طرز تهیه نان پیاز داغ

طرز تهیه نان پیاز داغ , دستور پخت نان با پیاز داغ

نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می کنند. نان پیاز داغ مانند نان های حجیم است با این تفاوت که درون آن، از پیاز داغ استفاده شده است. این نان در فر پخته می شود. این نان را می توان به تنهایی یا در کنار پنیر به عنوان عصرانه و یا در کنار غذاهای نانی و سوپ ها، برای وعده های ناهار و شام سرو نمود.برای مشاهده آموزش طرز تهیه نان پیاز داغ در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان پیاز داغ
تخم مرغ۱ عدد
شیر ولرم یا ماست۱ لیوان سر خالی
روغن مایعنصف لیوان
خمیر مایه فوری۱ قاشق غذا خوری سر صاف
نمک و فلفلبه مقدار لازم
زردچوبهبه مقدار لازم
شکر۱ قاشق مربا خوری
آرد۳ لیوان
پیاز داغبه مقدار لازم( تقریبا ۱ پیاز متوسط)
زیره و تخم گشنیز کوبیده۱ قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ۱ عدد جهت رومال نان

طرز تهیه نان پیاز داغ

مرحله اول

برای تهیه نان خوشمزه با پیاز داغ در ابتدای کار، پیاز داغ را درست می کنیم. برای این کار، پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس با رنده درشت آن را رنده می کنیم. یک ماهی تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله دوم

سپس پیاز ها را درون آن می ریزیم تا طلایی شود. وقتی پیاز ها کامل سرخ شد از روغن خارج کرده و کنار می گذاریم. برای تهیه خمیر نان در ابتدای کار، یک کاسه بر می داریم. شیر یا ماست را درون آن می ریزیم. تخم مرغ و روغن مایع را اضافه می کنیم.

مرحله سوم

سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا کاملا با هم ترکیب و یکدست شود. در ادامه شکر و خمیر مایه و نمک و ادویه و فلفل را اضافه کرده و با هم به خوبی مخلوط می کنیم. پودر تخم گشنیز و زیره و پیاز داغ را نیز به مواد اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

سپس کم کم آرد الک شده را اضافه کرده تا جایی که خمیر به دست نچسبد ادامه می دهیم. خمیر را کمی با دست ورز داده و درون یک کاسه می گذاریم و روی آن را پوشاند و به مدت ۱ الی ۲ ساعت در محیط گرم استراحت می دهیم تا خمیر کامل پف کند و ور آید.

مرحله پنجم

کف سینی فر را کاغذ روغنی پهن می کنیم و کمی با روغن روی آن را چرب می کنیم. خمیر را روی سینی فر باز کرده و مجدد روی آن را با یک پارچه تمیز می پوشانیم و حدود ۱۵ دقیقه استراحت می دهیم. زرده تخم مرغ را درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله ششم

سپس با چنگال مخلوط می کنیم تا از لختگی خارج شود. سپس با فرچه روی نان را رومال می کنیم. روی نان را سیاه دانه و کنجد می پاشیم و در فری که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم شده است می گذاریم تا طلایی شود. می توان این نان را در قالب کیک پخت تا کمی حجیم شود.