برای رفع شوره ریش چه کاری انجام دهیم؟

برای رفع شوره ریش چه کاری انجام دهیم؟


منبع: آرگا

158

1400/2/12

23:12


شوره ریش یکی از مشکلات بسیار شایع در بین اکثر آقایان است که بنا به دلایل مختلفی رخ می دهد و با انجام یک سری ترفند ها می توان این مشکل را برطرف کنید، به همین خاطر در ادامه مطلب قصد داریم شما عزیزان را با راهکار های مفید و موثر جهت رفع شوره ریش بیشتر آشنا کنیم.

همانطور که می دانید شوره سر به عنوان یک بیماری پوستی به شمار می رود که در برخی موارد این مشکل برای موهای صورت نیز اتفاق می افتد و سبب بروز خارش و پوسته های سفید در ریش می شود که به دلایل مختلفی این اتفاق رخ می دهد، در ادامه شما عزیزان را با علت بروز آن و همچنین روش های رفع شوره ریش بیشتر آشنا خواهیم کرد.

در مطلب قبلی شما عزیزان را با ماسک مو برای شوره سر، درمان طبیعی شوره سر، درمان قطعی شوره سر و روش های از بین بردن شوره سر آشنا کردیم اما این بار راهکارهای درمان شوره ریش را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

درمان شوره ریش با چند ترفند

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که به تازگی دچار شوره ریش شده اید و علت آن را نمی دانید حتی در مورد روش برطرف کردن این مشکل نیز اطلاعات کافی ندارید پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

راهکارهای رفع شوره ریش

اگر برای درمان شوره ریش راهکارهای مختلفی را امتحان کرده اید اما به نتیجه نرسیده اید، بهتر است روش هایی که در ادامه مطلب با آن آشنا خواهید شد را نیز امتحان کنید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید و برای همیشه از شر این مشکل خلاص شوید.

شستن ریش ها به صورت منظم :

همانطور که می دانید پوست تمیز کمتر دچار عفونت می شود به خصوص اگر این عفونت ها با شوره نمایان شوند از این رو، پوست و ریش تان با آب و صابون به صورت آرام بشویید.

راه های از بین بردن شوره ریش

استفاده از نرم کننده ها :

در برخی موارد به دلیل سرمای سخت زمستان ریش دچار شوره می شود بنابراین، به منظور نرمی و لطافت پوست از محصولات نرم کننده ریش که توسط متخصصین تجویز می شود استفاده نمایید.

خودداری از لمس کردن صورت با دست کثیف :

دست ها باکتری های زیادی داشته که سبب بروز شوره می شود از این رو، پیش از اینکه ریش هایتان را لمس کنید ابتدا دستانتان را تمیز بشویید.

آب لیمو :

می توانید با استفاده از آبلیمو شوره ریش را درمان کنید، مقداری آب لیمو با آب ترکیب کرده سپس ریش هایتان را با محلول حاصل بشویید تا شاهد رفع شوره ریش شوید.

راهکار های رفع شوره ریش

کنترل استرس :

همانطور که می دانید یکی از علت های بروز شوره استرس می باشد بنابراین، بهتر است به منظور رهایی از شر این نوع مشکل استرس تان را مدیریت کنید و سعی کنید با انجام یک سری ترفند ها استرس را کنترل نمایید.

روغن زیتون :

از دیگر راهکارهای موثر در درمان شوره ریش استفاده از روغن زیتون می باشد که با باکتری های موجود در ریش مبارزه می کند و علاوه بر رفع شوره ریش به رشد آن نیز کمک می کند بنابراین، یک قاشق چای خوری روغن زیتون را را گرم کرده سپس با آن ریش هایتان را ماساژ داده و بعد از زمان بیست و چهار ساعت با آب گرم بشویید.

راهکارهای درمان شوره ریش

بالم ریش :

استفاده طولانی مدت از بالم ریش سبب پیشگیری از عفونت و شوره ریش می شود همچنین، به مرطوب نگه داشتن قسمت مورد نظر کمک می کند، پس از استفاده از بالم ریش، شانه زدن ریش هایتان را فراموش نکنید.

استفاده از شانه مخصوص ریش :

می توانید با کمک شانه ریش، شوره موجود در ریش ها را به راحتی از بین ببرید زیرا، شانه ریش با لایه برداری پوست می توانید کمک زیادی به درمان شوره ریش کند همچنین، استفاده از پاک کننده مخصوص سبب از بین بردن سلول های مرده پوست خواهند شد.

روش های رفع شوره ریش

آلوئه ورا :

استفاده از آلوئه ورا نیز به منظور درمان شوره ریش گزینه بسیار مناسبی است و به وفور در محصولات پوستی یافت می شود از این رو، جهت کاهش خارش ریش و پوست می توانید از این گیاه استفاده کنید زیرا دارای مقادیر فراوانی ویتامین و مواد معدنی است.

نوشیدن مقادیر کافی آب :

آب فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارد بنابراین نوشیدن آب  در طول روز را فراموش نکنید زیرا، نوشیدن چند لیوان آب علاوه بر اینکه از کمبود آب بدن پیشگیری می کند بلکه کمک زیادی به دفع سمومی که سبب ایجاد شوره ریش می شوند می کند.

بررسی نشانه های شوره سر

شوره در واقع یک سری عفونت هایی هستند که همراه با نشانه های زیر بروز می کنند که عبارتند از :

  • سفیدک زدن مو، ابرو، ریش، سبیل و پوست سر
  • پولکی شدن پوست سر در برخی موارد از نشانه شوره می باشد.
  • خارش پوست سر

عواملی که سبب بروز شوره ریش خواهند شد.

  • به میزان کافی نشستن موی با شامپو یا صابون
  • پوست خشک
  • حساسیت مو به بعضی محصولات مراقبتی
  • بیماری پسوریازیس و اگزما
  • قارچ های مخمری

علل بروز شوره ریش

عواملی که خطر شوره سر را افزایش می دهد

سن : به دلیل تغییرات هورمونی سوره سر بیشتر در بین افراد میان سال رخ می دهد.

جنسیت : مرد بودن نیز از دیگر عواملی است که شوره را افزایش می دهد.

نکته : در صورتی که تمام روش هایی که در بالا با آن آشنا شدید را امتحان کردید اما باز هم نتیجه مورد نظر را دریافت نکردید باید به یک متخصص حرفه ای مراجعه نمایید تا برای ریشه کن آن دارو های خاصی را تجویز نماید.

در صورت تمایل به آشنایی بیشتر در مورد سلامت مو می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو