مهم‌ترین نکاتی که باید برای خرید ساعت مردانه بدانید

منبع: دلگرم

70

1400/2/11

23:03


مهم‌ترین نکاتی که باید برای خرید ساعت مردانه بدانید

شاید از خود بپرسید که برای خرید ساعت مردانه چه ویژگی هایی را باید در نظر بگیریم؟ چرا ساعت های لوکس قیمت به مراتب بالاتری نسبت به ساعت مچی های معمولی دارند؟ درست است که بخشی از قیمت ساعت های لوکس بابت برند و شهرت آن هاست، اما کیفیت و کارایی این ساعت ها در قیمت گذاری شان بی تاثیر نیست. اگر قصد خرید یک ساعت اورجینال را دارید، ادامه این مطلب را دنبال کنید تا هم با مهم‌ترین نکاتی که باید برای خرید ساعت اورجینال مردانه بدانید آشنا شوید و هم با بهترین فروشگاه آنلاین ساعت www.kanzwatch.com آشنا شوید.

مهم‌ترین نکاتی که باید برای خرید ساعت مردانه بدانید

مهم‌ترین نکات خرید ساعت مردانه اورجینال

  • حرکت اتوماتیک به جای کوارتز

سه نوع مکانیزم حرکتی برای ساعت مچی وجود دارد که موجب می شود ساعت کار کند. مکانیزم اول، گرانترین گزینه است که نیاز به باتری ندارد و به وسیله فنری که در آن کار گذاشته شده، عقربه های ساعت حرکت می کنند. ساعت هایی که از این مکانیزم بهره می برند، معمولا جزء ساعت های لوکس به شمار می آیند. مکانیزم دوم نیاز به کوک کردن مداوم دارد و اگر ساعت به موقع کوک نشود از حرکت باز می ایستد. ارزان ترین گزینه، ساعت های کوارتزی هستند که از باتری برای حرکت عقربه ها استفاده می کنند. قیمت این ساعت ها نسبت به دو نوع دیگر ارزان تر است و البته حرکت ثانیه شمار آن به نرمی ساعت های اتوماتیک نیست. بنابراین یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید برای خرید ساعت مردانه به آن توجه کنید، این است که ساعت مچی به صورت اتوماتیک و بدون نیاز به کوک کردن و باتری، کار کند.

  • کریستال یاقوت کبود مصنوعی

شیشه روی ساعت مچی با عنوان کریستال شناخته می شود. بهترین و گرانترین ساعت های مچی، آنهایی هستند که از یاقوت کبود مصنوعی در ساخت کریستال شان استفاده شده است. این ماده در برابر خراش بسیار مقاوم است و بدون اینکه آسیب ببیند، می تواند ضربات را خنثی کند. گزینه ارزان تری که برای کریستال ساعت مچی به کار می رود، شیشه معدنی است اما مقاومت آن از یاقوت کبود مصنوعی کمتر می باشد و ممکن است در برابر ضربه آسیب ببیند. یکی دیگر از ویژگی های ساعت مچی خوب، ضخامت کریستال است. هرچه کریستال ضخامت بیشتری داشته باشد، مرغوب تر است. کریستال یاقوت کبود مصنوعی جنس ضخیم تر و بهتری دارد.

  • داشتن کرنومتر

یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که باید حین خرید ساعت مردانه به آن توجه کنید بهره مندی از کرنومتر می باشد. هنگام خرید ساعت اورجینال، به دنبال عبارت 'chronometre certifie' یا چیزی مشابه آن روی صفحه ساعت بگردید. برخی از بهترین ساعت ها دارای کرنومتر هستند، به این معنی که به طور مستقل آزمایش شدند و می توانند زمان بسیار دقیق را حفظ کنند. اگر چیزی مانند عبارت گواهی کرنومتر روی صفحه ساعت مشاهده کردید، بدانید که فرایند Contrôle officiel suisse des chronomètres یا COSC را گذرانده است که طی آن، ساعت مچی چندین روز در دما و شرایط مختلف آزمایش می شود.

  • مقاوم در برابر نفوذ آب

رتبه بندی مقاومت در برابر آب برای ساعت ها کمی عجیب است. ممکن است تصور کنید که یک ساعت مچی با مقاومت ۳۰ درجه برای شیرجه زدن در آب مناسب است، اما اینگونه نیست. بیشتر کارشناسان این نظر را دارند که برای بردن یک ساعت به استخر لازم است که دارای مقاومت حداقل ۱۰۰ درجه در برابر آب باشد. همچنین برای غواصی با ساعت، نیاز به ۲۰۰ درجه مقاومت است. داشتن مقاومت بالا در برابر نفوذ آب، لزوما به معنی لوکس بودن ساعت نیست بلکه می تواند یکی از ویژگی های ساعت مچی خوب باشد. اما اگر در حال خرید یک ساعت لوکس هستید که تحت عنوان ساعت غواصی به بازار عرضه شده باید حواستان باشد که مقاومت آن در برابر آب باید بیش از ۲۰۰ درجه باشد.

مهم‌ترین نکاتی که باید برای خرید ساعت مردانه بدانید

  • ساعت های ساخت سوئیس، ژاپن و آلمان

در اینجا وارد یک موضوع بحث برانگیز می شویم. می توان گفت نظر کارشناسان بر این است که بهترین ساعت های مچی را در جهان، به ترتیب کشورهای سوئیس، ژاپن و آلمان تولید می کنند. بیشتر برندهای لوکسی که در مورد آن ها شنیده اید، ساخت کشور سوئیس هستند مثل رولکس، امگا و …. همچنین چند برند ژاپنی با کیفیت نیز در جهان وجود دارد. این برندها سیتیزن و سیکو هستند که قیمت آن ها پایین تر از برندهای لوکس سوئیسی است اما کیفیت شان مشابه است. همچنین برندهای آلمانی وجود دارند که بسیار مورد توجه قرار می گیرند، مانند برند گران قیمت Lange & Söhne که ساعت هایی با قیمت ۱۰ هزار پوند به بالا عرضه می کند. بنابراین کشور و برند سازنده ساعت یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی است که باید هنگام خرید ساعت مردانه به آن توجه داشته باشید.

  • بند ساعت

از ویژگی های ساعت مچی خوب، کیفیت بند آن است. ساعت های ارزان قیمت از فولاد ضد زنگ توخالی برای بند ساعت استفاده می کنند. در حالی که ساعت های لوکس از فولاد ضد زنگ توپر جهت ساخت بند ساعت بهره می گیرند که به راحتی می توان از وزن ساعت، آن را تشخیص داد. همچنین بند ساعت های لوکس از فلزات گران بهای مثل طلا یا پلاتین ساخته می شود. این برندها برای ساخت بند ساعت های خود از چرم مرغوب نیز استفاده می کنند تا افرادی که نمی خواهند ساعت در دستشان سنگینی کند، گزینه دیگری نیز پیش رو داشته باشند.

  • استفاده از سنگ های قیمتی

اگر در ساخت ساعت از سنگ های قیمتی مانند الماس استفاده شده باشد، ارزش افزوده پیدا خواهد کرد. به خاطر داشته باشید که در بازار الماس، نوسان قیمت زیاد است. بنابراین دشوار است که بفهمید با خرید ساعت مردانه که با الماس تزیین شده، چه ارزش افزوده ای نصیبتان گردیده است. برای مثال ارزش چند الماس کوچک بسیار کمتر از یک الماس بزرگ هم وزن آن هاست. البته هر الماس درجه بندی خاص خود را دارد که بر اساس برش، وضوح و رنگ آن تعیین می شود. همچنین باید بدانید که ارزش الماس های دست دوم بسیار کمتر از الماس های جدید می باشد.

فروشگاه آنلاین ساعت کنز واچ؛ بهترین انتخاب برای خرید ساعت اورجینال

حالا که با مهم‌ترین نکات برای خرید ساعت مردانه آشنا شدید نوبت آن است که شما را با بهترین فروشگاه آنلاین ساعت که به صورت تخصصی در زمینه فروش انواع ساعت مچی مردانه و زنانه در انواع برندهای مختلف فعالیت می‌کند، آشنا کنیم. فروشگاه آنلاین ساعت کنز واچ، بهترین انتخاب برای خرید ساعت اورجینال مردانه و زنانه است که می‌توانید با مراجعه به این فروشگاه به آدرس www.kanzwatch.com از انواع ساعت‌های مچی آن در برندهای مختلف با مشخصات و قیمت بازدید کنید.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو