طرز تهیه فلافل اسفناج

طرز تهیه فلافل اسفناج , دستور پخت فلافل رژیمی با اسفناج

فلافل یکی از غذاهای سنتی جنوبی و پر طرفدار است که به صورت ساندویچ و یک غذای ارزان و خیابانی از آن یاد می شود. فلافل معمولی بر پایه نخود خیس خورده است که در روغن سرخ می شود. فلافل اسفناج علاوه بر نخود از اسفناج نیز تهیه می شود که فلفل را خوشمزه و پر خاصیت می کند. اسفناج سرشار از ویتامین های مختلف و آهن است. از این غذا می توان به عنوان پیش غذا در مهمانی ها یا جشن های تولد تهیه نمود. طبخ آن ساده است و به راحتی بدون کمترین زمان ممکن، به غذا تنوع می دهد. برای مشاهده آموزش طرز تهیه فلافل اسفناج در ادامه با سایت چی شی همراه باید.

مواد لازم برای ۴ نفر
نخود خام و خیس خورده۲ لیوان
اسفناجبه مقدار لازم
پیاز۱ عدد
سیر۶ حبه
زیره و ادویه کاریبه مقدار لازم
نمک و فلفل قرمزبه مقدار لازم
پودر تخم گشنیزبه مقدار لازم
ادویه کتلتبه مقدار لازم
سس شاورما
سس مایونز۱ قاشق غذا خوری
ماست پر چرب۴ قاشق غذا خوری
ارده۱ قاشق غذا خوری
سیر۱ حبه
گشنیز و نمکبه مقدار لازم
فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه فلافل اسفناج

مرحله اول

برای تهیه فلافل خوشمزه با اسفناج نخود ها را شسته و دو روز قبل در آب خیس می کنیم تا خیس بخورد و حجیم شود. اسفناج ها را می شوییم و وقتی آب آن خارج شد درون غذا ساز می ریزیم. نخود ها را هم آب کش کرده و به غذا ساز اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را شسته و پوست می کنیم و درون غذا ساز می ریزیم. سیر را هم به مواد اضافه کرده و با غذا ساز همه مواد را به خوبی پوره می کنیم. مایه فلافل را درون یک کاسه می ریزیم و نمک و فلفل و ادویه ها را به آن اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

به اندازه دلخواه از مواد برداشته و درون قالب فلافل می ریزیم. یک تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم. فلافل ها را درون آن می اندازیم و به خوبی سرخ می کنیم. می توان سینی فر را چرب کرد و فلافل ها را درون آن چید و در فر ۲۰۰ درجه سانتی گراد به مدت ۲۰ دقیقه قرار داد تا بپزد.

طرز تهیه سس شاورما

برای تهیه سس، همه مواد را درون یک مخلوط کن یا میکسر می ریزیم. سپس کمی آب لیمو ترش اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم. این سس را می توان با سالاد یا ساندویچ های مختلف و فلافل تهیه و میل نمود.