سابسیژن چیست ؟ و چه مزایایی دارد؟

سابسیژن چیست ؟ و چه مزایایی دارد؟


منبع: آرگا

113

1400/2/10

09:05


شاید شما نیز بارها کلمه سابسیژن به گوشتان خورده باشد اما در رابطه با آن اطلاعی نداشته باشید و بخواهید به صورت جامع، بررسی کنید که سابسیژن چیست؟ باید در ادامه به این سوال گفت که سابسیژن از روش های بسیار موثر برای رفع جوش و آکنه است که به سلامتی و زیبایی پوست کمک به سزایی می کند.

سابسیژن از دیگر روش های بسیار موثر در از بین رفتن جای جوش است که در عصر امروز بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و همچنین در بسیاری از مراکز زیبایی انجام می شود. تاثیر گذاری بالای این روش سبب شده تا بسیاری از پزشکان زیبایی به مشاوره ای رایگان در رابطه با این موضوع که سابسیژن چیست بپردازند و ابهامات این روش را از بین ببرند.

در ادامه این مطلب ما را همراهی کنید تا علاوه بر معرفی این روش زیبایی گسترده به آشنایی شما با مزایا و نکاتی که پس از انجام آن باید در نظر داشته باشید، بپردازیم.

سابسیژن باعث چه چیزی می شود؟

سابسیژن چیست ؟

به طور طبیعی همه افراد خواهان پوستی زیبا و درخشان که به دور از هر گونه لک و جای جوش است، می باشند. در طی عمر، صورت آدمی تغییرات بسیاری را با توجه به شرایط متفاوت تجربه می کند که در نهایت به از دست رفتن اعتماد به نفس منجر می شود. جای جوش های فرو رفته در پوست از معضلاتی است که افراد را از قدیم تا به امروز درگیر خود کرده است و حالا محققین با آزمایش های بسیار به روشی موثر و بی خطر در رابطه با آن پی برده اند.

در دوران جوانی و نوجوانی به طور اغلب افراد اسکار آتروفیک را به روی پوست خود دارند که به شدت باعث آزار و ناراحتی آن ها می شود. قابل به ذکر است که سابسژنیکی از راه های برگرداندن زیبایی و طراوت به پوست است که امروزه بسیار مورد انجام و استقبال قرار گرفته است. در ادامه گفتنی می باشد که اسکار آتروفیک در اصطلاحی همان جای آبله مرغان، سالک و آکنه است که با مراجعه به کلینیک های زیبایی و اقدام به عمل سابسیژنیکی می توانید از شر آن ها خلاص شوید.

در تعریفی دیگر می توان در پاسخ به سوال سابسیژن چیست این گونه گفت که چسبندگی های بافت همبند و دارای کلاژن را از بین می برد.

  • جراحی کوچک!

این روش را برخی از افراد جراحی کوچک نیز معرفی کرده اند که در آن روش متخصصان زیبایی با کمک کانولا و یا نوکور به رفع آکنه و درمان جای جوش صورت می پردازند. این روش از کیفیت خوبی برخوردار است و به راحتی می تواند عمق ضایعات پوستی را به روی پوست از بین ببرد.

  • معرفی انواع آن

همان طور که گفته شد اسکارهای آتروفیک تحت شرایط مختلفی به وجود می آیند که به طور کلی از نظر ظاهر با یک دیگر متفاوت هستند و در گروه های زیر طبقه بندی می شوند.

نحوه کار سابسیژن

اسکار دره ای:

به طور کلی این اسکار از ظاهری موجدار و فرو رفته برخوردار است که حدود ۳ الی ۵ میلی متر و یا حتی بیشتر عمق دارد. همچنین در برخی موارد این اسکار از عمق کمی برخوردار ست و در ازای آن دهانه ای بزرگ دارد که در نتیجه به آن اسکار موج دار می گویند.

اسکار واگنی:

این نوع اسکار به واگن قطار شباهت بسیاری دارد و جدار های آن نیز زاویه دار، واضح و مشخص است که در بعضی مواقع عمیق و بعضی کم عمق است.

اسکار چکشی:

این نوع اسکار ظاهری خاص به مانند فرو رفتن چکش به روی پوست دارد و قابل به ذکر است که از دهانه بسیار کوچکی برخوردار است.

چگونگی انجام کار

پس از آنکه با سوال سابسیژن چیست به خوبی آشنا شدید، حالا وقت آن رسیده که مراحل این روش زیبایی را بررسی کنید.

  • فراهم شرایط

توجه داشته باشید که قبل از انجام این عمل باید پوست خود ار از هر گونه آلودگی پاک کنید. این کار را با کمک قلم های مخصوص به صورت دقیق انجام می گیرد که جای زخم ها را پاک می کند. پس از ان نیز باید از بی حسی موضعی برای از دست رفتن حس پوستی استفاده شود.

معرفی انواع سابسیژن

  • انتخاب دستگاه سابسیژن

توجه داشته باشید که برای هر پوست و زخم از سوزن های مخصوصی استفاده می شود. در صورتی که از سوزن های اشتباه برای پوست و جای جوش استفاده گردد، احتمال افزایش آسیب به بافت پوست را در پی دارد.

  • سوزن تیز

این گروه از سوزن ها به سوزن هایپودرم ۲۳G-18 معروف است.

  • سوزن NOKOR

این نوع سوزن از سوزن های مخصوص انجام عمل سابسیژن به شمار می آید که در موارد خاص از آن استفاده می شود.

  • میکرو کانولای پلانت

با استفاده از این سوزن نیز می توان شدت خونریزی و ورم های پس از عمل جراحی را تا حد قابل توجهی کاهش داد.

  • انجام عمل

پس از انتخاب سوزن مناسب و مورد نظر آن را به آرامی وارد لایه های عمیق پوست می کنند که در نهایت اتصال بین بافت های آسیب دیده و سالم را از بین می برد. در این مرجله باید توجه داشت که سوزن تا عمق مناسبی از پوست پایین رود.

  • تمیز کردن جای زخم

همان طور که گفته شد برای پیشگیری از خونریزی و ورم پس از عمل، بایستی پزشک مورد نظر جای زخم را مقداری فشار دهد و خون های باقی مانده را از پوست خارج کند. پس از آن نیز بایستی جای زخم را تمیز کرده و برای پیشگیری از عفونت به استفاده از آنتی بیوتیک با تجویز پزشک پرداخت.

سابسیژن چیست؟

نکاتی که باید در نظر داشته باشید

در ابتدا قابل به ذکر است که قبل از انجام هر اقدامی باید توجه داشته باشید که انجام عمل مربوطه با پوست شما سازگاری داشته باشد که این مرحله از ضروری ترین و کاربردی ترین قسمت های انجام عمل زیبایی پوست است. همچنین توجه داشته باشد که این عمل بیشتر برای کسانی توصیه شده است که در هنگام خنده و یا صحبت کردن به روی پوست شان جای زخم و یا تو رفتگی های کم عمق مشاهده می شود.

  • افرادی که می توانند این عمل را انجام دهند

  1. پوست های مستعد عفونت، در معنای دیگر بدان مفهوم است که با بروز هر یک از زخم های کوچک به راحتی پوست تان عفونت می کند.
  2. به صورت طبیعی پوست تان دارای زخم های هایپرتروفیک و کلوئید است.
  3. افراد دارای غلظت خون بسیار پایین که پس از هر بار بروز زخم های کوچک از خونریزی های شدید برخوردار هستند.
  • معرفی مزایای این روش زیبایی

در بین روش ها رفع جای جوش و آکنه، سابسیژن توانسته جایگاه خوبی برای خود رقم بزند؛ چرا که از مزایای گفته شده در ادامه مطلب برخوردار است.

  1. احتمال تغییر رنگ رنگدانه پوستی پس از انجام عمل وجود ندارد. قابل به ذکر است که این خطر در بسیاری از روش های درمان با لیزر لک صورت در صورت عدم تخصص کافی در بعضی از افراد به وجود خواهد آمد.
  2. نتیجه این روش در مقایسه با دیگر روش های زیبایی بسیار سریع تر نمایان و قابل مشاهده می باشد.
  3. به طور گسترده از این روش برای درمان طیف گسترده ای از انواع متفاوت جای زخم استفاده می شود.

نحوه عملکرد سابسیژن به چه صورت است؟

  • چه تعداد جلسه برای درمان کافی است؟

قابل به ذکر است که این روش از بازدهی بسیار بالایی برخوردار است و شما می توانید پس از انجام ۵ الی ۶ مرتبه جلسه درمان به پوست مورد نظر برسید. به طور کلی فاصله زمانی بین هر جلسه درمان ۱ ماه است و پس از آن نیز می توانید نشانه های درمان را به روی پوست خود مشاهده کنید.

  • معرفی اقدامات کاربردی در قبل عمل

  1. قبل از انجام عمل  بایستی حمام کنید.
  2. در صورت برخورداری از بییماری های خاص و یا ابتلا به دیابت، دیالیز و یا پیوند این موضوع را با پزشک معالج خود در میان بگذارید تا در نهایت به بروز خطر منجر نشود.
  3. در صورت مصرف برخی از دارو های شیمیای و یا مشروبات الکلی حتما به پزشک خود موضوع را اطلاع دهید.
  4. پوست خود را قبل از انجام عمل از هرگونه مواد آرایشی پاک کنید.
  5. در صورت مصرف قرص هایی به مانند آسپرین، وارفارین و با هپارین با مشورت پزشک مصرف آن را از چند روز قبل عمل قطع کنید.
  6. مبتلایان بیماری دیابت، فشار خون و یا دیگر بیماری ها می توانند با مشورت پزشک به مصرف قرص و دارو های درمان خود بپردازند.
  7. خانم های باردار و یا شیر ده باید توجه داشته باشند که این موضوع را حتما با پزشک معالج خود در میان بگذارند.
  8. در صورت برخورداری از جوش ها فعال در ابتدا باید آن ها را به طور کامل از بین ببرید و پس از آن به سابسیژن بپردازید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو