مهاجرت صیادان ماهشهری به دلیل آلودگی پتروشیمی‌

منبع: برترین ها

89

1400/2/12

15:52


مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به تاثیر آلایندگی صنایع پتروشیمی بر کاهش آبزیان بندر ماهشهر گفت: خوریات ماهشهر که در گذشته زیستگاه بسیاری از ماهیان دریایی و صیدگاه مهمی برای صیادان بودند، به حدی از منابع آبزی تخلیه شده‌اند که صیادان مجبور شده‌اند به زیستگاه‌های دیگر مهاجرت کنند.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به تاثیر آلایندگی صنایع پتروشیمی بر کاهش آبزیان بندر ماهشهر گفت: خوریات ماهشهر که در گذشته زیستگاه بسیاری از ماهیان دریایی و صیدگاه مهمی برای صیادان بودند، به حدی از منابع آبزی تخلیه شده‌اند که صیادان مجبور شده‌اند به زیستگاه‌های دیگر مهاجرت کنند.

فتح‌اله ابوعلی در خصوص تاثیر منفی آلایندگی‌های صنایع پتروشیمی بر محیط زیست دریایی و کاهش آبزیان بندر ماهشهر، اظهار کرد: رسیدگی به این مساله، جزو وظایف ذاتی دستگاه‌های زیست محیطی است و قطعا اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با این پدیده برخورد کرده و تذکرات لازم را هم داده‌اند.

وی افزود: متاسفانه دو مشکل در این خصوص داریم؛ اول اینکه هنوز این آلایندگی‌ها وجود دارند و باید به نوعی از ادامه این آلودگی جلوگیری شود و دوم اینکه صنایع پتروشیمی ماهشهر باید خسارت سنگینی که وارد کرده‌اند را جبران کنند.

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: تذکرات لازم به شرکت‌های پتروشیمی داده شده و از سال گذشته سعی کردند که به جبران خسارت‌های وارده در بخش منابع آبخیز کمک کنند. هفته گذشته نیز جلسه‌ای به ریاست استاندار خوزستان و معاون وزیر جهاد کشاورزی برگزار و مقرر شد که تذکرات جدی‌تری داده شود و اگر این موضوعات رعایت نشوند، از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهند شد.

ابوعلی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، در خصوص تلفات آبزیان افزود: آمار دقیقی از تلفات آبزیان وجود ندارد اما در عمل مشکلات زیادی ایجاد شده است. خوریات ماهشهر که در گذشته زیستگاه بسیاری از ماهیان دریایی و صیدگاه مهمی برای صیادان بودند، به حدی از منابع آبزی تخلیه شده‌اند که صیادان مجبور شده‌اند به زیستگاه‌های دیگر مهاجرت کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو