نخستین خانه اروپا که با فناوری چاپ سه‌بعدی ساخته شده است | اجاره ماهانه ۸۰۰ یورو

نخستین خانه اروپا که با فناوری چاپ سه‌بعدی ساخته شده است | اجاره ماهانه ۸۰۰ یورو


89

1400/2/11

11:24


الیز لوتس ۷۰ ساله و هری دکرز ۶۷ ساله با یک اپلیکیشن ویژه درهای خانه خود را باز کردند و وارد نخستین خانه مسکونی تاریخ اروپا شدند که با فناوری چاپگر سه‌بعدی ساخته شده است.

نخستین خانه اروپا که با فناوری چاپ سه‌بعدی ساخته شده است | اجاره ماهانه ۸۰۰ یورو

گروه معماری هنرآنلاین: این زوج هلندی ساکن آمستردام در حالی خانه دو خوابه خود را افتتاح کردند که کارشناسان معتقدند بخشی از بازار آینده مسکن در اختیار همین فناوری خواهد بود؛ خانه‌هایی که با چاپگرهای سه‌بعدی ساخته می‌شوند و در دسترس مردم قرار می‌گیرند. خانم لوتس ۷۰ ساله و دکرز ۶۷ ساله در سال‌های جوانی فروشنده بودند و حالا بازنشسته هستند.

این نخستین خانه از پنج خانه‌ای است که در هلند با چاپ سه‌بعدی ساخته می‌شود و این فناوری به طراحان و مهندسان امکان می‌دهد کارهایی را که نمی‌توانند در خانه‌های معمولی انجام دهند، اینجا با خیال راحت اجرا کنند. شرکتی که خانه‌ها را در شهرهای آمستردام و آیندهوون هلند می‌سازد، پیش‌تر در آمریکا و فرانسه هم با همین فناوری چند ساختمان ساخته بود و حالا دامنه فعالیت‌های آن به سراسر جهان گسترده شده است.

خانه خانم لوتس و آقای دکرز در عین حال اولین مورد از اقامت رسمی در خانه‌های دیجیتالی است. یعنی این زوج برای ورود به خانه قرارداد رسمی بسته و برای آن اجاره می‌دهند. مساحت خانه ۹۴ مترمربع است و نکته مهم اینکه ساکنان آن احساس امنیت و آرامش می‌کنند. البته قرار بود خانه در ۲۰۱۹ برای اجاره دادن آماده شود اما برخی چالش‌ها به ویژه در حوزه معماری و امنیت سازه باعث شد تحویل دادن آن حدود دو سال به تاخیر بیفتد.

در حال حاضر چاپگرهای سه‌بعدی با استفاده از نوعی سیمان ویژه دیوارهای خانه را می‌سازند و بعد مهندسان آنها را با انتقال به محل، سر جای خودشان قرار می‌دهند تا خانه شکل بگیرد. پنجمین خانه از این نوع یک بنای سه طبقه با سه اتاق خواب است و گفته می‌شود در آینده نزدیک چاپگرها می‌توانند تمام کارهای مربوط به چاپ سه‌بعدی اجزای خانه‌ها را در همان محل انجام دهند و دیگر نیاز به انتقال دیوارها و دیگر اجزا نباشد.

دو دختر بزرگ خانم لوتس و آقای دکرز از شش سال پیش آنها را ترک کردند و این زوج در سال‌های اخیر در چهار خانه مختلف زندگی کرده‌اند. آنها از اول اوت برای شش ماه به خانه تازه‌شان نقل مکان می‌کنند و هر ماه ۸۰۰ یورو برای اجاره می‌پردازند. این خانواده آگهی اقامت در خانه ساخته‌شده با چاپگر سه‌بعدی را در فضای مجازی یافتند و برای سکونت در آن نام‌نویسی کردند.

3D3

3D2

3D1

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو