طرز تهیه قرابیه فانتزی

طرز تهیه قرابیه فانتزی , دستور پخت قرابیه فانتزی

این شیرینی جزو شیرینی های پذیرایی و برای عید نوروز توصیه می شود. این شیرینی یک شیرینی اصیل مربوط به شهر تبریز است. این شیرینی علاوه بر خوشمزگی، بسیار ترد و خوشمزه است.قرابیه فانتزی بسیار کوچک تر از قرابیه های معمولی است و با مارمالاد یا سس تمشک تزیین می شود و شکل زیبایی دارد. این شیرینی را می توان در خارج از یخچال و به مدت چند روز تا چند هفته در ظرف در دار قرار داد و نگه داری کرد. برای مشاهده آموزش طرز تهیه قرابیه فانتزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم قرابیه فانتزی
کره یا مارگارین۲۵۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
روغن۱ پیمانه سر خالی
پودر شکرنصف پیمانه
وانیل۱ بسته ۵ گرمی
آرد۴ الی چهار و نیم پیمانه
مواد رویی
سس تمشک یا مارمالادبه مقدار لازم

طرز تهیه قرابیه فانتزی

مرحله اول

برای تهیه قرابیه خوشمزه به روش ترکیه ای در ابتدای کار، کره را نیم ساعت زودتر از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برشد و نرم شود. در ادامه یک کاسه مناسب برداشته و کره را به همراه پودر شکر اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله دوم

سپس تخم مرغ و روغن و وانیل را اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا یکدست شود. سپس آرد را الک کرده و به مواد اضافه می کنیم. در ادامه مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا یک خمیر یک دستی بوجود آید که به دست نچسبد.

مرحله سوم

سپس خمیر را درون یک قیف همراه با ماسوره می ریزیم. فر را از قبل با دمای ۱۶۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود. کف سینی فر را هم کاغذ روغنی پهن می کنیم. سپس شیرینی ها را با ماسوره به صورت شکوفه درون سینی فر با فاصل قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله سینی فر را ۲۰ دقیقه درون فر با همان دمای ۱۶۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا بپزد و کمی طلایی شود. زیاد نباید داخل فر بماند چون خشک و سفت می شود. سپس از فر خارج کرده و می گذاریم تا خنک شود.

مرحله پنجم

از سینی فر به آرامی خارج کرده و می گذاریم کامل سرد شود. وسط شیرینی ها را با مارمالاد یا سس تمشک یا شکلات ذوب شده تزیین می کنیم و بعد از آن، سرو می کنیم. این شیرینی را می توان در ظرف در بسته در یخچال نیز نگه داری کرد.