سردار جلالی: کمک‌ اروپا به سیل‌زدگان را برگردانید

منبع: برترین ها

87

1398/3/1

17:31


رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: اروپایی‌ها کمک‌های ناچیزی به مردم سیل‌زده کردند و وزارت خارجه باید این کمک‌ها را به کشورهای اروپایی برگرداند و با این گونه رفتارها برخورد کند؛ چرا که این مقدار کمک‌، شبیه تمسخر و شوخی‌ است که اروپایی‌ها انجام داده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: اروپایی‌ها کمک‌های ناچیزی به مردم سیل‌زده کردند و وزارت خارجه باید این کمک‌ها را به کشورهای اروپایی برگرداند و با این گونه رفتارها برخورد کند؛ چرا که این مقدار کمک‌، شبیه تمسخر و شوخی‌ است که اروپایی‌ها انجام داده‌اند.

سردار جلالی: کمک‌های اروپا به سیل‌زدگان را برگردانید

سردار غلامرضا جلالی طی سخنانی در جمع دانشجویان دانشگاه هوافضا:

* تلفاتی که این سیل از خود بجا گذاشته است ۷۵ و یا به عبارتی دیگر ۷۶ نفر است، این مقدار تلفات با این ابعاد حادثه به نسبت دیگر نقاط دنیا واقعا آمار کمی محسوب می‌شود که باید بخاطر این خدا را شاکر باشیم.

* اثر دیگری که این سیل داشت حضور نیروهای عراقی (حشدالشعبی) در جریان امدادرسانی و جبران کمک‌های نیروهای سپاه و ارتشی در مقابله با تروریست‌های تکفیری و داعش در عراق بود، من به کمیت این حضور نمی‌پردازم اما موضوع مهمی که باید به آن پرداخته شود همبستگی درونی است که بین مردم عراق به ویژه بسیج مردمی عراق (حشدالشعبی) و ملت ایران برخلاف اتفاقاتی که درجنگ ۸ ساله رخ داده است، ایجاد شده است.

* اگر ما به وقایع با نگاه فرصت محوری توجه کنیم، می بینیم که در حادثه سیل اخیر فرصت های بسیار زیادی برای ما ایجاد شده است که باید از آن استفاده و در جهت تداوم و تقویت آن عمل کنیم.

* تصویر دیگری که سیل به ما نشان داد، این بود که در داخل کشور افرادی بودند که به واسطه ابزار شبکه‌های اجتماعی، جوسازی‌ها و سیاه‌نمایی‌هایی را به راه انداختند، این افراد در همه امور اعم از حضور نیروهای عراقی، حضور نیروهای نظامی داخلی و پیشگیری و مقابله ترمیم و بازسازی، نحوه امدادرسانی، مهندسی و ... بدون داشتن اطلاعات سخن گفتند که دانسته یا ندانسته در پازل دشمن قرار گرفتند، بلاخره باید بررسی کرد که در موقعی که مردم کشور ما در ۲۳ استان در حال مبارزه با سیل هستند و دچار بحران هستند این افراد در داخل کشور که این صحبت‌ها را می‌کنند، چه‌کاره هستند؟

* مردم باید بدانند که چه افرادی بدون هیچ چشم‌داشتی و با اهداف انسان دوستانه به کمک مردم شتافتند و تسکین آلامشان بودند و چه افرادی بر طبل تفرقه کوبیدند و سوار موج‌های سیاسی شدند.

* یک سری سلبریتی ضدمردم، بی‌عرضه و فاسد که با استفاده از مشکلات مردم در شبکه‌های اجتماعی مدعی غلط به مرجع اجتماعی و فرهنگی مردم در کشور تبدیل شده‌اند و باید با آنان برخورد شود، بخش‌های امنیت داخلی کشور حتما باید رفتار و عملکرد این افراد را مورد بررسی قرار دهد، به‌نظر بنده ایفای نقش ستون پنجم دشمن عینا همین است که این افراد دنبال می‌کنند، یعنی جایی که مردم آسیب دیده‌اند و باید همه کمک کنند، این افراد شروع می‌کنند به جوسازی و بزرگ‌نمایی برخی از مشکلات کوچک، بنابراین دستگاه‌های امنیتی ما باید اقدامات این افراد را بررسی و در صورت وجود اشکال با آنان برخورد کنند.

* اروپایی‌ها کمک‌های ناچیزی به مردم ایران کردند که به قول یکی از مسئولان، ما این کمک‌ها را به فقرای کشورمان هم نمی‌دهیم و وزارت خارجه باید به نشانه اعتراض این کمک‌های ناچیز را به کشورهای اروپایی برگرداند، کل کمک اروپایی‌ها ۱۸۰ میلیون یورو است، به نظر من وزارت خارجه ما باید با این گونه رفتارها، برخورد کند.

* این اقلام و مقدار کمک‌هایی که در حوادث اخیر شده بیشتر شبیه تمسخر و شوخی‌ است که اروپایی‌ها انجام دادند. این که این حجم لباس و دیگر اقلام برای کمک به این حادثه با این ابعاد و گستردگی فرستاده شود واقعا به نوعی تمسخر ملت ما است، در محله‌های فقیر نشین ما کمک‌های مردمی بیشتری نسبت به کمک‌های اروپایی ها برای مردم حادثه دیده جمع آوری شده و این گونه رفتارها نشان می‌دهد که دشمنی اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها با مردم ایران چقدر زیاد است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو