فطریه سال ۱۴۰۰ چقدر است؟

منبع: مینویسم

112

1400/2/13

11:33


فطریه سال 1400 چقدر است؟

فطریه سال 1400 چقدر است؟

پرداخت فطریه یا زکات فطره بر افراد مکلفی که فقیر نبوده و نان خور دیگران نباشند واجب است. بهترین زمان پرداخت فطریه از شب عید تا ظهر روز عید فطر است. هر ساله مراجع مبلغی را به عنوان فطریه و کفاره روزه تعیین می کنند که برابر با 3 کیلوگرم معادل 4 مد قوت غالب فرد روزه دار اعم از گندم، برنج و جو و … می باشد که طبق گفته بیشتر مراجع قوت غالب اهل شهر در طول سال ملاک است. میزان فطریه سال 1400 چقدر است؟

فطریه 1400 چقدر است؟

برای محاسبه مبلغ فطریه برای هر نفر در سال 1400 باید مبلغ 3 کیلوگرم از غذای غالب که می تواند گندم، جو یا برنج در نظر گرفته شود برای هر فرد پرداخت شود.

طبق اعلام آیت الله امامی کاشانی:

در صورتی که قوت غالب گندم باشد باید قیمت هر کیلو گندم در محلی که فرد زندگی می کند در عدد 3 ضرب شود که چیزی حدود 10000 تومان می باشد و در صورتی که قوت غالب فرد برنج باشد مبلغ فطریه سال 1400 حدود ۵۰ هزار تومان می باشد.

  • فطریه سال 1400:

ده هزار تومان برای هر نفر در صورتی که قوت غالب گندم باشد

  • فطریه سال 1400:

پنجاه هزار تومان برای هر نفر در صورتی که قوت غالب برنج باشد

میزان کفاره قضای روزه در سال 1400 چقدر است؟

طبق اعلام  دفتر آیت الله مکارم شیرازی مبلغ کفاره یک روز قضای روزه با عذر شرعی، مبلغ ۵ هزار تومان و کفاره یک روز قضای روزه عمدی، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان است.

  • کفاره قضای روزه با عذر شرعی:

5 هزار تومان برای هر روز

  • کفاره قضای روزه عمدی:

300 هزار تومان برای هر روز

فطریه را به چه کسانی میتوان داد؟

  1. فقیر: شخصی که از پس مخارج زندگی خود و خانواده اش برنمی آید.
  2. مسکین: وضعیت زندگی او از فقیر هم بدتر است. .
  3. کسی که از طرف امام علیه السلام یا نایب او مأمور جمع آوری زکات یا نگهداری یا رسیدگی به حساب آن و یا رساندن آن به امام علیه السلام و نایب او یا رساندن به مصارف لازم هستند می توانند به اندازه زحمتی که می کشند از زکات استفاده کنند.
  4. فردی که با گرفتن فطریه تمایلش به اسلام بیشتر می شود.
  5. خریدن بنده و آزاد کردن آن ها
  6. بدهکاری که از پرداخت قرض خود عاجز است.
  7. در راه خدا برای مصارفی که منافع دینی برای عموم دارد مانند ساخت مسجد، مدارس علوم دینی، ساختن پل و مدرسه و هر چیزی که برای اسلام نفع داشته باشد.
  8. مسافری که در راه درمانده و محتاج شده به مقدار نیازش می تواند از زکات استفاده کند هر چند در محل خود غنی و بی نیاز باشد.

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو