودر قند۱ لیوان
نشاسته ذرت۱ لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق چای خوری
وانیل شکری۱ پاکت ۵ گرمی
شکلات چیپسی۱۰۰ گرم
آردسه و نیم تا ۴ لیوان
زعفران دم کرده۲ قاشق غذا خوری
پودر کاکائو یا شکلات ذوب شده۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه قرابیه بستنی

مرحله اول

برای تهیه قرابیه خوشمزه و مخصوص بستنی در ابتدای کار، کره را نیم ساعت قبل از یخچال خارج می کنیم تا نرم شود. سپس درون یک کاسه کره و پودر قند را می ریزیم و با همزن آن قدر می زنیم تا کاملا سفید رنگ و کشدار شود.

مرحله دوم

سپس روغن مایع و تخم مرغ و نشاسته را به آن اضافه کرده و مجدد هم می زنیم تا یکدست شود. آرد و وانیل و بکینگ پودر را الک کرد و به مواد اضافه می کنیم و ورز می دهیم. در آخر شکلات چیپسی را به آن اضافه کرده و کمی مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله خمیر را به سه قسمت مساوی تقسیم می کنیم. یک قسمت را شکلات ذوب شده به روش بن ماری اضافه می کنیم. توجه داشته باشید که می توان به جای شکلات از پودر کاکائو استفاده کرد اما باید یک نکته مهم را در نظر داشته باشید.

مرحله چهارم

نکته مهم این است که در صورتی که پودر کاکائو استفاده کنیم خمیر کمی خشک می شود که لازم است با کمی روغن یا شیر آن را به حالت قبل بر گرداند. به قسمت دوم زعفران اضافه می کنیم. به قسمت سوم هم چیزی اضافه نمی شود.

مرحله پنجم

کف سینی فر را کاغذ روغنی پهن می کنیم. با استفاده از اسکوپ بستنی از مواد قرابیه برداشته و داخل سینی فر قرار می دهیم. شیرینی ها را با فاصله قرار می دهیم تا در زمان پخت بهم نچسبد. فر را از قبل با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم.

مرحله ششم

سپس قرابیه ها را درون آن می گذاریم تا زیر طلایی شود ولی نباید روی آن تغییر رنگ پیدا کند. سپس سینی فر را از فر خارج کرده و صبر می کنیم از دما بیفتد. شیرینی ها را به آرامی از سینی جدا کرده و در ظرف مناسب قرار می دهیم.