دودلی در ازدواج و آنچه باید بدانید

دودلی در ازدواج و آنچه باید بدانید


منبع: آرگا

100

1400/2/11

09:18


ازدواج تصمیم بزرگی است که در آن تردید و دودلی بسیار دیده می شود این تردید و دودلی در ازدواج می تواند از جهاتی سازنده باشد و موجب تصمیم گیری درست شود و در مواردی نیز می تواند دید فرد را نسبت به ازدواج تغییر دهد و دیدی منفی در او ایجاد کند. در این مقاله بیشتر راجع به دودلی و تردید در ازدواج مطالعه می کنید.

اگر در ازدواج دچار شک و تردید شدید نباید این تردیدها را نادیده بگیرید و نسبت به آن بی اعتنا باشید گاهی اوقات این تردیدها به منزله عدم شناخت درست از طرف مقابل می باشد که می تواند در زندگی مشترک برای شما مسئله ساز شود. در اینجا در رابطه با افرادی که دچار تردید و دودلی در ازدواج می باشند و بنا به دلایلی این تردید را از خود دور می کنند صحبت خواهیم کرد و در رابطه با افرادی که بیش از حد معقول در ازدواج تردید دارند باید راهکارهای دیگری اتخاذ گردد.

چرا در ازدواج دچار تردید می شویم؟

آنچه باید درباره دودلی در ازدواج بدانید:

هنگامی که در ازدواج دچار تردید می شوید به خودتان زمان بیشتری برای فکر کردن درباره این موضوع بدهید و به دنبال ریشه این تردید در خودتان و طرف مقابل باشید. مقوله ازدواج پیچیده و دشوار است و وجود شک و تردید در این میان امری طبیعی است که می تواند به شما کمک کند تا انتخابی عاقلانه تر داشته باشید. با به دست آوردن شناخت کافی این تردید در شما کم رنگ تر می شود و قاطعیت بیشتری در تصمیم گرفتن خواهید داشت.

تردیدهایی که درباره ازدواج در دختران و پسران ایجاد می شود، تردیدهای مختلفی است که عوامل تعیین کننده ای در ازدواج موفق می باشند به عنوان مثال: رایج ترین تردید در میان دختران و پسران مسئله دوست داشتن است که به درستی نمی دانند به طرف مقابل علاقه دارند یا نه و این موضوع موجب دودلی در ازدواج آنان می شود که این امر یکی از دلایل بروز افسردگی بعد از ازدواج می باشد. در ادامه بیشتر با این دودلی ها و روش های درست رویارویی با آن آشنا می شوید.

دودلی در ازدواج

تردید در دوست داشتن:

زمانی که شما نمی دانید به طرف مقابل خود علاقه دارید یا نه دچار تردید در ازدواج با او خواهید شد، این تردید درست است و شما باید بیشتر به آن دقت کنید شاید زمانی که این موضوع را برای اطرافیان مطرح می کنید با این جمله مواجه شوید که علاقه بعد ازدواج به وجود می آید اما واقعیت این است که علاقه قبل ازدواج باید به میزانی باشد که شما را برای رسیدن به یکدیگر سوق دهد و هیجان در کنار هم بودن را در شما ایجاد کند اگر شما این هیجانات را ندارید باید بیشتر در انتخاب و شناخت طرف مقابل خود دقت کنید زیرا این موضوع دارای اهمیت است و می تواند زندگی شما را در آینده دچار مشکل سازد.

تردید در ویژگی های شخصیتی و ظاهری طرف مقابل:

برخی از دختران و پسرانی که دوره آشنایی قبل از ازدواج را سپری می کنند ممکن است در این دوران با تفاوت های شخصیتی و ظاهری در طرف مقابل روبه رو شوند که باعث تردید در ازدواج با آن فرد می گردد و در اینگونه مواقع ممکن است طرف مقابل را زن یا مرد ایده آل خود ندانند. به عنوان مثال: ممکن است از یک ویژگی شخصیتی یا ظاهری طرف مقابل خوششان نیاید و با خود بگویند که بعد از ازدواج این موضوع را بیان خواهم کرد و یا او را تغییر خواهم داد این تفکر اشتباه است و هیچکس نمی تواند فردی را که سالها با چنین ویژگی های ظاهری و شخصیتی رشد کرده است را تغییر داد.

ازدواج موفق با روبه رویی با تردیدها

کمرنگ شدن اختلاف ها بعد از ازدواج:

برخی از زوج هایی که با وجود داشتن دوره آشنایی ازدواج ناموفق داشته اند دلیل این امر را این موضوع می دانند که در دوران آشنایی اختلاف نظرها و اختلاف سلیقه ها را نادیده می انگاشتند و فکر می کرده اند که بعد از ازدواج این اختلاف ها کمتر خواهد شد در صورتی که در برخی موارد این اختلاف ها بیشتر نیز می شوند. بنابراین در دوران آشنایی اگر دچار تردید و شک در ازدواج و شناخت کافی شدید بیشتر درباره این تفاوت ها و تردید ها با طرف مقابل صحبت کنید تا به شناخت و در نهایت تصمیم درست دست بزنید.

تردید در انتخاب همسر

تفاوت های خانوادگی:

تفاوت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خانواده ها نیز یکی دیگر از عوامل مهم و اساسی در ایجاد دودلی در ازدواج جوان ها باشد که به نوبه خود دارای اهمیت زیادی می باشد و نقش تعیین کننده ای در ازدواج موفق داشتن ایفا می کند. این تفاوت ها را نباید نادیده گرفت و از کنار آنها به راحتی عبور کرد. تجربه نشان داده است زوج هایی که تفاوت های خانوادگی را با دیدی باز می پذیرند نسبت به زوج هایی که این تفاوت ها را توجیه می کنند تصمیم درست تری در این زمینه می گیرند و مطمئنا ازدواج موفق تری خواهند داشت.

ترس از مسائل مالی:

از جمله مشکلاتی که خیلی از جوانان را برای ازدواج دچار شک و تردید می کند، تامین مخارج و هزینه های ازدواج و زندگی مشترک می باشد، حال از آنجا که اغلب برخورداری از شرایط مالی قابل قبول و پایدار به منظور داشتن زندگی مشترک، راحت نمی باشد، بنابراین خیلی از جوان ها حتی با وجود انتخاب مورد مناسب خود برای ازدواج از پیش قدم شدن برای این کار دچار تردید هستند.

شک در ازدواج

ترس از خیانت و طلاق:

بساری از افرادی که شاهد تجربه هایی ناموفق همچون خیانت و طلاق در زندگی نزدیکان و اطرافیان شان هستند، دارای شک و دودلی در ازدواج هستند و چون همواره ترس این را دارند که به عاقبت این افراد دچار خواهند شد، از این رو به طور ناخواسته و ناخودآگاه در تصمیم گیری ازدواج دچار شک و دودلی شده و به بهانه های مختلف این امر را به تاخیر می اندازند.

مواردی که شک در ازدواج بی مورد می باشد.

  • در صورت شناخت کافی از طرف مقابل و گذراندن دوران مناسب آشنایی و نامزدی، همچنین سنجیدن تمام جوانب از طریق تحقیقات و رسیدن به نتایج مثبت
  • اگر دلایل شما برای ازدواج قطعی بوده و به خاطر مسائل مالی، روحی، خلا های عاطفی و غیره نمی باشد.
  • صرفا به دلیل علاقمند بودن به لباس عروس و داماد و یا رقص و آواز در مراسم عروسی مایل به این کار نیستید.
  • عروس و داماد هر دو به بلوغ ازدواج رسیده باشند و از نظر عقلی و سنی نیز شرایط مناسبی دارند.
  • ازدواج شما شامل موارد ازدواج اجباری، کودک همسری و یا ازدواج دوم نمی باشد.
  • بسیاری از اهداف شخصی شما پیش از ازدواج محقق شده و ازدواج تان مانعی برای این کار نمی باشد.
  • دارای رابطه عاطفی عمیقی هستید.
  • ازدواج شما صرفا به خاطر داشتن رابطه جنسی، اجبار های فرهنگی و یا مسائلی از این قبیل نمی باشد.
  • در صورتی که اعتماد کامل به همسر آینده خود دارید و به دنبال تغییر در وی نمی باشید.

تردید در ازدواج

  • در صورت داشتن اختلافاتی عادی اگر قادر به حل مسئله و رفع اختلافات از طریق گفتگو و ارتباط موثر باشید، جای تردید در این زمینه وجود ندارد.
  • راضی بودن خانواده طرفین
  • داشتن اهداف و برنامه های مشترک برای آینده

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو