طرز تهیه حلوای سه آرد

طرز تهیه حلوای سه رنگ مجلسی هانی شف اموزشی مجلسی خانم گل سه صفر با آرد گندم و نخودچی مامی سایت

حلوا یکی از دسر های قدیمی و سنتی ایرانی است. این دسر بیشتر برای افطار ماه رمضان و در مجالس عزاداری و محرم استفاده می شود. یکی از انواع حلواهای مجلسی، حلوای سه آرد است که از آرد نخودچی و آرد برنج و آرد گندم تهیه می شود. از آن جا که آرد ها تفت می خورد، به عنوان یک دسر مقوی و مفید برای سلامتی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. برای مشاهده آموزش طرز تهیه حلوای سه آرد در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم حلوای سه آرد
آرد سفید۱ لیوان
آرد نخودچینصف لیوان
آرد برنجنصف لیوان
آب۳ لیوان
شکر۳ لیوان
گلابنصف لیوان
پودر هل۱ قاشق جای خوری
زعفرانبه میزان لازم
روغن مایعبه میزان لازم

طرز تهیه حلوای سه آرد

مرحله اول

برای تهیه حلوای مجلسی و خوشمزه با سه نوع آرد ابتدای کار شهد را آماده می کنیم. ابتدا یک قابلمه برداشته و آب و شکر و گلاب را روی حرارت قرار می دهیم و هم می زنیم تا شکر حل شود. هل و زعفران را هم اضافه می کنیم.

مرحله دوم

بعد از این که یکی دو قل خورد، آن را از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم. در یک کاسه بزرگ، آرد ها را با هم مخلوط کرده و دو بار الک می کنیم. سپس یک تابه بزرگ بر می داریم و روی حرارت قرار می دهیم. آرد را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

سپس حدود ۲۰ دقیقه تفت می دهیم تا خامی آرد گرفته شود. روغن را کم کم اضافه می کنیم تا مواد حالت خامه ای به خود گیرد. روغن را نباید زیاد بریزیم چون بعدا روغن پس می دهد. بعد از اضافه کردن روغن، حدود ۱۰ دقیقه دیگر نیز آرد ها را با روغن تفت می دهیم.

مرحله چهارم

سپس نصف شربتی که تهیه کرده ایم را به آ اضافه می کنیم تا حلوا جمع شود. بقیه شهد را نیز اضافه کرده و هم می زنیم تا حلوا مجداد جمع شود و به غلظت دلخواه برسد. برای دو رنگ شدن حلوا می توان به مقداری از آن وقتی که داغ است، پودر کاکائو اضافه کنیم.

مرحله پنجم

در مرحله پایانی سینی مناسب سرو را برداشته و حلوا را روی آن به صورت یکدست پخش می کنیم و آن را با پودر نارگیل و خلال پسته و بادام تزیین می کنیم. می توان مقداری از حلوا را درون ماسوره ریخته و روی حلوا را با شکوفه تزیین کنیم.