جشنواره برلین به فضای باز می‌رود

منبع: برترین ها

111

1400/2/9

15:46


مسئولان برگزاری جشنواره برلین احتمالا ناگزیر خواهند بود، بخش دوم و تابستانه جشنواره امسال را در فضای باز برگزار کنند.

ایسنا: مسئولان برگزاری جشنواره برلین احتمالا ناگزیر خواهند بود، بخش دوم و تابستانه جشنواره امسال را در فضای باز برگزار کنند.

به نقل از اسکرین، هفتاد و یکمین جشنواره فیلم برلین امسال طی دو مرحله برنامه ریزی شده که مرحله نخست آن از اول تا پنجم مارس (۱۱ تا ۱۵ اسفند) و به صورت مجازی و با اعلام برندگان بخش های متفاوت برگزار شد و قرار بود بخش دوم و تابستانه جشنواره نیز با نمایش حضوری آثار منتخب وبرگزاری مراسم اعطای جوایز از ۹ تا ۲۰ ژوئن (۹ تا ۱۹ خرداد) برپا شود.

جشنواره برلین به فضای باز می‌رود

اما با اعمال محدودیت های جدید در رابطه با شیوع ویروس کرونا در آلمان برگزاری نسخه ویژه تابستانه جشنواره برلین در هاله از ابهام قرار دارد و مسئولان برگزاری جشنواره برلین در حال رایزنی با مقامات شهری هستند تا این بخش از جشنواره را همچنان به صورت حضوری اما در فضای باز برگزار کنند.

برگزارکنندگان جشنواره برلین همچنین اعلام کرده‌اند که تعویق و یا برگزاری آنلاین بخش دوم جشنواره را هرگز در دستور کار ندارند.

از چالش‌های نمایش فیلم‌ها در فضای باز، عدم امکان نمایش فیلم‌ها با نسخه ۳۵ میلی متری است و به همین دلیل بخش مرور آثار امسال جشنواره برلین که عمدتا به نمایش فیلم‌های کلاسیک می‌پردازد به طور کلی حذف شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو