سد بزرگ ریف و آشنایی با این جاذبه تماشایی در استرالیا

سد بزرگ ریف و آشنایی با این جاذبه تماشایی در استرالیا


منبع: آرگا

97

1400/2/10

10:08


دیدنی های سد بزرگ ریف از جذابیت های بسیار ویژه ای برای علاقه مندان برخوردار است این سد مرجانی عظیمی یکی از مهم ترین نمادهای کشور استرالیا است و دارای جاذبه های بسیار زیبایی است از مهم ترین ویژگی های این سازه می توان به اهمیت آن برای آبزیان و اکوسیستم این منطقه اشاره نمود که حائز اهمیت می باشد.

سدها با دیوارهای مرجانی یکی از زیباترین جاذبه های دریایی هستند که علاقه مندان زیادی هستند هر ساله گردشگران زیادی از نقاط مختلف دنیا به این مناطق سفر می کنند تا از نزدیک این صخره های مرجانی را مشاهده کنند. این سدهای مرجانی در شمار یکی از جاذبه های شگفت انگیز دنیا هستند تصاویری که از این صخره های مرجانی می بینید بسیار حیرت انگیز و جذاب است و دارای چشم اندازهای بسیار ویژه ای برای علاقه مندان است محبوبیت این صخره های مرجانی به قدری است که به عنوان یکی از جاذبه های مهم دنیا شناخته می شود. جالب است بدانید عظمت این صخره ها به میزانی است که فضانوردانی که در فضا هستند نیز می توانند از جاذبه های آن دیدن کنید شاید به همین خاطر است که یخیل از گرشگران این صخره های مرجانی و سد بزرگ ریف را به عنوان زیباترین جاذبه های کره جنوبی می شناسند از سویی قدمت این مناطق به هزاران سال پیش باز می گردد موجودات آبزی و گونه های جانوری که در این منطقه یافت می شوند از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

آشنایی با سد بزرگ ریف:

این سد یکی از جاذبه های بکر در کشور استرالیا است که در شهر زیبا و توریستی کوئیزلند واقع شده است و دارای چشم اندازهای بسیار ویژه ای است این سد یکی از بزرگ ترین سدهای دنیا است که تشکیل شده از صخره های مرجانی مختلف است این صخره های مرجانی با دیوارهای بزرگی که دارند از جذابیت های بسیار زیادی برای گردشگران برخوردار هستند و دارای گونه های مختلفی از آبزیان می باشند. جالب است بدانید که این صخره های مرجانی به عنوان نماد کشور استرالیا نیز شناخته می شوند و یکی از مکان های توریستی پر جاذبه هستند که باید از آن ها دیدن کنید. این سد یکی از مکان های دیدنی استرالیا برای گردشگران و علاقه مندان است که باید از جاذبه های آن دیدن کنید.

 

طبیعت زیبای ریف

درباره این دیوارهای مرجانی چه می دانید؟

یکی از اطلاعات مهمی که می توانید درباره این دیوارهای مرجانی کسب کنید این است که این دیوارها تشکیل شده از تعداد زیادی صخره های مرجانی هستند که در دل اقیانوس های این منطقه واقع شده اند تقریبا این دیوارهای مرجانی از ۲۵۰۰ صخره ساخته شده اند ۹۰۰ جزیره ای که در این منطقه واقع شده اند از اهمیت زیادی برخوردار هستند و می تواند بخش های مهمی از آب های این مناطق را تشکیل دهند.

این مجموعه از مهم ترین عناصر دیوارهای مرجانی هستند که موجب شکل گیری آن ها شده اند در نهایت باید اشاره کرد که این مرجان ها برای آبزیان این منطقه به چه میزان دارای اهمیت می باشند. این مرجان ها پناهگاهی برای موجودات آبزی هستند که به عنوان یکی از مهم ترین منابع تغذیه ای برای این آبزیان محسوب می شوند. این جزیره یکی از زیباترین جزایر کشور استرالیا می باشد که سالانه بیش از یک میلیون بازدیدکننده را از سراسر جهان به سمت خود می کشد.

سد بزرگ ریف

از مرجان ها چه می دانید؟

مرجان ها موجوداتی بی حرکت هستند که برای زندگی به جلبک ها نیاز دارند این مرجان ها در اکوسیستم آبزیان نقش مهمی دارند. اگر می خواهید در طول سفر خود به سد بزرگ ریف حیرت زده شوید دیدن مرجان های دریایی در این مکان را از دست ندهید. نور درخشانی که این مرجان ها ساطع می کنند نه تنها برای اکوسیستم ارزشمند است بلکه یک ویژگی توریستی محسوب می شود.

تاریخچه دیوارهای مرجانی:

شکل گیری سد بزرگ ریف چگونه بوده است؟ این دیوار های مرجانی دیوار های مستحکمی هستند که در عصر یخبندان ساخته شده اند، درست زمانی که سطح آب های دریای استرالیا کم کم بالا آمده اند. با آب شدن یخچال های طبیعی رفته رفته سواحل به زیر آب رفته اند و در نتیجه باعث شکل گیری جزایر شده اند. در این صورت زمینه مناسبی برای رشد مرجان ها ایجاد شده است. این سد بی نظیر یکی از مهم ترین مکان های دیدنی در کشور استرالیا می باشد که برای مردم این کشور به عنوان یک نماد بزرگ شناخته می شود. اگر قصد سفر به این کشور را دارید پیشنهاد می کنیم از این منطقه دیدنی بازدید نمایید.

دیدنی های ریف

این دیوارهای مرجانی به تدریج و در طی سالیان دراز ایجاد شده اند زمان هایی که این منطقه شروع به گرم شدن کرد و به مرور زمان حجم آب های آن کاهش یافت شاهد رشد مرجان ها در این مناطق و سواحل بوده ایم با کاهش حجم این آب ها مرجان ها به سمت بالا آمده اند و تنها بخشی از آن ها در زیر آب ها پنهان مانده اند این مرجان ها که سر از آب بیرون آورده اند به طور مستقیم در معرض نور خورشید قرار گرفته اند زیاد بودن این سنگ های مرجانی موجب شده است تا هیچ وقت این سنگ ها با یکدیگر ادغام نشوند به همین دلیل است که شما مجموعه ای از سنگ های مجرانی جدا از یکدیگر را در این منطقه مشاهده می کنید.

چشم انداز ریف

قدمت این سنگ ها چقدر است؟ این سنگ های دارای قدمت بسیاری زیادی هستند و طی بررسی های تاریخی و تحقیقات بلاستانی شناسی بر روی این مناطق نشان داده شده است که قدمت این سنگ های مرجانی به ۶۰۰ سال پیش باز می گردد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو