چگونه تب یونجه و ویروس کرونا را از هم تشخیص دهیم

منبع: بیتوته

109

1400/2/9

10:01


چگونه تب یونجه و ویروس کرونا را از هم تشخیص دهیم



تفاوت آلرژی و ویروس کرونا, تب یونجه, علایم کرونا

تب یونجه یک واکنش آلرژیک به گرده است

 

تفاوت میان رینیت آلرژیک فصلی و ویروس کرونا

ورود به فصل بهار و تابستان برای بسیاری از افراد خوشایند است اما برای افرادی که مبتلا به تب یونجه هستند ، این شروع فصل گرده افشانی است و می تواند بدبختی به همراه آورد. در این زمان تب یونجه می تواند حتی سخت تر باشد زیرا برخی از علائم با علائم COVID-19 اشتباه گرفته می شود.

تب یونجه چیست؟

تب یونجه ، که رینیت آلرژیک فصلی نیز نامیده می شود ، یک واکنش آلرژیک به گرده است. شایعترین علت آن گرده چمن است.

بسیاری از افراد فقط علائم خفیفی پیدا می کنند که خیلی راحت کنترل می شوند ، اما برخی از آنها بسیار تحت تأثیر قرار می گیرند و علائم آنها می تواند به طور قابل توجهی زندگی روزمره آنها را برای چندین ماه تحت تأثیر قرار دهد.

 

 تفاوت آلرژی و ویروس کرونا, تب یونجه, علایم کرونا

نشانه های تب یونجه

 

علائم تب یونجه 

علائم تب یونجه ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد ، اما شایع ترین آنها شامل موارد زیر است:

آبریزش بینی یا انسداد بینی

• خارش بینی

• عطسه کردن

• خارش و آبریزش چشم

• خارش گلو

 

در موارد نادر معمولاً ممکن است دچار از دست دادن حس بویایی ، سردرد ، درد در صورت (به خصوص سینوس ها) و تعریق شوید. اگر تب یونجه شما بسیار بد باشد ، ممکن است احساس تنگی نفس داشته باشید و حتی در خواب مشکل داشته باشید .

 

تب یونجه می تواند واقعاً آزاردهنده باشد و هیچ درمانی ندارد ، اما کارهایی وجود دارد که می توانید برای کمک به خود انجام دهید. یک درمان همه جانبه ، مانند آنتی هیستامین های یک روزه ستیریزین یا لوراتادین ، معمولاً تسکین می یابد.

 

اگر علائم شما بیشتر روی یک ناحیه تأثیر می گذارد ، می توانید از این روش بدون نسخه برای هدف قرار دادن آن مناطق مانند قطره های چشمی یا اسپری بینی استفاده کنید. همچنین ممکن است اگر مقداری وازلین در اطراف سوراخ های بینی بمالید تا گرده گل به دام بیفتد و از ورود آن به بینی جلوگیری کند کمک کند.

 

علائم COVID-19 چیست؟

علائم اصلی ویروس کرونا سرفه مداوم،  درجه حرارت بالا (8/37 درجه سانتیگراد یا بالاتر) و یا از دست دادن حس بویایی است. اما ، مانند تب یونجه ، برای هر فرد متفاوت است.

بسیاری از افراد مبتلا به COVID-19 حدود هفت تا ده روز علائم شبیه آنفلوانزا دارند.

 

هنگامی که خفیف باشد ، ویروس تمایل به تأثیر در دستگاه تنفسی فوقانی دارد و علائم آن شامل موارد زیر است:

• درجه حرارت بالا ، که ممکن است به 37.8 درجه سانتیگراد نمی رسد و عرق کردن

• از دست دادن حس بویایی و یا چشایی.

• خستگی و درد عضلانی.

• سردرد

• کمتر اوقات گلودرد یا گرفتگی یا آبریزش بینی.

• احتمالاً تنگی نفس دارید اما بر میزان فعالیت طبیعی شما تأثیر نمی گذارد.

 

اگر COVID-19 متوسط ​​دارید ، احتمالاً ویروس در دستگاه تنفسی تحتانی تأثیر می گذارد ، بنابراین علائم بیشتر بر روی ریه ها تأثیر می گذارد و شامل موارد زیر است:

• سرفه های دردناک و مداوم

• دمای بالا که به 37.8 درجه سانتیگراد می رسد یا از آن بالاتر می رود.

• نفس نفس زدن

• سردرد

• خستگی که ممکن است شما را برای چند روز در رختخواب نگه دارد.

• خشکی دهان که به علت نفس کشیدن از طریق دهان باز ایجاد می شود.

 

تفاوت تب یونجه و ویروس کرونا, تفاوت آلرژی و ویروس کرونا, تب یونجه

تب یونجه و COVID-19

 

چرا ممکن است تب یونجه و COVID-19 اشتباه گرفته شود؟

برخی از علائم تب یونجه نیز می تواند در ویروس کرونا وجود داشته باشد ، یعنی از دست دادن حس بویایی ، سردرد ، گرفتگی بینی و به طور کلی احساس ناراحتی.

 

اگر مبتلا به آسم و تب یونجه هستید ، ممکن است دریابید که تب یونجه برخی از علائم آسم شما را بدتر می کند ، مانند خس خس سینه و نفس نفس . در حقیقت ، برخی از افراد فقط در فصل تب یونجه علائم آسم دارند.

 

از آنجا که نفس نفس یکی از علائم ویروس کرونا است ، قابل درک است که برخی از افراد ممکن است در مورد ابتلا به تب یونجه یا ابتلا به ویروس کرونا مطمئن نباشند.

بیشتر مبتلایان به تب یونجه از کودکی تحت تأثیر قرار گرفته اند و احتمالاً هر ساله در یک زمان مشخص علائمی پیدا می کنند ، بنابراین آنها می دانند که چه علایمی دارند. اما اگر قبلاً هرگز تب یونجه نداشته اید ، بروز ناگهانی علائم بینی یا تنفس می تواند شما را نگران کند.

 

اگر مطمئن نیستم که تب یونجه است یا COVID-19 چه کاری باید انجام دهم؟

اگر سرفه جدید دارید ، تب دارید یا حس بویایی یا چشایی خود را از دست می دهید ، باید خود را قرنطینه کنید ، این بدان معناست که اصلا بیرون نروید ، حتی برای یک پیاده روی کوتاه. اینها می تواند نشانه هایی از عفونت ویروس کرونا باشد. شما باید تست COVID-19 بدهید و تا زمانی که نتیجه خود را دریافت نکردید به  قرنطینه خود ادامه دهید. در صورت مثبت بودن آزمایش ، باید حداقل ده روز از شروع علائم به قرنطینه خود ادامه دهید.

 

بیماری خفیف کرونا نیازی به مراقبت پزشکی ندارد بنابراین باید در خانه بیماری خود را مدیریت کنید. در صورت احساس بدتر شدن یا بروز علائم بیشتر ، می توانید به پزشک مراجعه کنید. 

 

گردآوری:بخش سلامت بیتوته 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو