طرز تهیه ژله خاکشیر و تخم شربتی

طرز تهیه ژله خاکشیر و تخم شربتی , دستور تهیه ژله گل محمدی

این دسر از خانواده ژله است که با استفاده از تخم شربتی و خاکشیر و گل محمدی به صورت لایه ای تهیه می شود. این دسر بسیار زیباست و بهتر است در ظروف شفاف و بلند تهیه شود. این دسر را به صورت تک نفره در لیوان های بلند تهیه و سرو می شود. می توان با ترتیب های مختلف در لیوان ها تهیه کرد که علاوه بر تنوع، زیبایی خاصی به میز پذیرایی ایجاد می کند. برای مشاهده آموزش طرز تهیه ژله خاکشیر و تخم شربتی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم ژله خاکشیر و تخم شربتی
ژله آلوورا۲ بسته
خاکشیربه مقدار لازم
تخم شربتیبه مقدار لازم
گل محمدیبه مقدار لازم

طرز تهیه ژله خاکشیر و تخم شربتی

مرحله اول

برای تهیه ژله خوشمزه و مجلسی با ترکیب گل محمدی، خاکشیر و تخم شربتی در ابتدای کار، دو بسته ژله را درون یک کاسه می ریزیم. سپس ۴ لیوان آب جوش به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا کمی ژله حل شود.

مرحله دوم

سپس روی بخار کتری قرار می دهیم تا به روش بن ماری حرارت ببیند و ژله کامل حل شود و رنگش به طور کامل شفاف شود. در ادامه ژله را به میزان یک سوم از قالب پر می کنیم. سپس درون یخچال قرار می دهیم تا نیم بند شود.

طرز تهیه ژله خاکشیر و تخم شربتی

وقتی که ژله نیم بند شد از یخچال خارج کرده و گل محمدی را درون آن می ریزیم و با چنگال گل ها را درون ژله فرو می کنیم. در این مرحله می خواهیم کمی حباب هم برای زیبایی بیشتر بین ژله ایجاد شود که با چنگال این کار را انجام می دهیم.

مرحله چهارم

سپس لایه بعدی ژله را می ریزیم به طوری که یک سوم دیگر قالب پر شود. درون یخچال می گذاریم تا نیم بند شود. سپس خاکشیر که با آّب شسته ایم، را درون یک صافی می ریزیم و بدون آب به ژله اضافه می کنیم و می گذاریم داخل یخچال تا نیم بند شود.

مرحله پنجم

در این حالت خاکشیر ها ته نشین شده است که با چنگال هم می زنیم تا کل حجم ژله را در برگیرد و در تمام نقاط ژله پخش شود. سپس کمی ژله را روی آن می ریزیم و می گذاریم داخل یخچال تا نیم بند شود و خودش را بگیرد.

طرز تهیه ژله خاکشیر و تخم شربتی

سپس برای لایه، تخم شربتی های شسته و آبکش شده بدون آب را به ژله اضافه می کنیم. سپس درون قالب ژله می ریزیم. درون یخچال قرار می دهیم تا نیم بند شود. مانند لایه خاکشیر، آن را هم زده و روی آن را کمی ژله می ریزیم تا سطح آن صاف و یک دست شود.