طرز تهیه خوراک بوقلمون خوشمزه در منزل

منبع: تاپ ناز

166

1400/2/11

12:49


بوقلمون گوشتی پر خاصیت است و طعمی خوشمزه دارد و می توانید انواع غذا را با گوشت بوقلمون تهیه کنید. در ادامه طرز تهیه خوراک بوقلمون را به شما آموزش می دهیم با ما همراه باشید.

خوراک بوقلمون یکی از انوع خوراک های خوشمزه است که متعلق به ایرانیان است. همان گونه که از نام این غذا پیدا است، این خوراک با استفاده از گوشت بوقلمون تهیه می شود و یکی از مجلسی ترین غذاهای ایرانی است.

گوشت بوقلمون دارای خواص زیادی است که با تهیه خورک بوقلمون می توانید از مواد مغذی و ویتامین های آن بهره مند شوید و در کنار خانواده از طعم این غذا لذت ببرید.

طرز تهیه خوراک بوقلمون

برای تهیه خوراک خوشمزه نیاز به موارد گفته شده در ادامه مطلب دارید.

مواد مورد نیاز

  1. ۲ تکه ران بوقلمون
  2. نصف قاشق چایی خوری دارچین
  3. ۳ عدد پیاز
  4. نمک و فلفل به مقدار دلخواه
  5. نصف فنجان زعفران دم کرده
  6. ۱ الی ۲ عدد سیر
  7. ۱ عدد برگ بو

طرز تهیه خوراک بوقلمون خوشمزه در منزل

نحوه پخت

در ابتدا طرح خوراک خوشمزه باید تابه را بر روی حرارت با شعله ملایم بگذارید. مقداری روغن در تابه بریزید و زردچوبه را در آن تفت دهید.

2 عدد از پیازهای گفته شده را به صورت نگینی خرد کرد و در درون تابه با زردچوبه ها سرخ کنید. بعد از مان کوتاهی گوشت بوقلمون را روی پیازها بچینید و دیگر پیاز باقی مانده را روی گوشت بوقلمون خرد کنید.

حالا سیر را درون تابه بریزید و برگ بو و دارچین را هم به دیگر مواد اضافه کنید. حالا در مرحله بعد ظرق تابه را بگذارید و حرارت را کم کنید تا غذا بدون اضافه کردن آب طبخ شود.

هر چند دقیقه یک بار محتویات درون تابه را تکان دهید تا مواد خوب جابجا شوند. بعد از گذشت یک و نیم ساعت درب را بردارید و به گوشت مقدرای نمک و فلفل و نصف زعفران دم کرده را هم اضافه کنید.

بار دیگر درب تابه را بگذارید و اجازه دهید تا در حرارت ملایم پخته شود. هر نیم ساعت مواد درون تابه را هم بزنید. باید توجه داشته باشید که برای پخت کامل این خوراک خوشمزه شما به 4 ساعت زمان نیاز دارید.

نکاتی برای خوشمزه شدن خوراک بوقلمون

به طور کلی نکته مهم در مورد گوشت بوقلمون این است که در مقایسه با دیگر گوشت ها مانند مرغ، مقداری بوی زهم دارد و اگر بوی زهم آن گرفته نشود، روی طعم آن تاثیر می گذارد و شاید کمی ناخوشایند باشد.

برای از بین بردن این بوی زهم می توانید آن را از قبل به مدت 10 دقیقه درون آب جوش بیندازید تا زهم و کف گوشت خارج شود. برای از بین بردن بوی بد این گوشت شما می توانید از موادی مانند دارچین، زردچوبه و پیاز و مقداری آب جوش استفاده کنید.

 

امیدواریم طعم غذای خوراک بوقلمون را پسندیده باشید و در ادامه دعوت می کنیم طرز تهیه کباب تابه ای را هم بخوانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو